יום בחיי: יובי כהן, מהנדסת תוכנה במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח

כהן עובדת בצוות בקאנד של מוצר לניתוח תכני וידיאו, מתעניינת מאוד בבינה מלאכותית ובלמידה עמוקה, מתנדבת למען נשים ולהט"בים.ות, ורוקדת ווגינג ● היא משתפת אותנו ביום בחייה

יובי כהן, מהנדסת תוכנה במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח.

יובי כהן היא מהנדסת תוכנה במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, וסטודנטית לתואר שני במדעי המחשב. כהן לוקחת חלק בשתיים מהקהילות שפועלות בחברה – קהילת הלהט"ב, GLEAM, וקהילת הנשים. היא ממשיכה את הפעילות החברתית שלה גם מחוץ לשעות העבודה בארגון הנוער הגאה, איגי, ומצליחה לאזן את כל אלה עם ספורט, חברים ומשפחה. ליווינו אותה ליום בחייה.

09:00
"אני מתחילה את היום בהרצאה במסגרת לימודי התואר השני. אני לומדת בעיקר קורסים בתחומי הבינה המלאכותית, כשהאהובים עליי מביניהם אלה למידה עמוקה ועיבוד שפה טבעית. ממש לאחרונה התחלתי לעבוד על פרויקטים מחקריים בתחומים האלה. ההורים בטוחים שזה מדע טילים ועוד רגע אני מביאה פרס נובל הביתה, והחברות בטוחות שאני יוצרת רובוטים שישתלטו על העולם, אבל רוב הזמן אני משחקת עם גודל המטריצות שהקוד עובד איתן. משם אני ממשיכה למשרד".

11:30
"כשאני מגיעה לקמפוס של מיקרוסופט אני הולכת לבריסטות הנהדרות בבית הקפה שלנו לקפה של בוקר ומתחילה את יום העבודה בחיוך. משם אני עולה למשרד ובדרך ראובן, השומר האהוב שלנו, שחוגג בימים אלה יום הולדת 85, אומר לי: 'בוקר טוב תיכוניסטית'. אף על פי שאמרתי לו שאני מזמן לא בתיכון, הוא עדיין בטוח שאני מהצעירים הגאונים שעובדים במיקרוסופט. לא אשקר – מאוד מחמיא".

12:30
"אני עמוק בעבודה. אני עובדת בצוות בקאנד של מוצר לניתוח תכני וידיאו שנקרא Azure Video Analyzer for Media – או, כמו שאנחנו קוראים לו, AVAM. בתכל'ס, המוצר מסוגל לנתח סדרות, סרטים, קליפים ועוד באמצעות כלים מתקדמים של בינה מלאכותית. הוא יכול לזהות דמויות, לנתח סצנות ונושאי שיחה, לקלוט רגשות, לפענח קולות, לתמלל ולתרגם דיאלוגים, לחלץ תובנות ועוד.

במסגרת שיתוף פעולה שלנו עם האו"ם בפרויקט להגנה על זכויות אדם, רתמנו את הטכנולוגיה שלנו כדי לנתח ארכיוני וידיאו ולמצוא כ-1,500 פעילי דאעש החשודים בפשעים נגד האנושות".

14:00
"אני יוצאת להפסקת הצהריים עם הצוות. אחד הדברים האהובים עליי במשרד הוא ללא ספק בר הסלטים, שהוא אחת משש המסעדות של חיים כהן שיש אצלנו במשרדים.

העובדות והעובדים כבר מכירים אותי: אני באה להרכיב סלט בכל פעם שאני במשרד ותמיד מביאה קופסה וסכו"ם מהבית, כי אני משתדלת לא להשתמש בכלים חד פעמיים".

15:00
"הצוות שלי עובד גם על פיתוח יכולות חדשות למוצר וגם על התשתיות, כדי שנעבוד תמיד עם הטכנולוגיות הכי חדישות. אהה… ואיך יכולתי לשכוח: באגים באגים באגים – אנחנו מטפלים בהם. מה שאני אוהבת בתפקיד ובתחום שלנו אלה האתגרים הבלתי פוסקים, המצוינות, המקצועיות והחשיבה והיצירתיות. אנשים חושבים שמדעי המחשב ותוכנה זה משעמם ורובוטי, אבל בפועל, אלה תחומים שדורשים יצירתיות ממש כמו אומנות".

17:00
"בשלב הזה ביום יש לפעמים פעילות של קהילת הנשים של מיקרוסופט שבה אני משתתפת, למשל מפגשי למידה והתפתחות אישית, שמאפשרים לי לקחת חלק בקידום נשים בהיי-טק ובמקצועות הטכנולוגיים. במסגרת הפעילות יצא לי להשתתף בכמה תוכניות ייחודיות: עשיתי מנטורינג לסטודנטיות למדעי המחשב בתהליך חיפוש העבודה שלהן, ליוויתי סטודנטית חרדית (מפגש עולמות מאוד מעניין), העברתי סדנאות של בניית אפליקציות לנערות בשיתוף עם המרכז לחינוך סייבר והשתתפתי במפגשים אצלנו במשרדים עם נערות שלומדות תכנות".

18:00
"אני מסיימת לעבוד והולכת ישר לחדר הכושר שיש בקמפוס שלנו – לאימון ספינינג, שזה ענף הספורט האהוב עליי. הספינינג נתן לי בחיים הרבה מעבר לכושר: מסוגלות חזקה, ביטחון עצמי, יכולת להתמודד עם לחצים, חדות מחשבה ועוד. תוך כדי האימונים עולים לי רעיונות מגניבים חדשים או דרכים לפתור תקלות שנתקלתי בהן באותו היום".

יובי כהן עם חולצה של ארגון הנוער הגאה, איגי.

יובי כהן עם חולצה של ארגון הנוער הגאה, איגי. צילום: מנש כהן

20:00
"בערבים אני לרוב עוסקת בדברים שקשורים לקהילה הגאה. אני מתנדבת באיגי – ארגון שאני חברה בו כבר שבע שנים, בתור מדריכה של קבוצות חברתיות, ונפגשת עם הקבוצה 'שלי' פעם בשבוע. יחד עם חברה טובה, שאיתה אני מדריכה, אנחנו מעבירות פעולות בנושאים שקשורים לקהילה: זהות, מגדר, ארון, זוגיות, פמיניזם ועוד.

מעבר לעובדה שבתור מדריכה אני מרגישה משמעותית לחניכות ולחניכים שלי, אני מקבלת המון מהמפגשים איתן ואיתם. עשינו דרך ארוכה ויש הרבה קבלה וסובלנות בחברה ללהט"ב, אבל עדיין, אין משהו שיכול להחליף את תחושת השייכות במרחב שכולו להט"בי".

22:00
"בשעה הזאת אני יוצאת פעמים רבות עם חברות וחברים, כי אין כמו לסיים יום טוב עם מוזיקה וריקודים. בחודשים האחרונים נכנסתי לתרבות הנשפים הלהט"בית והתחלתי לרקוד ווגינג – הסגנון שמשויך לתרבות הזו. נשף שכזה הוא בעצם חגיגה של ביטוי עצמי, שאולי לא יתקבל בשום מקום אחר בחברה. בפועל יש קטגוריות שכל אחת מהן היא תחרות, המשתתפים בנשף מתלבשים לפיהם ויש שופטים שמכריעים מי המנצח.ת.

זו תרבות שהתחילה בניו יורק בשנות ה-60 של המאה הקודמת, בעיקר על ידי נשים טרנסג'נדריות שחורות ולטיניות, כדי לספק מרחב בטוח לא.נשים שהופלו ולא היו בטוחים.ות במרחבים אחרים. בימינו, התרבות הזו תופסת תאוצה גם בארץ. מעבר לכך ש-ווגינג הוא ריקוד ממש כיפי וסגנון תקשורת מאוד מיוחד בין אנשים, הוא נותן המון מקום לביטוי עצמי ויצירתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים