2021: מהו הפלייליסט המצליח ביותר בספוטיפיי? ואיזה שיר שמענו בריפיט?
ספוטיפיי Wrapped "עוטפת" ומסכמת את 2021 עם נתונים מסקרנים על ההעדפות המוזיקליות של הישראלים, מעבר לאלו הברורות מאליהן
קשה היה לפספס את שיר השנה ("בית משוגעים"), זמר השנה (עומר אדם) וזמרת השנה (עדן בן זקן) של ספוטיפיי. אבל זה לא כל מה שאפשר להגיד על השנה שחלפה – עשינו, היינו והאזנו להרבה מעבר לזה. כדי לחגוג את השנה שהייתה ואת זו שמתקרבת, ספוטיפיי צללה עמוק יותר לנתונים וגילתה עוד כמה דברים מעניינים.
לבבות ירוקים
אין כמו להאזין לשיר חדש, לגלות כי טוב, לסמן בלב ירוק ולחזור אליו. נתוני ספוטיפיי מגלים שבשנת 2021, השיר הבינלאומי שהישראלים סימנו הכי הרבה בלב הוא לא אחר מאשר "MONTERO" של Lil Nas X, השיר הישראלי שסומן הכי הרבה בלב הוא גם שיר השנה של ספוטיפיי בישראל – "בית משוגעים" של רן דנקר. דרך אגב, השיר שקיבל הכי הרבה לבבות בעולם הוא "STAY" של The Kid LAROI וג'סטין ביבר.
חוזרים בריפיט
למי מאיתנו אין את השיר הזה שהוא יכול לשמוע ברצף שוב ושוב, ושוב ושוב, ושוב ושוב. השנה, השיר הזה היה "אפס מאמץ" של נטע וסטטיק ובן אל, שלחצו עליו ריפיט (Repeat) יותר מ-3 מיליון פעמים. עוד שיר שברגע שהתחלנו להאזין לו לא יכולנו להפסיק הוא "השמים נעולים" של דולי ופן, עברי לידר, אלה לי ופלד, שהגיע למקום השני. לא פחות ממכר הוא "טרילילי טרללה" של נועה קירל ואילן פלד שהגיע למקום השלישי.
הפלייליסטים שלא יכולנו בלעדיהם
מה היינו עושים בלי פלייליסט שמתאים במדויק למצב הרוח שלנו, ושאפשר להעביר איתו את הזמן? גם השנה הישראלים המשיכו להאזין לפלייליסטים המתעדכנים של ספוטיפיי, שמחולקים לפי ז'אנרים ומצבי רוח, ושנועדו, כפי שהחברה מסבירה, "כך שכל אחד, בכל מצב, יכול למצוא את הפלייליסט שהכי מתאים לו באותו רגע". הפלייליסט המואזן ביותר השנה היה 'הלהיטים הגדולים של ישראל', במקום השני 'ים תיכוני חדש', ובמקום השלישי 'להיטים שמחים'.
הזמרים והשירים של השנה – הבדלים בין דוריים
לא כל קבוצת גילאים מאזינה לאותם שירים ואמנים, את זה אנחנו כבר יודעים. מנתוני ספוטיפיי עולה שעומר אדם הוא זמר השנה הבלתי מעורער של גילאי 0-44, אבל בקרב גילאי 45 ומעלה הזמר הכי מושמע הוא שלמה ארצי. בקרב גילאי 0-24 השיר המושמע ביותר הוא "גדל לי קצת זקן" של עדן חסון; "בית משוגעים" של רן דנקר הוא ה-שיר של בני 25-44; "רסיסים", של רביב כנר, כבש את גילאי 45-54; ו"אם תרצי" של חנן בן ארי הוא השיר המושמע ביותר בקרב גילאי 55 ומעלה.
מאזינים לחיסונים
אחת המילים שנאמרו הכי הרבה בעולם השנה היא ללא ספק 'חיסונים', והמילה השגורה הגיעה גם לספוטיפיי. מנתוני ספוטיפיי עולה כי השנה נוצרו יותר מ-321,500(!) פלייליסטים עם המילה Vaccines בכותרת שלהם. החיפוש של הפלייליסטים האלה בספוטיפיי הביא ליותר מ-42 מיליון סטרימים של שירים שונים.
ASMR עדיין כאן
טרנד ה-ASMR (ר"ת Autonomous Sensory Meridian Response)- עדיין כאן. השנה אהבנו במיוחד את הצלילים המרגיעים של Gamma Freq Pads, כמו גם צלילי גשם ורעמים ב-"Calm Rain & Thunder" וסאונד של שואב אבק ב-"Vacuum Cleaner Sound", שהגיע למקום השלישי בישראל.
פסקול Bones or No Bones
אם יצא לכם לשמוע על הטרנד הזה, אין ספק שלא נשארתם אדישים אליו – ג'ונתן מנסה להעמיד על הרגליים כל בוקר את כלב הפאג בן ה-13 וחצי שלו. אם הוא מצליח לעמוד זה יהיה Day Bones – יום לכבוש בו את העולם בסערה, לקחת סיכונים ואולי גם לפנק את עצמך במשהו לא רגיל. אם הכלב לא מצליח לעמוד, זה יהיה No Bones Day – משמע יום שבו אנחנו יכולים לוותר לעצמנו. סרטוני הטיקטוק סחפו מיליונים מסביב לעולם, והפלייליסטים בספוטיפיי לא איחרו לבוא – יותר מ-2,000 פלייליסטים רק בשלושת החודשים האחרונים.
בין השירים הפופולריים ביותר שניתן למצוא בפלייליסטים של Bones נכללו: "The Spins" של Mac Miller, "Golden" של הארי סטילס ו-"Kiss Me More" של Doja Cat ו-SZA.
בין השירים הפופולריים ביותר שניתן למצוא בפלייליסטים של No Bones נכללו: "Easy On Me" של אדל, "The Night We Met" של Lord Huron ו-"All I Want" של Kodaline.
תגובות
(0)