נשים ומחשבים: יעל כספי ימיני, harmon.ie

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יעל כספי ימיני, מנהלת הכספים ב-harmon.ie

יעל כספי ימיני, מנהלת הכספים ב-harmon.ie

שם ותפקיד: יעל כספי ימיני, מנהלת הכספים ב-harmon.ie.

ותק בתפקיד: שלוש וחצי שנים מתוך 14.5 שנים בחברה. בשמונה השנים הקודמות לתפקיד הנוכחי עבדתי בחברה כדירקטורית כספים, ובשלוש השנים הראשונות  כחשבת. לפני כן עבדתי כעוזרת חשב בפריגו ישראל וכרו"ח ב- PWC ישראל.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב. שירות צבאי במשרד הביטחון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כשסיימתי את לימודי התואר הראשון עשיתי התמחות בראיית חשבון ב-PWC ישראל. במסלול זה נחשפתי לעבודה של החברות הבינלאומיות בישראל, ותקופת ההתמחות שלי כללה התמקצעות בתקינה ובחברות אמריקניות בורסאיות. אחרי סיום ההתמחות הבנתי שאני לא רוצה להמשיך בעולם פירמות רואי החשבון, אז חיפשתי תפקיד עסקי יותר בחברה בינלאומית, ואחרי זמן קצר בחברת התרופות הבינלאומית פריגו הבנתי שאני רוצה לעבוד בתעשייה שמוקירה את ההון האנושי. לקח לי קצת זמן וליווי מקצועי לדייק את מה שחיפשתי אז, אך לבסוף הגעתי לתפקיד חשבת ב-harmon.ie ושם צמחתי מאוד וכמובן נחשפתי לעולם הטכנולוגיה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

זאת שאלה מאוד מורכבת. אני לא חושבת שיש היום מישהו שבאמת מאמין שנשים פחות מוצלחות בעבודתן מגברים. אני אפילו חושבת שהיום מתחילים יותר ויותר להוקיר את הרכות הנשית, יכולת ריבוי המשימות והיעילות, ולראות את היתרונות שבקידום נשים. עם זאת, יש לנו עוד הרבה מחסומים לעבור, ואני חושבת שהרבה פעמים נשים מונעות את הקידום שלהן מתוך מחשבה שהן לא יוכלו לשלב את זה עם חיי משפחה, מתוך חוסר רצון להתמודד עם שיפוטיות כלפי הבחירה שלהן, ובעיקר מההיעדר סביבה תומכת. ברוב הבתים האישה היא עדיין מרכז הבית, שמרכזת את כל מטלות הבית, אחראית על כל ענייני המשפחה, ועד שהשוויון לא ייכנס אלינו הביתה באופן מלא – לא רק בחלוקת מטלות אלא גם בחלוקת הנטל – יהיה קשה להשיג שוויון מלא ואמיתי בעבודה.

לצערי, אני עדיין רואה נשים שמגיעות לתפקידים בכירים וחוששות לבקש את השכר שמגיע להן בגלל שיש להן מגבלת שעות או ילדים קטנים. אני חושבת שהגיע הזמן שנשים יבינו שאין צורך להתנצל על קיום חיי משפחה, ג'ינגול משימות רק הופך אותנו לטובות יותר, ובתעשייה כל כך גמישה כמו תעשיית הטכנולוגיה, שבה יש המון עבודה מול חו"ל, גמישות שעות ועבודה בשעות לא קונוונציונליות יכולה להיות לטובתנו.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא. תמיד הרגשתי שאני נמדדת על סמך הכישורים שלי בלבד ומקבלת הזדמנויות שוות לגמרי – מימי האוניברסיטה שם נבחרתי למצטיינת המחזור בימים שמקצוע החשבונאות עדיין נחשב גברי מאוד, ועד היום. למזלי, מנכ"ל harmon.ie, יעקב כהן, משמש לי כמנטור כבר הרבה שנים, ודווקא ממנו למדתי הרבה על פמיניזם. הבנתי בעזרתו, שכדאי לי תמיד להבליט את מה שאני מקדמת ועושה מבלי להתנצל אף פעם שאני צריכה "לחתוך הביתה" מוקדם, ואפילו הבנתי שזה בסדר גמור להזיז ישיבת הנהלה חשובה בגלל שיש לבן שלי תחרות ג'ודו שאני לא מוכנה להפסיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים