השקת קסדת ה-VR/AR של אפל צפויה להתעכב עד 2023

הענקית שוב דוחה את ההשקה, כך לפי בלומברג ● דווקא לא המחסור ברכיבים הוא שהביא לדחייה, אלא בעיות פיתוח הקשורות לחומרה ● נזכיר כי רק באחרונה דווח ש-אפל לא רואה עצמה חלק מהמירוץ למטאברס, עם או בלי קסדה

לא קרובה להשקה. קסדת המציאות הרבודה של אפל. אילוסטרציה.

אפל עשויה לדחות את השקת אוזניות המציאות הרבודה-וירטואלית שלה (VR/AR) עד 2023, כך על פי דיווח של בלומברג.

לא מדובר בדחייה הראשונה של השקת הגאדג'ט. הקסדה החשדנית הייתה אמורה להיחשף בוועידת המפתחים העולמית השנתית של אפל ביוני, ולאחר מכן נמסר כי תשוחרר בסוף השנה. אבל בעיות סביב התחממות יתר, מצלמות ותוכנה הקשו על תהליך הפיתוח. כתוצאה מכך, זה אפשר שהענקית מקופרטינו תדחה את ההכרזה לסוף 2022 או מאוחר יותר, ושהמוצר יגיע למדפי החנויות רק בתוך שנתיים.

נזכיר כי רק בשבוע שעבר (ג), פרסם אחד האנליסטים/המדליפים הידועים ביותר בענייני אפל – מארק גורמן – בניוזלטר השבועי שלו, Power On, המשויך לבלומברג, ​​כי קסדת המציאות הרבודה והמציאות המדומה של אפל לא תוכרז גם ב-WWDC שיתקיים ביוני הבא. למעשה בכך הוא כבר עדכן כי אפל בוחרת לדחות, שוב, את השקת המוצר החדש שלה.

אפל לא בעניין שלו. המטאברס. אילוסטרציה.

אפל לא בעניין שלו. המטאברס. אילוסטרציה. צילום: BigStock

מטאברס? לא בבית ספרנו

בנוסף עדכן האנליסט כי אפל לא מעוניינת לקחת חלק בחגיגות המטאברס – שעליהן מנצח מארק צוקרברג ממטא (Meta) כיום.

"נאמר לי באופן די ישיר שהרעיון של עולם וירטואלי לחלוטין, שאליו משתמשים יכולים לברוח – כמו שהם יכולים בחזון העתידי של מטא/פייסבוק – הוא מחוץ לגבולות (העיסוק) של אפל", כתב גורמן. 

האנליסט המשיך וציין כי אפל רוצה שהקסדות מתוצרתה ישמשו ל"גיימינג, תקשורת וצריכת תוכן", ולא למסעות מציאות רבודה ארוכים וכנראה ממכרים מאוד, כמו אלה ש-מטא מתכוונת להוציא את כולנו אליהם.

הקסדה של אפל תתמקד אפוא במציאות רבודה ומציאות מדומה, ותתאים ל"מגוון רחב של אפליקציות", כשמטרת העל של החברה היא שהקסדה תחליף את ה-iPhone בתוך עשר שנים, אך לא במתכונת המטאברס.

לפי גורמן, קסדת המציאות הרבודה המתקדמת תקרא אפל גלאס (Apple Glass). הוא טען בפרסומיו כי הקסדה העתידית רק תשפר את הרעיון ואת הדרך שבה תהיה לאנשים גישה לעולם הדיגיטלי, אך מכיון שהיא לא מתוכננת ספציפית כדי לשרת משתמשים במטאברס, כך הוא הסביר, הגאדג'ט לא יהיה כזה שנחבוש על ראשינו כל היום, כפי שניתן לדמיין את משתמש המטאברס הלהוט שצוקרברג חולם עליו.

כדי להשיג מטרות אלו, הקסדה הראשונה הזו תישא שני מסכי 4K OLED מתוצרת סוני. בצד הביצועים, היא אמורה לשאת שבב חזק כמו זה של אפל עצמה, ה-Apple M1, שכבר מצייד את ה-MacBooks וה-Mac mini.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים