גרטנר חושפת: מה צופן עתיד ה-IT ב-2022?
חברת המחקר פרסמה את תריסר המגמות הטכנולוגיות האסטרטגיות המובילות לשנה הקרובה, שמנכ"לים ומנמ''רים נדרשים להתייחס אליהן כדי להשאיר את ארגוניהם עדכניים, חדשנים ומתקדמים
רשתות הגנת סייבר, ארכיטקטורות מארג נתונים, מערכות אוטונומיות, בינה מלאכותית ומודיעין מבוסס נתונים לטובת החלטות – כל אלו מגמות אסטרטגיות חמות, שמנכ"לים ומנמ"רים נדרשים להתייחס אליהן השנה, כך לפי חברת המחקר גרטנר.
תריסר המגמות הטכנולוגיות האסטרטגיות המובילות לשנת 2022
מארג הנתונים – לפי הסבר החוקרים, "זו תפישה עיצובית, הפועלת כשכבה משולבת של נתונים ותהליכים. מארג הנתונים מנתח את המטה-דטה, כדי לתמוך בתכנון, פריסה וניצול נתונים באופן משולב, הניתן לשימוש חוזר בכל הסביבות". הם ציינו כי בניית מארג שכזה עשויה להפחית את עלויות ניהול הנתונים ב-עד 70%, ו"להפוך את הנתונים לזמינים בכל מקום ועת, לכל משתמש – בלא קשר למיקומם. מומחי נתונים חייבים לעבור מהטיפול המסורתי בנתונים לעבר פתרונות משולבי AI".
רשת אבטחת סייבר – "זהו נוף ארכיטקטוני גמיש וניתן להרכבה, המשלב שירותי אבטחה מבוזרים ונבדלים – על פני סביבה רחבה, 'בבית' ובענן. רשת שכזו מאפשרת לפתרונות אבטחה חדשים לשפר את האבטחה הכוללת, על ידי העברת נקודות בקרה קרוב יותר לנכסים המוגנים", הסבירו. גרטנר צופה שעד 2024, ארגונים שיפעלו כך, יקטינו את עלויות הנזקים מאירועי אבטחה ב-90%.
מחשוב הפועל לשיפור ההגנה על הפרטיות – "בדרך זו", הסבירו, "ניתן לערוך עיבוד נתונים באופן מאובטח, תוך שיתוף, ולעשות זאת גם בסביבות לא מהימנות". לדבריהם, "שימוש בטכנולוגיות אלו "מאפשר להפיק ערך מהנתונים תוך עמידה בדרישות הרגולטוריות".
פלטפורמות שנולדו בענן (Cloud Native) – "אלו מאפשרות לאנשי IT לבנות יישומים חדשים, שיפעלו לאורך זמן ובגמישות". אימוץ הענן נמצא במגמת עלייה מאז תחילת המגיפה, וגרטנר צופה שפריסות ענן יעברו במהרה את עומסי העבודה של הדטה סנטרים הפרטיים.
יישומים מרוכבים (Composable) – "יישומים מורכבים, הניתנים לחיבור", הסבירו האנליסטים, "בנויים מרכיבים מודולריים המתרכזים בסביבה העסקית. הם הופכים אותם לפשוטים לשימוש, עם שימוש חוזר בקוד, ומאיצים את ההגעה שהם לשוק עם פתרונות תוכנה חדשים". בגרטנר ממליצים לארגונים להפוך ל"מפעל הניתן להרכבה", composable enterprise.
מודיעין החלטות – "מודיעין החלטות זו", ציינו בגרטנר, "הגישה המעשית ביותר לשיפור קבלת ההחלטות הארגוניות, שנדרשות להיות אפקטיבית בסביבות עסקיות מאתגרות מודרניות. הגישה תומכת ומאיצה את קבלת ההחלטות האנושיות, ופוטנציאלית, עשויה להפוך אותה לאוטומטית באמצעות שימוש באנליטיקה מעמיקה, הדמיות ובינה מלאכותית".
היפר-אוטומציה – "היפר אוטומציה היא דרך ייחודית לזהות במהירות, לבדוק ולמכן, כמה שיותר תהליכים עסקיים ו-IT. באמצעות בינה מלאכותית, למידת מכונה, אוטומציה של תהליכים רובוטיים (RPA), פלטפורמת אינטגרציה כשירות, כלי קוד נמוך/בלא קוד ועוד – היפר-אוטומציה מסייעת לאפשר יכולת גידול וביצוע פעולות מרחוק וכך – לתקן שיבושים במודל העסקי ולהפוך את הארגון לזריז ויעיל יותר".
הנדסת בינה מלאכותית – "הנדסת בינה מלאכותית הופכת עדכונים של נתונים, מודלים ויישומים – לאוטומטיים. היא נועדה לייעל את אספקת הבינה המלאכותית, כדי להבטיח ששיטות עסקיות המניבות ערך, יפעלו באופן מתמשך".
ארגונים מבוזרים – "ארגונים מבוזרים", ציינו בגרטנר, "הם השתקפות של מודל עסקי דיגיטלי, שכולל עבודה מרחוק. הם משפרים את חווית העובדים, עורכים דיגיטליות בנקודות הממשק מול צרכנים ושותפים, ובונים את חוויות המוצר. ארגונים מבוזרים, כמו בית חולים, בנק או רשת קמעונאות, משרתים טוב יותר את הצרכים של עובדים ולקוחות מרוחקים, שדורשים יותר ויותר שירותים וירטואליים ומקומות עבודה היברידיים".
חוויה שלמה – "חוויה שלמה", הסבירו האנליסטים, "היא גישה עסקית אסטרטגית, המקיפה את חווית העובד, הלקוח והמשתמש – ופועלת במגוון פלטפורמות לטובת צמיחה. חוויה כוללת שכזו, יכולה להוביל לשביעות רצון גבוהה יותר של כלל המשתמשים".
מערכות אוטונומיות – "אלו הן מערכות פיזיות, או תוכנה בניהול עצמי, שלומדות מהסביבות שלהן ומשנות את האלגוריתמים שלהן פעמים רבות – ובזמן אמת. הן מייעלות את התנהגות הארגונים בסביבות מורכבות, "עם מערך גמיש של יכולות טכנולוגיות, התומך בדרישות ובמצבים חדשים, ומביא לשיפור ביצועים ולהגנת סייבר בלא התערבות אנושית".
בינה מלאכותית ג'נרטיבית – החוקרים הסבירו כי "בינה מלאכותית ג'נרטיבית לומדת על חפצים מנתונים ומייצרת יצירות חדשות, הדומות למקור – אבל לא חוזרת עליהן. היא מקדמת אימוץ של מגמות כגון למידת מכונה, ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית בקצה, מביאה לשיפור תהליכים ופלטפורמות, ומאיצה את תפעול הארגון. לבינה מלאכותית ג'נרטיבית יש פוטנציאל ליצור צורות חדשות של תוכן חדשני, וכן להאיץ מחזורי מחקר ופיתוח ותהליכים".
"המנכ"לים יודעים שהם חייבים להאיץ את האימוץ של עסקים דיגיטליים ומחפשים מסלולים דיגיטליים ישירים יותר – כדי להתחבר ללקוחות שלהם", אמר דייוויד גרומברידג', אנליסט בכיר בגרטנר, "אבל עם עין על סיכונים כלכליים עתידיים, הם גם רוצים להיות יעילים ולהגן על הרווחים ועל תזרים המזומנים".
תגובות
(0)