נשים ומחשבים: רוני ליבוביץ, אינסאונדז

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רוני ליבוביץ, מפתחת Full Stack באינסאונדז

רוני ליבוביץ, מפתחת Full Stack באינסאונדז

שם ותפקיד: רוני ליבוביץ, מפתחת Full Stack באינסאנדז (insoundz).

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

תפקידים קודמים: ביצעתי מספר תפקידים טכנולוגיים בחברות היי-טק, בהם שנה וחצי בתפקיד QA בחברת אוטודסק ו-fraud analyst בחברת סימפלקס.

השכלה ושירות צבאי: אני בוגרת תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון. בצבא שירתתי בבסמ"ח (בית ספר למקצועות המחשב) בתפקידי הדרכה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

המשיכה שלי לתחום הטכנולוגי החלה בשירות הצבאי. לקראת הגיוס קיבלתי זימון למיונים לביה״ס למקצועות המחשב של צה״ל. ניגשתי למבחנים והתקבלתי לקורס בודק תוכנה. הגיוס לבסמ״ח כלל קורס אינטנסיבי, שבמהלכו למדנו על בדיקות ידניות ואוטומטיות ועוד מגוון נושאים הקשורים לעולם התוכנה. לאחר מכן התפקיד עצמו חשף אותי לעולמות הטכנולוגיה. לפני כן לא ידעתי בהכרח שזה יהיה הכיוון שאליו אלך, אבל העניין שבתפקיד והאתגרים שאיתם התמודדתי עזרו לי להבין שאני רוצה להמשיך במסלול הזה גם באזרחות. מכיוון שעסקתי בהדרכה בשירות, יצא לי להיחשף למגוון רחב של נושאים ואף ללמוד הרבה מהם לבד על מנת לפתח את הקורסים ביחידה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני אישית לא נחשפתי לאפליה נגד נשים מאז שהגעתי לתחום. יחד עם זאת אני חושבת שהפער בין מספר הגברים למספר הנשים שמאיישים משרות טכנולוגיות בהיי-טק הוא מאוד בולט. אמנם לא נתקלתי באופן אישי באפליה נגדי או נגד חברות מהתחום, אבל כן יצא לי לשמוע ולראות נתונים הנוגעים לפערי שכר בין נשים וגברים הממלאים תפקידים דומים. אין לי ספק שמבחינת איכות ויכולות אין שום פער בין נשים וגברים הממלאים תפקידים כאלה. הנשים שאני מכירה מהתחום עושות עבודה מצוינת ונמצאות במקומן בזכות ולא בחסד. אני מקווה ומניחה, שככל שיותר נשים יכנסו להיי-טק הפערים הלא מוצדקים הללו יילכו ויצטמצמו. בין היתר, בזכות ארגונים ששמים להם למטרה לשלב יותר נשים בתעשייה, ואני רק יכולה לאחל שהם יצליחו בעבודתם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

באופן אישי לא יצא לי לחוש אפליה נגדי על עצם היותי אישה. לאורך השנים שבהן עסקתי בתפקידים טכנולוגיים תמיד הרגשתי שאני נמדדת לפי יכולות וכישורים פרסונליים, ללא קשר למגדר. כיום אני עובדת בחברת אינסאונדז, העוסקת בחדשנות בתחומי האודיו. הגעתי למשרה אחרי מעט שנים בתעשייה, והצלחתי להתקדם ולהתבלט רק על בסיס יכולות ועבודה קשה. כמו בחברות נוספות, גם אצלנו בחברה מעודדים נשים להגיע ולהתמיין לתפקידים טכנולוגיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים