באלמר: חלונות 7 תוצע גם עבור מחשבי Netbook

בכך מקווה מיקרוסופט לשמור על הדומיננטיות שהשיגה חלונות XP, אשר מותקנת כיום בכ-90% מהמחשבים הזעירים ● "יש כאן הזדמנויות רבות מבחינתנו", אמר באלמר אתמול (ג') במפגש עם אנליסטים, אך הודה, כי ההכנסה מכל מחשב Netbook נמוכה מאשר במחשבי PC רגילים, משום שמיקרוסופט מציעה את מערכות ההפעלה למחשבים הזולים במחירים נמוכים יותר

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אישר אתמול (ג'), כי מערכת ההפעלה החדשה חלונות 7 תוצע גם עבור מחשבי Netbook – המחשבים הניידים הזעירים אשר זוכים להצלחה נאה למרות המיתון העולמי, ואולי דווקא בגללו. במפגש עם אנליסטים פיננסיים אמר באלמר, כי מיקרוסופט החליטה כבר לפני שנתיים, כאשר הופיעו מחשבי Netbook הראשונים, לשמור על מעמדה כספקית המובילה של מערכות הפעלה גם בפלח השוק החדש. כיום מותקנת מערכת ההפעלה חלונות XP בכ-90% ממחשבי ה-Netbook – גם בשל שיעור ההחזרות הגבוה של מחשבים שצוידו במקור במערכות לינוקס.

בכוונת מיקרוסופט לשמור על הדומיננטיות גם בעתיד. על פי באלמר, בפלח השוק של מחשבי Netbook נרשמת צמיחה, בעוד שבכל שאר הפלחים של שוק ה-PC נרשמת יציבות או נסיגה קלה. מעבר לשאיפה הטבעית לשלוט בפלח השוק הצומח, מעניקים מחשבי Netbook למיקרוסופט הזדמנות לפתח גרסה קומפקטית של מערכת ההפעלה, שאותה ניתן יהיה להתאים בקלות גם למכשירים מסוגים נוספים.

"יש כאן הזדמנויות רבות מבחינתנו", אמר באלמר, אך הודה, כי ההכנסה מכל מחשב Netbook נמוכה מאשר במחשבי PC רגילים, משום שמיקרוסופט מציעה את מערכות ההפעלה למחשבים הזולים במחירים נמוכים יותר.

אחד הרכיבים העיקריים של מחשבי Netbook, אשר משמשים בעיקר להתכתבות בדואר אלקטרוני וגלישה באינטרנט, הוא דפדפן האינטרנט. בחזית זו, דפדפן אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט מאבד בהתמדה נתח שוק לדפדפן השני בתפוצתו – פיירפוקס של מוזילה. משום כך, על פי באלמר, שילבה מיקרוסופט בגרסה 8 של אינטרנט אקספלורר תכונות רבות שאמורות לשוב ולהרחיב את נתח השוק שלו. "אנו מייחסים לדפדפנים חשיבות רבה. הם אינם סחורות", אמר באלמר.

מערכת ההפעלה חלונות 7 – המחליפה של חלונות ויסטה, שזכתה לקבלת פנים צוננת – אמורה להופיע בסוף השנה הנוכחית או בתחילת 2010.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים