נשים ומחשבים: מיכל רומי, איביי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיכל רומי, Head of CoreAI Data Ops, איביי

מיכל רומי, Head of CoreAI Data Ops, איביי

שם ותפקיד: מיכל רומי, Head of CoreAI Data Ops, איביי (ebay).

התפקיד כולל אחריות ליצירה וטיפול בדטה לצורך בניית מודלים של בינה מלאכותית. זה כולל שליפה, ניקוי, תיוג של נתונים, אנליזות ומטריקות והערכה של איכות המודלים שכבר עובדים. אנחנו עובדים על כל סוגי הדטה כולל טקסט, תמונות, אודיו ווידיאו.

ותק בתפקיד: ארבע שנים.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בניהול ותקשורת מאוניברסיטת תל אביב, MBA עם התמחות במערכות מידע מהמכללה למינהל. אחראית חדר מחשב בחיל הים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

למעשה הפעם הראשונה שנכנסתי לתחום הייתה בצבא. עד אז בכלל לא חשבתי על זה, אבל הצבא החליט שאני מתאימה, עשיתי קורס מפעילי מחשב בממר"ם ומאוד נהניתי ממנו. תוך כדי הלימודים עבדתי כמתכנתת בתחום מערכות מידע והתנסיתי בכל מיני תפקידים, כולל ניתוח מערכות וניהול פרויקטים, והבנתי שאני ממש אוהבת את זה ויש המון מה ללמוד ולהתפתח (ואני לא מפסיקה ללמוד עד היום).

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה

באיביי לא נתקלתי באפליה כזו, אבל לצערי, בתחום יש עדיין מקומות שלא נותנים הזדמנות או תנאים שווים לנשים. נשים עדיין מהוות מיעוט בתעשייה, ובעיקר כאשר מסתכלים על תפקידים ניהוליים אז אחוז הנשים קטן אף יותר. אני שמחה לראות שהמגמה משתנה ויש מודעות ועידוד נשים להשתלב יותר בתפקידים טכנולוגיים, אבל כל עוד נמשיך לראות מונחים כמו "משרת אם" במקום "משרת הורה" ונשים לא יקבלו שכר שווה לגברים, אז נדע שיש עוד עבודה לעשות.  דרך אגב, חלק מהעבודה היא גם מהצד שלנו כנשים – לא לפחד להגיש מועמדות לתפקידים גם אם אין לנו מאה אחוז מהדרישות, לבקש שכר גבוה יותר בראיונות עבודה, לעזור לנשים אחרות בתחילת דרכן ובעיקר להאמין בעצמנו וביכולות שלנו.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

כן. באחד המקומות הקודמים שעבדתי בהם גיליתי שאני מרוויחה הרבה פחות ממישהו שעשה אותה עבודה כמוני באותה דרגה ועם אותו ניסיון. לצערי, גם נתקלתי בשאלות לגבי הריונות עתידיים ואיך אני אסתדר עם הילדים וכו' בראיונות עבודה. זה כמובן מאוד מכעיס ומתסכל, ואני מקווה שעם הזמן הדברים האלו יהפכו להיות נדירים.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל, את השראה לכולנו!!!

    כל הכבוד לך מיכל! את מנטירית מדהימה ודוגמה לכולם. הלוואי שיהיו עוד אנשים כמוך בתעשיה.

אירועים קרובים