מחסור במפתחים בהיי-טק? היוניקורן לושה מצא דרך מקורית לגייס עובדים

בוגרי תוכנית Jumpstart עם יוני צרויה, מנכ"ל לושה ושי גוטסדינר, סמנכ"ל R&D.

על רקע המחסור בעובדים בחברת היוניקורן לושה (Lusha) – אשר פיתחה פלטפורמה המאפשרת לאנשי שיווק ומכירות בכל העולם לשתף מידע עסקי על לקוחות היעד שלהם ולקבל תובנות עסקיות מדויקות – החליטו לאמץ שיטה חדשה להתמודדות עם המצב. החברה פיתחה קורס ייחודי להכשרה מעשית – Jumpstart, עבור בוגרי ובוגרות אוניברסיטאות ומכללות במקצועות טכנולוגיים. 

פרסום התוכנית הביא ל-600 פניות, מתוכן התקבלו לקורס הראשון 15 פונים, שבע נשים ושמונה גברים, שהצטרפו לחברה כעובדים מן המניין כבר מהיום הראשון של הקורס. החברה חתמה איתם על חוזי עבודה מלאים, עם תנאים תחרותיים, הטבות ואופציות. המשתתפים נהנו מקבלת משכורת מלאה מהיום הראשון של ההכשרה, שנערכה כחודשיים והתמקדה בפרקטיקה של פיתוח.

רעות רובינשטיין, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת לושה: "קיים כיום פרדוקס בשוק העבודה. מצד אחד יש מחסור במפתחים, בעיקר בעלי ניסיון מעשי. מצד שני ישנם בוגרים ובוגרות של מסלולים טכנולוגיים אקדמאים שלא מתקבלים לעבודה מכיוון שאין להם ניסיון, ולמעשה לא מצליחים לצבור ניסיון. מצאנו כי יש כאן הזדמנות לגייס עובדות ועובדים סופר-איכותיים. במטרה להתגבר על הפער, פיתחנו קורס הכשרה ייחודי וכן בנינו תהליך קבלה ייעודי עבור המועמדים. כל צוות הגיוס וראשי קבוצות וצוות הפיתוח נרתמו להצלחת התהליך והתוכנית. אנחנו גאים לראות את בוגרות ובוגרי המסלול הראשון שלנו משתלבים בחברה במהירות".

התוכנית Jumpstart נמשכת חודשיים וכוללת הנחייה חיצונית והכשרות פנימיות על ידי מנהלים מקצועיים בחברה. המשתתפים בקורס, שלמעשה הם כבר עובדי החברה, לומדים להכיר באופן מרוכז את הטכנולוגיה של לושה, כמו גם את הסביבה הארגונית שלה. כבר במהלך הקורס הם מצטרפים לצוותי העבודה, לומדים להכיר את חברי הצוות והמנהלים.

לילך ברינבאום גולן, מעצבת פול סטאק בחברת לושה "סיימתי את הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב בספטמבר 2021. במהלך הלימודים נכנסתי להריון והפכתי לאמא, כך שלא הצלחתי לצבור ניסיון מעשי תוך כדי התואר. היו לי הרבה חששות לגבי הסטטוס שלי כאמא צעירה בתחילת דרכה בהיי-טק. כששמעתי על התוכנית של לושה ידעתי שזו ההזדמנות שלי. תוכנית ההכשרה שקיבלתי הייתה מעולה, עזרה ליישור קו בטכנולוגיות נפוצות, ובזכותה הייתה לי כניסה קלה בהרבה לצוות. זכיתי להיכנס לחברה שנמצאת בצמיחה אדירה עם אנשים מדהימים".

דיילי ציפי התעניינה, התלהבה וחזרה עם תמונה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים