ענקיות הטק נלחמות נגד התעמולה של הממשל הרוסי

פייסבוק, אינסטגרם, גוגל וטוויטר הודיעו כי הן נוקטות צעדים כדי לעצור את תפוצת התעמולה הרוסית ומידע שקרי הנוגע לאוקראינה, כשגוגל ופייסבוק גם מונעות מערוצים רוסיים להרוויח מפרסום בפלטפורמות שלהן

עסקי ההיי-טק המערביים בהשהייה בגללה. המתקפה הרוסית על אוקראינה.

לחצים שהופעלו מצד קובעי המדיניות בארה"ב ובמדינות נוספות על חברות המדיה החברתית להתנגד לנרטיבים מרוסיה בעת שהיא מתקיפה את אוקראינה הובילו את החברות לנקוט צעדים נוספים כדי לעצור את זרם התעמולה הרשמית של הממשל הרוסי, כמו גם את הניסיונות להפיץ מידע שקרי על אוקראינה.

מטא, החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם, הודיעה כי הסירה כ-40 חשבונות שמקורם מחוץ לרוסיה ולאוקראינה המתחזים למקורות חדשותיים לגיטימיים, שפרסמו והפיצו את הנרטיב שהמערב בגד באוקראינה וכי אוקראינה היא מדינה כושלת.

עוד הצהירה מטא, כי נקטה צעדים כדי להתמודד עם איומי פריצה לחשבונות פייסבוק מצד Ghostwriter, ארגון הקשור לרוסיה ולבלארוס, שחשוד בפעילות פריצה והפצת דיסאינפורמציה. גם גוגל הצהירה שהיא מתנגדת לניסיונות הפריצה של Ghostwriter, המכוונים לממשלת אוקראינה.

בנוסף, טוויטר הודיעה כי תוסיף תוויות לחשבונות המשתפים קישורים לכלי תקשורת הקשורים לרוסיה, וכי היא "נוקטת צעדים כדי להפחית באופן משמעותי את תפוצת התוכן הזה בטוויטר".

הן גוגל והן פייסבוק הודיעו על פעולות שנקטו במהלך סוף השבוע כדי למנוע מ-RT ומערוצים אחרים להרוויח כסף מפרסום בפלטפורמות שלהן. מיקרוסופט הודיעה כי היא נוקטת צעדים כדי לבודד את התקשורת הרוסית המדינתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים