שוק הגיימינג ממשיך לרתוח: סייפליי רוכשת חברה במאות מיליוני דולרים

החברה הישראלית קונה את אליקטוס הטורקית, שמפתחת משחקי הייפר קז'ואל ● היא כבר רכשה 80% ממנה תמורת 100 מיליון דולר, ובחמש השנים הקרובות תרכוש את 20% הנותרים בתשלומים של עד 200 מיליון, בכפוף ליעדים

ג'וש ווילסון, מנכ"ל סייפליי.

שוק הגיימינג ממשיך להניב התפתחויות מעניינות: אחרי שהשבוע דיווחה פלייטיקה שהיא שוקלת להעמיד את עצמה למכירה, חברת גיימינג ישראלית אחרת, סייפליי (SciPlay), הודיעה היום (ד') שהיא קונה חברה. הנרכשת היא אליקטוס הטורקית והסכום שהיא תשלם עבורה הוא מאות מיליוני דולרים.

התשלום יבוצע – וחלקו כבר בוצע – במדורג: סייפליי כבר רכשה 80% ממניות אליקטוס תמורת 100 מיליון דולר במזומן, ובחמש השנים הקרובות היא תרכוש את 20% הנותרים בתשלומים שווים של עד 200 מיליון דולר, עם הערכות שווי המבוססות על יעדי הכנסות ורווחיות ספציפיים.

סושיאל קזינו והייפר קז'ואל

סייפליי מציעה משחקי סושיאל קזינו, בסגנון מכונות מזל ומשחקי שולחן, שמתאימים לכמה פלטפורמות: אפל, גוגל, פייסבוק ואמזון. בנוסף לפיתוח משחקים מקוריים, לסייפליי יש גישה לספרייה של יותר מ-1,500 משחקי מכונות מזל ומשחקי שולחן בעולם הפיזי – של סיינטיפיק גיימס ושל החברות הבנות שלה.

המטרה שלה ברכישת אליקטוס היא להתרחב למשחקים בעולמות נוספים, ובעיקר בקטגוריה הצומחת של ההייפר קז'ואל. אליקטוס, שממוקמת בבירת טורקיה, אנקרה, נוסדה ב-2013 על ידי אמרי טאש ואג'ם באראן, שימשיכו לנהל אותה, ומפתחת משחקי הייפר קז'ואל במודל עסקי של פרסום בתוך האפליקציה. תהליך פיתוח המשחקים שלה משלב גישה מבוססת נתונים ויכולות יצירתיות, שמביאות את המשחקים שהיא מפתחת לצמרת הדירוגים בחנויות האפליקציות. מאז 2019, אליקטוס פיתחה ופרסמה משחקים שהניבו עד כה יותר מ-300 מיליון הורדות.

סייפליי ואליקטוס - איחוד ישראלי-טורקי.

סייפליי ואליקטוס – איחוד ישראלי-טורקי.

בסייפליי חוזים כי הרכישה תאפשר לה להגדיל את מספר המשתמשים החודשיים הפעילים שלה (MAUs) בכ-28 מיליון ואת מספר המשתמשים הפעילים היומיים (DAUs) בכ-1.8 מיליון. בחברה אומרים כי היא "תרחיב את כמות הנתונים שהיא אוספת מתוך המשחקים, מה שיאפשר לה לבצע מוניטיזציה טובה יותר ולרכוש שחקנים מותאמים יותר למשחקים השונים. בנוסף, מהלך מסוג זה יאפשר לסייפליי להעביר שחקנים בין המשחקים שלה – מה שיגדיל את ההכנסות הממוצעות פר שחקן".

שוויו של שוק הפרסום העולמי במשחקי המובייל בתעשיית הגיימינג, שבו פעולות שתי החברות, עומד על כ-13 מיליארד דולר. סייפליי מפעילה כיום סטודיואים ברחבי העולם, שהסטודיו של אלקיטוס באנקרה יצטרף אליה.

"כניסה לשוק ההייפר קז'ואל – צעד טבעי עבור סייפליי"

ג'וש ווילסון, מנכ"ל סייפליי, אמר כי "אליקטוס היא חברה בעלת מוניטין, שפיתחה משחקים רבים, שנמצאים בראש הדירוגים בחנויות האפליקציות. כניסה לשוק ההייפר קז'ואל הוא צעד טבעי עבור סייפליי, עם מכניקת משחק ודמוגרפיית שחקנים הדומה לז'אנר הקז'ואל, שבה היא פועלת, ורכישת אלקיטוס תגדיל את הנוכחות שלנו שם. רכישה זו מספקת לחברה נקודת כניסה לשוק באמצעות מסלול ישיר לשוק משחקי ההייפר קז'ואל, שעוזר לנו לגוון את המודל העסקי של פרסום בתוך האפליקציה, ולהשתתף בשוק הפרסום המסיבי והצומח במובייל".

טאש ציין כי "אנחנו מאחדים כוחות עם סייפליי בנקודה חשובה במסלול הצמיחה שלנו. עם האופן שבו סייפליי מנהלת את אופרציית המשחק, הפלטפורמה האנליטית שלה והמשאבים שיש לה נוכל להאיץ את פיתוח המשחקים ולהיכנס לשוק חדש של שחקנים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים