וואלה! רכשה את השליטה ביד2 תמורת 117.5 מיליון שקלים

החברה רכשה 75% מקורל תל, המחזיקה בלוח האינטרנטי, עם אופציה להגדלת אחזקותיה ל-100% ● במסגרת העסקה תמכור חברת טייגר הולדינגס לוואלה! את חלקה - 49% - בקורל תל ● כמו כן, שון תל וחברת Waldemar, אשר להם 51% ממניות החברה, ימכרו לוואלה! 26% ממניותיהם, וירדו לאחזקה של 25%

וואלה! הודיעה היום (א') על רכישת 75% מחברת קורל תל, המחזיקה בלוח האינטרנטי יד2, עם אופציה להגדלת אחזקותיה ל-100%, תמורת 117.5 מיליון שקלים. במסגרת המהלך תמכור חברת טייגר הולדינגס לוואלה! את חלקה (49%) בקורל תל. כמו כן, שון תל וחברת Waldemar, אשר להם 51% ממניות החברה, ימכרו לוואלה! 26% ממניותיהם, וירדו לאחזקה של 25%. הרכישה כוללת את אחזקות קורל תל במחירון הרכב של יד2, בלוח הדרושים JobCity ובנוסף, 42.5% ממנוע השוואת המחירים כמה.

מספר הגולשים הנכנסים ליד2 מדי חודש עומד על יותר מ-2.5 מיליון, ומספר הדפים הנצפים בו בחישוב חודשי עומד על כ-250 מיליון. האתר כולל לוחות בתחומי הנדל"ן, רכב (כולל מחירון רכב בשיתוף איגוד השמאים בישראל), מוצרי יד שנייה, בעלי חיים ועוד. על פי סקר TIM לחודש מאי, יד2 הינו אתר הלוחות הפופולרי בישראל, וממוקם רביעי מבין האתרים הישראליים באופן כללי. ב-2009 הציג האתר גידול של 45% בהכנסות לכ-37 מיליון שקלים, לעומת ההכנסות בשנת 2008, והרווח התפעולי של החברה הסתכם בכ-15 מיליון שקלים – עליה של כ-39%.

בשנה האחרונה הקימו וואלה! ויד2 בבעלות משותפת את לוח הדרושים JobCity, וקידמו את אתריהן זו מאתרה של זו. בנוסף, ממשקי החיפוש של יד2 משולבים במגוון ערוצי תוכן מרכזיים בוואלה!, ו-וואלה! שופס הינה פלטפורמת הקניות של מוצרים חדשים באתר הלוחות.

עם הרכישה תמשיך יד2 להתנהל כעסק עצמאי, תוך יצירת סינרגיות נוספות בין החברות. תל, מייסד החברה, ימשיך לכהן כיושב הראש הפעיל שלה למשך לפחות שלוש שנים. השלמת העסקה כפופה לקיום מספר תנאים מתלים, ביניהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!, אמר, כי "מדובר במהלך אחד בסדרה של מהלכים אסטרטגיים ממוקדי צמיחה. יד2 היא חברה צומחת הפועלת בתחום צומח עם שיעורי רווח גבוהים. לצד התועלת והערך שמביא האתר לגולשים, הוא נחשב לאחד האתרים היעילים והממוקדים ביותר עבור מפרסמים. הסינרגיה בין קבוצת וואלה! לקבוצת אתרי יד2 רבה ונוגעת לכל הרבדים: מכירות, טרפיק ויעילות תפעולית" .

תל אמר, כי "שורה ארוכה של מיזמים המשלימים את פעילותו של יד2 בכל החזיתות עומדת עכשיו על הפרק, ואנחנו מבטיחים, כי הפתעות רבות עוד מחכות לציבור הגולשים מחד ולקהל המפרסמים מאידך". הוא הוסיף, כי "החיבור הבין-אישי והחיבור המקצועי עם וואלה! הוכח כיעיל כבר בשיתופי הפעולה הקיימים בין הגופים, ואני בטוח שעתיד גדול של צמיחה עוד לפנינו".

העסקה לוותה על-ידי עורכי הדין חנן חביב ושמחה קובארי ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן וכן על ידי עורך הדין דיויד שוורץ ממשרד יגנס, גסר, שוורץ ושות'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים