גוגל מאפשרת למחוק היסטוריית חיפושים מרבע השעה האחרונה

מדובר בחידוש במכשירי אנדרואיד, שמתעדכנים כעת בתכונת המחיקה המהירה באפליקציית גוגל, כמעט שנה אחרי שהיא כבר קיימת ביישום במכשירי iPhone

יותר שמירה על פרטיות. אפליקציית החיפוש של גוגל באנדרואיד. אילוסטרציה.

זכות כולנו לפרטיות ברורה ואלמנטרית, אך לצד החשיבות של השמירה על פרטיותו תמיד, יש מי שנדרש לעיתים לניקוי עקבות מיידי בסמארטפון שלו וגוגל מבינה זאת.

כעת אפליקציית גוגל (Google App) תתחיל לאפשר למשתמשיה במכשירים מבוססי אנדרואיד למחוק את היסטוריית החיפושים שלהם מרבע השעה האחרונה במהירות שיא – בלחיצה אחת.

מעניין לציין כי באפליקציית גוגל הפועלת במכשירים מבוססי iOS התכונה הזו משולבת כבר מיולי 2021, אך דווקא במערכת ההפעלה של החברה המפתחת, היא בוששה להגיע. הפיצ'ר הוכרז במאי 2021 בכנס המפתחים של החברה, Google I/O, והתכונה הייתה אמורה לצאת במקור עד סוף 2021. הענקית ממאונטיין וויו לא אמרה מדוע לקח לה כמעט שנה להביא את התכונה הזו לפלטפורמת אנדרואיד.

לא ידוע אם הפונקציה למחיקת היסטוריית החיפושים מרבע השעה הקודמת למהלך תהיה זמינה עבור מערכות הפעלה אחרות, שכן כשהוכרזה במאי 2021 נאמר שתהיה זמינה רק מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS. עם זאת דובר גוגל, נד אדריאנס, אמר כי: "אנחנו עדיין מחפשים דרכים להביא את הפונקציה המועילה הזו לממשקים אחרים".

ומה בנוגע למחשב הביתי? לא ברור אם הפונקציה תגיע לשולחן העבודה, שם היא עדיין לא זמינה כלל. לפי גוגל, העבודה על הגעתה למחשבים הנייחים והניידים כבר מתבצעת. 

התכונה נפרסת כעת בהדרגה ותגיע לאט לאט לכל המשתמשים באנדרואיד, כך אמרה גוגל ל-The Verge. תוכלו לבדוק אם היא כבר קיימת ביישום המותקן במכשיריכם בהגדרות חשבון גוגל באפליקציה של הענקית לאנדרואיד – בלחיצה על תמונת הפרופיל אמורה להופיע האפשרות למחוק את 15 הדקות הקודמות של היסטוריית החיפושים שערכתם במכשיר.

נזכיר עם זאת כי ניתן גם להגדיר מחיקה אוטומטית של היסטוריית החיפושים בגוגל. ואולם הגדרה כזו יכולה לקבוע שהחיפושים ימחקו אוטומטית רק בפרקי זמן קבועים – לאחר שלושה חודשים, 18 חודשים או לאחר שלוש שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים