לפני המכירה: וורן באפט קנה מניות של אקטיוויז'ן במיליארד דולר

איל ההון הולך להתעשר בהרבה דולרים נוספים מעסקת הענק, שבה מיקרוסופט קנתה את ענקית הגיימינג תמורת כ-70 מיליארד דולר ● לעומת זאת, ברקשייר האת'וויי מכרה באחרונה מניות של טבע בשווי של 400 מיליון דולר

וורן באפט.

וורן באפט הוא אחד מאילי ההון הגדולים בעולם, ונראה שהוא הולך להעשיר אותו בלא מעט דולרים נוספים מעסקת הענק שבמסגרתה אקטיוויז'ן בליזארד נמכרה למיקרוסופט. זאת, לאחר שברקשייר האת'וויי שבבעלותו קנתה מניות של אקטיוויז'ן בשווי של מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2021 – מעט לפני הרכישה. התאגיד דיווח על הרכישה, בהיקף של 14.7 מיליון מניות של בליזארד, במסמכי ניירות ערך שהגיש אמש (ב').

אקטיוויז'ן בליזארד היא אחת מענקיות הגיימינג בעולם, ועומדת מאחורי משחקים כגון Call of Duty, World of Warcraft וקנדי קראש. מיקרוסופט ביצעה את הרכישה תמורת קרוב ל-70 מיליארד דולר, ומטרתה היא לבסס את מעמדה בעולם הזה ולהעשיר (מאוד) את קונסולת ה-xBox שלה.

לא ברור האם באפט עצמו הוא שביצע את הרכישה, או שהיא הוראה של שני הסגנים שלו בכל מה שקשור להשקעות – טוד קומבס וטד ווסצ'לר. כך או כך, הוא והחברה שלו מרוויחים מאוד מהעסקה: שווי המניות של אקטיוויז'ן בליזארד עלה אשתקד ב-23% – הרבה יותר מהעלייה הכללית בשוק.

העסקה היא אחת מרכישות המניות הגדולות ביותר שבוצעה על ידי ברקשייר האת'וויי ברבעון. בין החברות הנוספות שהיא רכשה מניות שלהן במהלכו נמצאת שברון. לעומת זאת, היא מכרה במהלך הרבעון חלק קטן יחסית מהמניות שלה בטבע – 42 מיליון במספר. שווי אותן מניות היה בעת המכירה 400 מיליון דולר.

באפט השקיע לא מעט כספים בחברות טכנולוגיה, ובעיקר באפל. שמהווה יותר מ-40% מההון שברקשייר האת'וויי השקיעה בחברות הפורטפוליו שלה. ענקית טק נוספת שבה הוא מושקע היא אמזון, ויש לו מניות גם בטי-מובייל וב-וריזון. בין התאגידים הנוספים שנמצאים ברשימה זו ניתן למנות את בנק אוף אמריקה (במקום השני בהשקעות של החברה), קוקה קולה, ג'נרל מוטורס, פרוקטר אנד גמבל וג'ונסון אנד ג'ונסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים