יבמ רוכשת את ביגפיקס – חברה המפתחת כלים למיכון ולאבטחה ארגוניים

"הרכישה תחזק ותרחיב את יכולותינו בתחום מרכזי הנתונים החכמים ובניית מארג של רשת מאובטחת וחכמה לכל רוחב הארגון", נמסר ● פרטי העסקה לא פורסמו, והיא צפויה להיסגר עוד ברבעון הנוכחי

יבמ (IBM) הודיעה בסוף השבוע כי היא רוכשת את ביגפיקס (BigFix) מקליפורניה – חברה המפתחת כלים למיכון ולאבטחה, תוך עמידה בהוראות התקינה והחקיקה החלות על ארגונים בכל העולם. הפרטים הכספיים של העסקה לא פורסמו, והיא צפויה להיסגר ברבעון השלישי השנה.

ביגפיקס הוקמה ב-1997, מונה כיום יותר מ-200 עובדים ומפעילה ברחבי העולם רשת בת 120 משווקים ומפיצים. המפיצה של מוצרי החברה בארץ היא Extend. לביגפיקס 700 לקוחות, הפועלים בתחומי הממשל הפדרלי, הקמעונות, הבידור, הבריאות, החינוך והשירותים הפיננסיים. חטיבת שירותי הטכנולוגיות של יבמ משתפת פעולה עם ביגפיקס מאז 2009. עם השלמת הרכישה, תשולב ביגפיקס בקבוצת התוכנה של יבמ. זו ביצעה בשבע השנים האחרונות כ-60 רכישות של חברות תוכנה.

מיבמ נמסר, כי "הרכישה תחזק ותרחיב את יכולותינו בתחום מרכזי הנתונים החכמים ובניית מארג רשת מאובטחת וחכמה לכל רוחב הארגון". עסקים נדרשים לנהל אלפי מחשבים ולהבטיח את זמינותם, לממש רמת אבטחה ותצורה המתאימות לדרישות של המדיניות הפנימית ולרגולציות החלות על הארגון. ארגונים מתמודדים עם רמה גבוהה של סיבוך ומורכבות הנובעים מריבוי מחשבים אישיים, שרתים ומחשבים ניידים. על רקע העלויות והסיכון הכרוכים במשימות הניהול הללו, ביגפיקס פיתחה מערכת המשלבת בינה מובנית, המזהה מי מהמחשבים או ממערכות ה-IT אינו תואם את המדיניות המוגדרת של הארגון בתחום, וממליצה על התיקונים הנדרשים. כך, ניתן לעדכן חצי מיליון מכונות נפרדות בתוך דקות ספורות בלבד.

החברה הנרכשת מציעה פלטפורמת ניהול אחידה, המטפלת בהצגה, שליטה ומיכון בכל סביבות מיחשוב הקצה: מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים ושרתים, ומאפשרת לנהל יישומים קריטיים לכל אורך מחזור חייהם.

רכישת ביגפיקס תתרום לסל התוכנות של יבמ כלים חדשים לאבטחת רשתות, באמצעות תכנון נכון יותר של תשתיות הרשת שלהן, לרבות טיפול בניהול תוכנות אנטי-וירוס במחשבי הלקוח, תוכנות פיירוול ותוכנות לבקרת גישה לרשת. ביגפיקס מספקת נקודת מבט משולבת ואחידה לאלפי מחשבים הפועלים ברשת מתוך מרכז עיבוד הנתונים. היא מציעה דו"חות בזמן אמת אודות העמידה בהוראות החברה ובתקנות והחוקים החלים עליה, ומנהלת מחשבי קצה בסביבת חלונות (Windows), מקינטוש (Macintosh), יוניקס (Unix) ולינוקס (Linux) כאחד. במקביל לכל אלה, היא מאפשרת לנהל את צריכת הזרם באמצעות הגדרות תצורה, המכבות באופן אוטומטי את המחשבים השולחניים בשעות הלילה.

אנליסטים אמרו לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית, כי ברכישה זו, מנסה יבמ להכות את מתחרותיה בעולם מיכון מרכזי המיחשוב – ,HP BMC ו-CA. מקור המקורב ליבמ הסביר, כי תוכנת טיבולי של יבמ אמנם "מספקת את הסחורה" בתחום, אולם רכישת ביגפיקס מהווה עבורה תוספת משמעותית בעולם ניהול הדטה סנטר, שגם מתממשקת בצורה טובה לכלי טיבולי וגם תסייע ללקוחות בניהול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים