קלאסיק גייסה 33 מיליון דולר; פיתחה כלי לפיתוח תוכנה למחשבים קוונטיים

ניר מינרבי, מייסד שותף ומנכ"ל קלאסיק: "מהפכת המחשוב הקוונטי בעיצומה... קלאסיק מאפשרת לארגונים לפתח כבר היום את התוכנה שתביא ערך עצום בשנים הקרובות״

המייסדים. מימין: ניר מינרבי, מנכ"ל,  אמיר נוה, סמנכ"ל מוצר, ויהודה נוה, הטכנולוג הראשי - קלאסיק. 

חברת הסטארטט-אפ קלאסיק (Classiq), הפועלת בשוק התוכנה הקוונטית, גייסה 33 מיליון דולר בסבב הגיוס השני שלה (B), בהובלת הפניקס, זרוע ההשקעות של HPE, זרוע ההשקעות של התאגיד Sumitomo (IN Venture), קרן יוצאי סטנפורד Spike Ventures ו-Samsung Next. בסבב הגיוס הנוכחי השקיעו באופן אישי ליפ בו-טאן, מנכ:ל קיידנס לשעבר ונשיאה כיום, והרווי ג'ונס, מנכ"ל סינופסיס לשעבר ודירקטור באנבידיה. כמו כן, השתתפו בסבב הגיוס גם המשקיעים הקודמים בחברה: Entree Capital, Wing Capital, Team8  ו-Ourcrowd. סך ההון שגייסה החברה עומד לאחר סבב הגיוס הנוכחי על 48 מיליון דולר.

קלאסיק הוקמה ב-2020 על ידי ניר מינרבי, המכהן כמנכ"ל החברה, אמיר נוה, סמנכ"ל מוצר, ויהודה נוה, הטכנולוג הראשי. החברה מעסיקה כ-30 עובדים בתל אביב ובארה״ב וכוללת צוות פיתוח מהמובילים בעולם בתחום המחשוב הקוונטי. הצוות מורכב רובו ככולו מחוקרים בעלי תארים מתקדמים מאוניברסיטאות מובילות בארץ ובעולם, בתוכם תשעה בוגרי תלפיות ומהנדסי תוכנה בכירים. הגיוס יאפשר לחברה להאיץ את תהליכי הפיתוח ובמקביל להגדיל את פעילותה המסחרית עם הארגונים הגדולים בעולם. ארגונים אלה מקימים צוותי מחשוב קוונטי ומאיצים את היערכותם ומוכנותם לעידן המחשוב הקוונטי. החברה מתכננת לגדול לכ-90 עובדים בשנה הקרובה.

קלאסיק פיתחה פתרון טכנולוגי, המאפשר פיתוח תוכנה למחשבים קוונטים באופן פשוט יותר, והמאפשר לאנשים שאינם בהכרח אנשי קוונטים לתכנת תוכנה כזאת. הפתרון של החברה מתאים גם לעתיד, שבו יהיו אלפי קיוביטים, והמפתח הקוונטי הבקיא ביותר לא יוכל לתכנת בשיטות הקיימות. פלטפורמת פיתוח התוכנה של החברה מוגנת על ידי עשרות פטנטים. עם לקוחותיה של החברה נמנים כמה מהארגונים הגדולים בעולם, בהם חברות מסחריות ומוסדות אקדמיים. במקביל קלאסיק משתפת פעולה עם ענקיות הטכנולוגיה שפועלות לבניית המחשבים הקוונטיים לרבות יבמ, מיקרוסופט, אמזון ואנבידיה.

ניר מינרבי, מייסד שותף ומנכ"ל קלאסיק, ציין, כי "מהפכת המחשוב הקוונטי בעיצומה. בשנים האחרונות החזון הופך במהרה למציאות, ונוצר מרוץ חימוש של ממש לבניית המחשב הקוונטי. במקביל לבניית החומרה, אשר מובלת בידי ענקיות הטכנלוגיה, קלאסיק מובילה את עולם התוכנה ומאפשרת לארגונים לפתח כבר היום את התוכנה שתביא ערך עצום בשנים הקרובות״.

ניר מינרבי, המכהן כמנכ"ל החברה, אמיר נוה, סמנכ"ל מוצר, ויהודה נוה, הטכנולוג הראשי.

 

תודה רבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים