דו"ח השימושים של פלאפון, יס ובזק בינלאומי: נשברו שיאי גלישה

דו"ח השימושים של שנת 2021 באמצעי התקשורת שהכינו פלאפון, יס ובזק בינלאומי מעיד: יותר עבודה מהבית, יותר פגישות וידיאו, יותר הזמנות אונליין ויותר צפייה נדחית בתכנים ● זום - ירידה ממוצעת של 17%

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, יס ובזק בינלאומי.

דו"ח השימושים של שנת 2021 באמצעי התקשורת שהכינו פלאפון, יס ובזק בינלאומי שפורסם היום מעיד על התבססות נוספת של צריכת שירותים מקוונים, שהחלה בשנת 2020 והמשיכה גם ב-2012.

בשנת 2021, הישראלים עדיין מדברים יותר בסלולר לעומת התקופה שטרום המגיפה, עם עלייה של 5%, אבל 6% פחות מאשר בשנת 2020, עם שיאים בימי הסגר.

הישראלים גם שוברים שיאים בגלישה הביתית עם היקפי תעבורה גדולים ב-18% בממוצע שנתי לעומת 2020, וזאת בהמשך לעלייה של 23% ב-2021. גם הגלישה הסלולרית שברה שיאים, ובשנת 2021 נמשכה מגמת העלייה בצריכת דטה בסלולר, שהתבטאה בעלייה שנתית ממוצעת של 22% לעומת 2020. עוד הראו הנתונים כי השנה היא שנת שיא בהצטיידות במכשירי דור 5 חדשים, ובמיוחד מכשירי הפרימיום – סידרת המכשירים הנמכרת ביותר השנה בפלאפון הינה ה-iPhone 12 ולאחריה סידרת מכשירי 21S של סמסונג. גם ההשקה של ה-iPhone 13 לקראת סוף השנה הייתה חזקה במיוחד.

יותר משלוחי אוכל וקניות מקוונות מרשתות המזון

עוד הראו הנתונים כי לאחר העלייה ב-2020, הגבירו הישראלים את הצריכה של משלוחי אוכל (פי ארבעה), של קניות מרשתות המזון (15%) ושל ההזמנת בחו"ל (38% צמיחה בכניסות לאתרי קניות בחו"ל, לאחר ירידה בשנת 2020 בשל הקושי בהגעת משלומים בינלאומיים).

הנתונים על השימוש ברשתות החברתיות מראים, כי פייסבוק ממשיכה להיות מדורת השבט בעולם הרשתות החברתיות והיא הגדולה והיציבה ביותר, אבל עם עלייה סולידית של 7% בלבד בהיקף מספר המשתמשים בהשוואה לשנה החולפת. ווטסאפ נשארה האפליקציה הפופלרית ביותר להתכתבות – היקפי השימוש בוואטסאפ נותרו השנה דומים לשנת 2020. טיק-טוק זינקה ב-50% השנה, טלגרם – ב-30% וטוויטר נשארה יציבה עם עלייה של 3%. לעומתם, זום – המלכה הבלתי מעורערת של 2020, חוותה השנה ירידה ממוצעת של כ-17% בהיקף המשתמשים היומי.

בשנת 2021 ניכרה ירידה של כ-20% בצפייה בשידורים חיים, והתחזקה הצפייה בתכנים לפי דרישה, כשלמרות העלייה בצפייה באמצעות הסלולר, הטלוויזיה ממשיכה להוביל עם 8 שעות צפייה בממוצע במשק בית.

יוצאים יותר מהבית – אבל תקועים יותר בפקקים

לאחר ירידה דראסטית ב-2020 של כ-20% ביציאה מהבית, ב-2021 חלה עלייה של כ-6% בהיקפי הנסיעות של הישראלים, על רקע החזרה למקומות העבודה, אך עדיין פחות מהתקופה שטרום הקורונה, אך בילינו הרבה יותר בפקקים ובעומסים, כשהשימוש ב-ווייז גדל ב-32% – יחד עם הפקקים.

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, יס ובזק בינלאומי, ציין, כי "המחקר שערכנו לסיכומה של 2021 באמצעות נתוני שלוש החברות מביא תובנות רבות על התנהגות הישראלים בשגרת קורונה. הדבר המרכזי שלקחו איתם הישראלים הוא איך לנהל נכון את הזמן: בצורת העבודה – יותר עבודה מהבית ושימוש בפגישות וידיאו מרחוק ופחות פגישות פיזיות, בהרגלי הקניות – יותר הזמנות הביתה ושימוש בשליחויות, ואפילו באופן צריכת הפנאי, פחות צפייה בטלוויזיה בלייב ויותר צפייה נדחית. למרבה הצער, למרות שהיציאות מהבית פחתו, הפקקים דווקא התגברו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים