כפיל צץ לשירות הדוא"ל Inbox של גוגל שנסגר מזמן – מה קרה?

אפליקציית דואר חדשה בשם Shortwave, הזמינה כבר כבטא עבור משתמשי אנדרואיד, מאוד מזכירה במראה ובתכונות שלה את Inbox, שנסגר לפני כארבע שנים, ולא במקרה - היא פותחה על ידי עובדי ענקית הטכנולוגיה לשעבר

Inbox של גוגל אפילו מאוזכר עם קריצה באתר שלה. Shortwave.

לפני כארבע שנים החליטה גוגל לשים מנעול על Inbox – אפליקציית דואר אלקטרוני שהשיקה כארבע שנים לפני כן ואשר חייתה לצד ג'ימייל. ענקית הטכנולוגיה החליטה לסגור את האפליקציה אז, למרות שהיא זכתה לפופולריות רבה יחסית, ושילבה חלק מהתכונות שלה בשירות הדואר המרכזי.

עכשיו חברה חדשה שחררה גרסת בטא לאפליקציית דואר חדשה בשם Shortwave, אשר זמינה כבר כבטא עבור משתמשי אנדרואיד, והיא מאוד מזכירה במראה ובתכונות שלה את Inbox, ולא במקרה – החברה שעומדת מאחורי האפליקציה החדשה, שמזכירה את אותה Inbox שהלכה לעולמה הן מבחינה חיצונית והן עיצובית, הוקמה בידי עובדי גוגל לשעבר.


חלק מהתכונות שמציעה האפליקציה יהיו מוכרות גם למשתמשים שלא ידעו את Inbox המקורית, מכיוון שהן שולבו בג'ימייל, כאמור. הבולטת בהן היא האפשרות 'להרדים' הודעה עד למועד מבוקש, אז היא מופיעה מחדש, וכן הסידור האוטומטי לקטגוריות – אם כי Shortwave אמורה לעשות זאת באופן יותר מפורט.

כן מציעה האפליקציה לבחור באופן ידני את הסדר לפיו מוצגות ההודעות, ולאו דווקא לפי הסדר הכרונולוגי בו הן נכנסו לתיבת הדואר, לסמן הודעות כ"בוצעו", כמו ברשימת מטלות באפליקציית משימות, כדי לדעת שאין צורך לחזור אליהן שוב, וכדומה.

בנוסף האפליקציה מנסה באופן אוטומטי ליצור קבוצות נושא, בין לפי אנשי קשר ובין לפי הקשרים, וליצור מעין חבילות כולל הפניות למדיה, וניתן, לדוגמה, לסמן חבילה שלמה בלחיצת כפתור אחת, כך שכל ההודעות בתוכה יסומנו שנקראו, או אפשרות אחרת.

עם זאת לא מדובר באפליקציה עצמאית לחלוטין. ברקע היא מסונכרנת לאמא הרוחנית ג'ימייל, וכל ההודעות למעשה שמורות גם שם, לפחות בינתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים