"ענקיות הטכנולוגיה מקטינות את הפרט – במקום להעצים אותו"

יעקב כהן, מנכ''ל harmon.ie וממייסדיה, מספר על החזון של החברה שנועד להעצים את האדם על ידי התאמת הטכנולוגיה אליו, ולא להיפך

יעקב כהן, מייסד שותף ומנכ''ל harmon.ie.

"לפני יותר מעשור, כשהקמנו את החברה, ראינו שהכיוון שאליו הולכת האנושות הוא טכנולוגי. אלא שענקיות הטכנולוגיה מקטינות את האדם – במקום להגדיל ולהעצים אותו. לכן, בנינו חזון הפוך, שמטרתו להאניש את הטכנולוגיה, Humanize technology – להעצים את האדם על ידי התאמת הטכנולוגיה אליו, ולא להיפך", כך אמר יעקב כהן, מנכ"ל harmon.ie.

כהן עלה לישראל לבדו מפאריז בגיל 18, סיים בהצטיינות תואר בהנדסת מחשבים בטכניון, התנדב לצה"ל ושירת ארבע שנים כעתודאי במרכז המחשוב של חיל הים. כשהשתחרר בדרגת סרן, הצטרף למטריקס כמהנדס מוביל הנדסי תחת יורם יעקבי, לימים מנכ"ל המו"פ של מיקרוסופט ישראל. לאחר מכן עבד כהן בסטארט-אפ MainSoft בעמק הסיליקון במשך כעשר שנים.

החברה הוקמה על ידי שלושה: כהן, דיוויד לבנדה, סמנכ"ל השיווק, ואייל אלאלוף, סמנכ"ל הטכנולוגיה. קרן קטליסט ביצעה בה השקעה ראשונית של 4.2 מיליון דולרים. "הוצאנו מוצרים המעודדים תפוקתיות ושיתופי פעולה בין העובדים", אמר כהן, "וכיום אנו ממשיכים בקו הזה, עם מוצרי ושירותי תוכנה לשיפור הפרודוקטיביות הארגונית בסביבת העבודה הדיגיטלית".

"הטכנולוגיה שלנו", הסביר, "מייעלת את עבודת הצוות ב-Microsoft 365. היא מאפשרת למצוא במהירות מיילים ומסמכים ולקבל עזרה בזמן אמת מעמיתים. כך, מיליוני עובדים בעולם מסתייעים בנו לשיפור העבודה מרחוק, לניהול דוא"ל ורשומות, לשיתופי פעולה, לשמירת הידע בארגון, וגם, לשם הפקת ערך מוסף מהשימוש ב-Teams וב-SharePoint".

משרדי החברה נמצאים במודיעין, ולה 18 עובדים בישראל ובארה"ב. עם יותר מ-1,500 לקוחותיה נמנים ארגונים גדולים מאוד מכלל מגזרי המשק, לרבות טבע, בוש, משרד הביטחון, קרן רש"י, כביש 6, נטפים, רשת מלונות הילטון, הממשל הקנדי, ארנסט אנד יאנג, טאטא ההודית, Citi, נורת'רופ גרומן, טושיבה וקוואסאקי. "כבר כיום יש לנו מיליוני משתמשים", אמר כהן, "ונגיע תוך חמש שנים  ליותר מ-10 מיליון משתמשים. כך, נהפוך לבחירה הטבעית של כל משתמשי  Microsoft 365- המהווים כ-80% מהשוק הארגוני. אנו שותף זהב של מיקרוסופט".

הקורונה, אמר כהן, "הביאה לשינויים רבים בתהליכים הארגוניים שגרמו להאצה במעבר לענן. כך, פרויקטים שבעבר ארכו שנים – התקצרו לחודשים. התחום שבו ראינו את השינוי המשמעותי ביותר היה בתהליכי מכירות B2B ארגוניים. אנשי המכירות נהגו להיפגש עם הלקוחות ולקיים מערכת יחסים ארוכת שנים של מפגשים פיסיים. לפתע באבחה אחת, זה נעלם. אז, 'כריש' המכירות מצא עצמו מאחורי מסך, משוחח בזום ומאבד חלק מכוחו: כולם שווים מאחורי המסך בזום, ומעמד השחקנים המשניים עלה. אלא שדווקא הלקוחות אהבו את המצב החדש, וכך, מה שהחל כאילוץ, הפך להיות נורמטיבי. מחקר של מק'ינזי העלה, כי היום הלקוחות, ובתוכ, המנמ"רים והסמנכ"לים, רוצים ערך – לפני יחסים. משמע, קונים מונעי-ערך רוצים גישה למומחים, כדי לקבל החלטות נבונות ומנומקות. הקורונה הביאה לגידול במשקל הסגולי של ערך וביצועים מהירים: העולם משתנה ואין לנו זמן להתנהג לפי מוסכמות שעברו מהעולם".

ב-2018 החברה עמדה ביעדי המכירות שלה והגיעה לכ-1,000 לקוחות. קרן קטליסט, שהחזיקה במניות הרוב, ביקשה למכור את החברה. שלושת המייסדים רצו להמשיך ולהצמיח אותה כחברה עצמאית, ונכנסו לתהליך רכישה (Management Buyout) בשיתוף בנק מזרחי, שהלווה להם 2.5 מיליון דולרים. "עשינו מהלך וקנינו את החברה", אמר כהן, "וכך היינו במאי 2021 לחברה הישראלית היחידה המחלקת דיווידנד בסך 4 מיליון דולרים לעובדיה. אנו מאמינים במודל שבו אין מתחים מובנים בין המשקיעים, ההנהלה והעובדים, כי הם גם הבעלים. כך, כולם רתומים ליעד לספק ערך ללקוחות ולא לנהל מתחים".

"ישנם מנהלי מכירות שנאחזו בקרני המזבח, ולא ידעו להרפות – ויש מי שראו במצב החדש הזדמנות", סיכם כהן, "אנו מציעים ללקוח יכולת לנצח על ה'תזמורת' ולהגיע למכירות יותר איכותיות – ויותר מהר. אנו פונים לאלה המחבקים את השינוי ורוצים להיות חלק מכלכלת הפוסט-קורונה, עם שקיפות, פתיחות והחלטות איכותיות. אנו מציעים למנהל המכירות מרחב שיתופי בתוך Teams, בו צוות המכירות משתף מידע, רואה את כלל המיילים שהגיעו מלקוחות, וכך, כלל העובדים שרואים את כל התקשורת עם הלקוח יכולים להתייעץ ביניהם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים