סיסקו ויבמ – ענקיות הטק הנוספות שנטשו כעת את רוסיה

מיקרוסופט, סמסונג, אפל וחברות טכנולוגיה ענקיות אחרות כבר עצרו את השירותים, המכירות והעסקים שלהן ברוסיה, לנוכח הפלישה שלה לאוקראינה ● המהלכים הללו מצטרפים לסנקציות העולמיות נגד הברוטליות של פוטין וצבאו

ענקיות הטק האחרונות שנטשו את רוסיה. יבמה וסיסקו. עיבוד ממוחשב.

הפלישה הרוסית לאוקראינה נמשכת כבר שבועיים בדיוק, ולנוכח התארכותה והדיווחים על התוקפנות חסרת המעצורים של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וחייליו, יותר ויותר חברות טכנולוגיה החליטו להפסיק את מכירת המוצרים ואספקת השירותים שלהן במדינה הסובייטית. המהלך הזה צפוי להשפיע על רוסיה, ולהפוך כל דבר – החל במשחק במשחקי וידיאו, המשך בהשכרת חדרים ללילה דרך יישומים, ועד לרכישת מכשירי iPhone ויתר מוצרי אפל (Apple) – לקשים להשגה או לצריכה ברוסיה.

על פי דיווחים חדשים בתקשורת, חברות הטכנולוגיה שמהוות את המצטרפות האחרונות לנוטשות את רוסיה הן סיסקו (Cisco Systems) ויבמ (IBM).

בשלבים מוקדמים יותר של המתקפה הודיעו אפל ומיקרוסופט (Microsoft) שיחדלו למכור ברוסיה. יצרנית המשחקים EA (ר"ת Electronic Arts) אמרה גם היא שתפסיק את מכירת הכותרים והפריטים הדיגיטליים באחרים שלה כל עוד נמשכת המתקפה. שירותים מקוונים אחרים, כמו Airbnb, משביתים גם הם את פעילותם ברוסיה, בגין ניסיונותיה לכבוש את אוקראינה והפגיעה שניסיונות אלו מייצרים באזרחי המדינה המותקפת.

סיסקו ויבמ – המצטרפות האחרונות לנטישה

מנכ"ל סיסקו, צ'אק רובינס, הודיע ​​השבוע כי הענקית בהובלתו תפסיק את כל הפעילות העסקית שלה ברוסיה ובבלרוס – שותפתה ללחימה – כולל מכירות ושירותים, ללא הגבלת זמן.

"תקוותנו העמוקה היא שהמלחמה הזו תסתיים בקרוב. בינתיים, אנו מחויבים להשתמש בכל המשאבים שביכולתנו כדי לעזור לעובדים שלנו, למוסדות ולאנשי אוקראינה, וללקוחותינו ולשותפינו בתקופה מאתגרת זו, ונעשה כל שביכולתנו כדי לתמוך באלה הזקוקים לכך", צוטט רובינס בהצהרה מטעם החברה.

גם יבמ השעתה את כל העסקים שלה ברוסיה השבוע. הענקית השיקה גם כלי לעובדים וקבלנים אוקראינים, שאמור לסייע ביצירת קשר עם עמיתים אשר יכולים להציע להם סיוע.

על פי פוסט שכתב אתמול (ג') היו"ר והמנכ"ל של יבמ, ארווינד קרישנה, הענק הכחול, שיש לו משרד במוסקבה, נתקל במאות עובדים ממרכז ומזרח אירופה שנרשמו כמתנדבים להציע לינה, תחבורה, מזון ואספקה לתושבי אוקראינה.

"באוקראינה, היינו בקשר מתמיד עם הצוותים המקומיים שלנו וממשיכים לספק סיוע הכולל רילוקיישן ותמיכה כספית", סיפר קרישנה. "הבטיחות והביטחון של אנשי יבמ ומשפחותיהם בכל התחומים שהושפעו מהמשבר הזה נותרו בראש סדר העדיפויות שלנו", הצהיר קרישנה.

ההחרמה והסנקציות ומנגד – חסימת המדיה החברתית בידי רוסיה

חברות טכנולוגיה שונות הגיבו גם בדרכים אחרות למצב הביטחוני החמור, וחלקן עסקו בניסיונות לגדוע את תופעת הפצת המידע הכוזב בהקשר אליו.

היו גם מי שצמצמו את הנוכחות המקוונת של כלי תקשורת שבבעלות ממשלתית רוסית, כמו RT News ו-ספוטניק (Sputnik News).

רשתות חברתיות לא נשארו מאחור והצטרפו למהלכים, אך בחרו לעשות את שלא בחסימת שירותיהן בהכרח – גוגל (Google) וטוויטר (Twitter) החליטו להשעות את הפרסום ברוסיה, וכיוונו לפגיעה כלכלית יותר מחברתית בציבור הרוסי, שמרביתו אינו אשם בהתנהלות האגרסיבית של ממשל פוטין.

מאידך, בסוף השבוע האחרון מצאו את עצמם יותר מ-140 מיליון תושבי רוסיה נטולי גישה לרשתות החברתיות הדומיננטיות פייסבוק, טוויטר, וכן לגופי מדיה שונים, וזאת משום שאלו נחסמו על ידי השלטונות במדינה. הרוסים העבירו את המסר שהמהלך נועד כדי למנוע הפצת "פייק ניוז" אל רוסיה ולאזרחיה, אבל מומחים טוענים שמדובר במאמץ להגביל את זרם המידע המערבי, על רקע הפלישה לאוקראינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים