טסלה: מאסק טען שהרבעון היה "קשה באופן חריג", אבל האספקה – עלתה

מאסק האשים את הסגרים בסין בקושי לממש הבטחות ייצור באופן יותר מרשים ● ברבעון הראשון הגיעו בסך הכל 310,048 מכוניות חשמליות שנצרו על ידי טסלה לבעליהן המאושרים, כך הודיעה החברה במוצאי שבת

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה במפעל החברה.

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, התייחס באחרונה לרבעון הראשון של השנה, וטען שהיתה זו תקופה "קשה באופן חריג". ואולם, מסיכום של היקף אספקת ההזמנות שטסלה פרסמה באחרונה ניתן ללמוד כי החברה כמעט שקבעה שיא חדש של כל הזמנים בייצור כלי הרכב החשמליים מתוצרתה, וכמו כן עמדה במרבית המקרים בציפיות השוק. מאידך, החברה לא הצליחה לעמוד הפעם בציפיות של וול סטריט, כנראה בשל שיבושים בשרשרת האספקה העולמית והקשורים לסגרים שהשפיעו על המפעל שלה בשנגחאי, סין.

ברבעון הראשון הגיעו בסך הכל 310,048 מכוניות חשמליות שנצרו על ידי טסלה לבעליהן המאושרים, כך הודיעה החברה במוצאי שבת. השיא הקודם הושג ברבעון הקודם, עם 308,600 מסירות. מדובר בעלייה של כ-68% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

"זה היה רבעון *חריג* בקושי שלו בגלל הפרעות בשרשרת האספקה ומדיניות אפס קוביד בסין", צייץ מנכ"ל טסלה מאסק בשבת בבוקר. עובדי טסלה וספקי מפתח "הצילו את המצב", הוסיף היזם הדומיננטי, שהוא גם האיש העשיר בתבל, עקב הצלחת חברת המכוניות החשמליות שייסד.

לא נשבר שיא בייצור של טסלה

לפי המידע של טסלה מסוף השבוע, הייצור ברבעון הראשון של 2022 עמד על 305,407 מכוניות חשמליות "בלבד". הנתון הזה לא הגיע לשיא חדש, משום שברבעון האחרון של 2021 ייצרה טסלה 305,840. העובדה שה-Gigafactory של החברה בשנגחאי שבסין נאלץ להפסיק את הייצור בו מעת לעת, עקב סגרי הקורונה החדשים, אולי תרמה לירידה הקלה בנפח הייצור.

עם הנתון של 310,048 מסירות ברבעון הראשון לשנת 2022, טסלה עמדה בערך בציפיות האנליסטים. בתחילה, כמה מהם חזו מספר גבוה אף יותר, אך הורידו אותו לאחר הדיווחים על הבעיות בסין. עם זאת, בעלי המניות של טסלה כמעט מורגלים כבר בכך שהנתונים של החברה מתעלים על הציפיות. ברבעון הרביעי של 2021, למשל, מספר המסירות של רכבי החברה היה גבוה ב-15% מהתחזית הממוצעת לגבי המכירות לאותה תקופה.

רכב של טסלה.

רכב של טסלה. צילום: BigStock (אילוסטרציה)

טסלה מרחיבה בחודשים האחרונים באופן מסיבי את כושר הייצור שלה כדי לעמוד בביקוש הגואה למוצר הנשחק שלה, ומוסיפה מפעלים חדשים ברחבי העולם. באחרונה היא השיקה את מפעלה הראשון בגרמניה, שאמור לספק טסלות לוהטות לתושבי אירופה. 

אחרי שהחברה פרסמה את תוצאותיה הכספיות האחרונות והמרשימות, וול סטריט ציפתה שטסלה תספק כ-317,000 כלי רכב ברבעון הראשון של השנה, כך שמהבחינה הזו ההצלחה הרבעונית אינה שלמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים