מטא הציגה ערכי חברה חדשים: מה הם כוללים ומי הם המטא-מייטס?

הענקית ממאנלו פארק, המתמקדת בהולדת המטאברס - עולם דיגיטלי מקוון שבו נתנהל כאוואטרים ונבלה את מרבית זמננו - ממשיכה לפעול למיתוג חדש, ואפילו מכנה את העובדים שלה בשם חדש, וזה מוזר בדיוק כמו שזה נשמע

מוסיף אפשרות לאימות בתשלום באינסטגררם ופייסבוק. מארק צוקרברג ביום שינוי שם החברה למטא.

חברת מטא (Meta), שנקראה בעבר פייסבוק, עדכנה באחרונה את ערכיה העסקיים. בין השינויים שהוצגו בלט הכינוי החדש של העובדים, שמעתה יקראו 'מטאמייטס' (Metamates שפירושו בעברית 'עמיתי מטא').

מי שהכריז על שינויים היה לא אחר מאשר המנכ"ל והמייסד, מארק צוקרברג, שהבהיר כי החברה שלו משנה את ערכיה כדי לשקף את הצמיחה וההתמקדות החדשה שלה ב-מטאברס (Metaverse) – אותו עולם דיגיטלי ווירטואלי שהיא מתיימרת לספק למשתמשים גישה אליו מכל פלטפורמה בתוך כחמש שנים. הדרך החדשה לכנות את העובדים בחברה גם היא מהווה למעשה נגזרת מאותו מטאברס מדובר, שעתיד להשתלט על חיי כולנו טיפין טיפין, או כך לפחות לפי התוכניות של צוקרברג.

כבר כעת המטאברס של מטא הולך ונבנה, למשל ב-Horizon Venues שלה, או בשירות אחר המכונה Horizon Worlds. שני היישומים הללו הם בתוליים מאוד ונדרשת לשם השימוש בהם קסדת מציאות רבודה/מדומה של אוקולוס. המטאברס העתידי אמור יהיה לעבוד בכל הפלטפורמות ללא ציוד מיוחד, כך שכעת מדובר רק על צעדים ראשונים לקראתו.

המטאברס הולך ונבנה כבר, למשל ב-Horizon Venues של מטא.

המטאברס הולך ונבנה כבר, למשל ב-Horizon Venues של מטא. צילום: דף הפייסבוק של Horizon Venues מבית מטא

המטאברס מחייב ערכים עדכניים

העדכון של הערכים משנה את מה שהחברה הגדירה לעצמה בעבר. כך למשל, "התקדם מהר" הופך כעת ל"התקדם מהר יחד"; "תהיה נועז" ל"בנה דברים מדהימים"; וכן "התמקד בהשפעה ארוכת טווח" נוסף לרשימת הערכים הקיימת. עוד שינוי הוא היעלמות הערך "היה פתוח" והוספו הערכים "לחיות בעתיד" ו"להיות ישיר ולכבד את הקולגות שלך".

צוקרברג העלה את הערכים החדשים כפוסט בפייסבוק, ובו ציין: "כתבתי את המזכר למטה לעובדים שלנו, ורציתי לשתף גם את כולם בקהילה שלנו. נמשיך לגייס עובדים ברחבי העולם, וזה מועיל לאנשים לדעת איך זה לעבוד ב-מטא ומה עושה אותנו שונים מחברות אחרות".

בהמשך הוא הסביר את הסיבה לשינויים בטען: "כתבנו את ערכי החברה הנוכחיים שלנו ב-2007. הם היו ארוכי טווח להפליא, אבל הרבה השתנה במהלך התקופה הזו. עכשיו אנחנו חברה מבוזרת. יש לנו קהילה גלובלית והשפעה רחבה. ועכשיו אנחנו חברה מטאברסית, שבונה את עתיד הקשר החברתי".

האחרון מבין הערכים שמופיעים במזכר נקרא באופן מוזר למדי, "מטא, מטאמייטס, אני". הערך הזה לוקח, כאמור, את המיתוג המטאברסי של החברה צעד אחד קדימה. לדברי צוקרברג, הוא קשור ל"תחושת האחריות שיש לנו להצלחה הקולקטיבית שלנו, וזה לזה כחברים לקבוצה".

צוקרברג חתם את הפוסט שלו וסיכם: "בסופו של יום, ערכים הם לא מה שאתה כותב באתר, אלא מה שאנחנו מזהים שכל אחד אחראי לו מדי יום. אני ממליץ לכם להרהר בערכים אלו ובמשמעותם עבורכם, בזמן שבו אנו מתחילים לעבוד על הפרק הבא עבור החברה שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    המטאמייט הוא: ישיר, ישר, יפה, חכם, עשיר, נכון, .. בקיצור אלוהים

אירועים קרובים