באזזזפיד פיטרה עובדים בחטיבת החדשות: שלושה עורכים בכירים עזבו

החברה בישרה אתמול (ג') על צמיחה שנתית חזקה בהכנסות, וקיצוצים ב-BuzzFeed News, שהיא מבצעת כדי להפוך את חטיבת החדשות שלה לרווחית ● המניה זינקה ביותר מ-6% על רקע החדשות על פיטורי העיתונאים

ממשיכה לקצץ ולהשתנות. באזזזפיד.

במהלך מצגת הרווחים של באזזזפיד (BuzzFeed) שנערכה אתמול (ג') – הראשונה מאז שהיא הונפקה בבורסה בדצמבר 2021 – בישר מנכ"ל המוציאה לאור, ג'ונה פרטי, כי החברה מפטרת עובדים מחטיבת החדשות שלה, BuzzFeed News, במסגרת קיצוצים בתחום.

הבשורה מטלטלת את חדשות באזזזפיד, וגרמה לעורך הראשי הנוכחי, מארק שופס, לסגן העורך הראשי, טום נמאקו, ולעורך הראשי של תחום התחקירים, אריאל קמינר, להודיע כי יעזבו את תפקידם. סמנתה הניג תחליף באופן זמני את עורך חטיבת החדשות הראשי, שופס.

מאידך נמסר כי צוות פיתוח עסקי יתווסף כדי לבחון דרכים להגדיל את הכנסות מהמודעות במדור החדשות.

בנוסף, לעובדי מדור החדשות הוצעה רכישת מניות שליטה בחברה.

מנכ"ל באזזזפיד, ג'ונה פרטי.

מנכ"ל באזזזפיד, ג'ונה פרטי. צילום: ויקימדיה

כיצד קשורה הירידה ברייטינג של פייסבוק לקיצוצים?

לדברי פרטי, בהערות לבעלי המניות, הירידה בהכנסות קשורה ישירות בקהל המתדלדל של פייסבוק (Facebook), כשמשתמשים צעירים יותר נמנעים מהרשת החברתית של מארק צוקרברג לטובת פלטפורמות אחרות כמו טיקטוק (TikTok) וסנאפצ'ט (Snapchat). הסיבה לקשר שעשה פרטי היא שבאזזזפיד מסתמכת על פייסבוק ואמצעי מדיה חברתיים אחרים כדי להפיץ תוכן ויראלי, כולל את ההיצע המשולב שלה של חידונים וטורים שונים, לצד כתבות חדשותיות "קשוחות".

במקביל לבשורה על הקיצוצים, בישר פרטי כי באזזזפיד מתכננת להגדיל את עסקי המסחר האלקטרוני שלה, באמצעות אינטגרציה עמוקה יותר עם פלטפורמות חברתיות מבוססות וידיאו. נכון לעכשיו, היא מייצרת רווחים מהפלטפורמות הללו רק באמצעות אינטגרציות ממותגות, ולא באמצעות חלוקת הכנסות או הכנסות של שותפים.

למעשה באזזפיד בישרה כי היא מפטרת כ-1.7% מכוח העבודה שלה, כך לפי ה-Bussines Insider. מלבד מחטיבת החדשות, הקיצוצים הם גם מיחידות הניהול והעסקיות של החברה, וכן מצוות הווידיאו וצוות העריכה שלה, שמורכב מאנשים קומפלקס נטוורקס (Complex Networks), חברת מדיה ממוקדת נוער שבאזזזפיד רכשה כחלק מעסקת הספאק (SPAC) שלה, בטרם ההנפקה בדצמבר.

הכנסות נאות מפרסום והתוכן – הפסדים ליחידת החדשות

לפי העדכון של פרטי, ההכנסות הכוללות של באזזזפיד גדלו ב-24% ב-2021, ל-397.6 מיליון דולר. ברבעון הרביעי של 2021, ההכנסות הכוללות עלו ב-18% משנה לשנה, ל-145.7 מיליון דולר.

עסקי הפרסום הנוכחיים של באזזזפיד, הכוללים פרסומים בבאנרים ובווידיאו, צמחו ב-37%, ל-205.8 מיליון דולר ב-2021, ומהווים 52% מסך ההכנסות של המוציאה לאור. הכנסות התוכן, הכוללות תוכן מקורי באולפן ותוכן מותאם אישית למותגים, צמחו ב-9%, ל-130.2 מיליון דולר, ב-2021 ומהוות שליש מסך ההכנסות.

מנגד, מדור החדשות בבאזזזפיד מביא להפסדים של כ-10 מיליון דולר בשנה,כך דיווחה רשת CNBC.

הרשת ציטטה בעל מניות שאמר כי סגירת חטיבת החדשות עשויה להגדיל את שווי השוק של החברה בעד 300 מיליון דולר.

עם זאת, לפי הדיווחים, פרטי שואף להפוך את חדר החדשות לרווחי ומנסה לעשות זאת באופנים שונים. פרטי, שגם הקים את באזזזפיד, אמר לאנליסטים שהמטרה היא להחזיר את החברה לרווחיות עד סוף 2023. לדבריו, האתר מתכנן לרכז את הסיקור שלו סביב "החדשות הגדולות של היום, תרבות ובידור וחיים באינטרנט".

המשקיעים הגיבו בחיוביות לדו"ח הרווחים ולהודעה על הקיצוצים במחלקת החדשות, ומחיר המניה של BuzzFeed נסגר אתמול בעלייה של למעלה מ-6%.

נזכיר כי במרץ אשתקד, באזזזפיד קיצצה 47 משרות של עובדי האפ-פוסט (לשעבר האפיגטון פוסט), שלושה שבועות בלבד לאחר שרכשה את גוף החדשות מ-וריזון מדיה (Verizon Media). אז הסביר פרטי המנכ"ל כי הקיצוץ הוא חלק ממאמץ "לעקוב אחר הדרך לרווחיות", ושהפיטורים נועדו גם כדי להכיל את הפסדי האפ-פוסט. מאוחר יותר פוטרו עוד עובדי האפ-פוסט, שבאזזזפיד "נפטרה" מ-70 מהם במהלך 2021 בסופו לדבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים