מנכ"ל בורסת הקריפטו בינאנס: "אין מה לערב קריפטו בסנקציות על רוסיה"

צ'אנגפנג זאו, מייסד פלטפורמת המסחר, הסביר מדוע הסנקציות, אם יוטלו על בעלי מטבעות וירטואליים רוסים, לא יהוו הרתעה מספקת ● זאו המליץ להשתמש בבנקים ובגז לצורך הרתעת פוטין מתוקפנותו כלפי אוקראינה

הצרות בשוק הקריפטו באות בצרורות. בייננס והמנכ"ל שלה, צ'אנגפנג ז'או.

בינאנס (Binance), בורסת הקריפטו הגדולה ביותר, החליטה להתעלם מבקשות של ארה"ב להגביל את הגישה אליה ללקוחות רוסים, שכן המנכ"ל שלה, צ'אנגפנג זאו, סבור כי אין זה הוגן להטיל סנקציות על כל האזרחים הרוסים, מכיוון שרבים מהם אינם תומכים במלחמה נגד אוקראינה. בנוסף, זאו הסביר מדוע שימוש בקריפטו לצורכי הסנקציות פשוט אינו יעיל.

במהלך ראיון שהעניק באחרונה לבלומברג, אמר צ'אנגפנג כי בעבר בבורסה שייסד צייתו להחלטות ממשלתיות להטיל מגבלות על מדינות שהוטלו עליהן סנקציות. עם זאת, לדבריו, במצב הנוכחי הגבלת כל אזרחי רוסיה אינה אתית.

כאמור, בינאנס היא פלטפורמת המסחר במטבעות קריפטוגרפיים הדומיננטית ביותר כיום, ו-זאו הוא הדמות המובילה אותה להצלחה, שמתרגמת גם לשגשוג כספי שלו עצמו. זאו הוא מיליארדר הקריפטו העשיר בעולם, עם שווי נטו שממקם אותו גבוה ברשימת המיליארדרים הגדולים, בה מככבים יזמים כמו אילון מאסק (1), ג'ף בזוס (2) וביל גייטס (4). הונו של זזאו מוערך נכון להיום ב-65.8 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.

רק אחוז קטן מהרוסים עוסקים בו. קריפטו.

רק אחוז קטן מהרוסים עוסקים בו. קריפטו. צילום: BigStock

"הקריפטו קטן מדי עבור רוסיה"

לפי הגרדיאן הבריטי, זאו התייחס באחרונה לחששות שכסף וירטואלי עלול לשמש את הקרמלין כדי להתחמק מהסנקציות המוטלות על רוסיה, וטען כי "הקריפטו קטן מדי עבור רוסיה".

זאו גם אמר כי מטבעות וירטואליים עצרו בעצם ניסיונות לעקוף סנקציות בעבר, משום שהם ניתנים למעקב, והוסיף כי כדי לחזק את המהלכים המדיניים-כלכליים נגד רוסיה יש להתמקד יותר בבנקים.

בהצהרה מטעמו גרס זאו שהתקשורת והפוליטיקאים צריכים להתמקד במלווים קונבנציונליים ובשוק הנפט והגז בהטילם את הסנקציות, ולא לעסוק בתחום הקריפטו בהקשר זה.

"כרגע, התקשורת והפוליטיקאים משקיעים מאמצים רבים ומתמקדים בקריפטו ובסנקציות", אמר. "האמת היא שהקריפטו קטן מדי עבור רוסיה. אם נסתכל על אימוץ הקריפטו כיום, יש כנראה כ-3% מהאוכלוסיה העולמית שהם בעלי סוג של חשיפה לקריפטו (כלומר, בעלות על קריפטו כלשהו). מתוכם, לרובם יש רק אחוז קטן מהשווי הנקי שלהם בקריפטו. פחות מ-10% בממוצע. אז, כנראה שיש רק פחות מ-0.3% מהשווי הנקי העולמי בקריפטו כיום. האחוז הזה חל באותה מידה על רוסיה", הסביר.

יצוין כי גם בורסות גדולות אחרות, ביניהן קראקן (Kraken) ו-קוינבייס (Coinbase) סירבו לאסור את הגישה אליהן למשתמשים מרוסיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים