בזק בינלאומי רוכשת את חברת הענן קלאוד אדג'

הרכישה, המוערכת בסכום של 12 מיליון שקלים, היא במסגרת הפיצול של בזק בינלאומי והפיכת החטיבה העסקית לחברת שירותי מחשוב ואינטגרציה

גיל שרון, יו"ר קבוצת בזק.

קבוצת בזק, באמצעות בזק בינלאומי, חתמה אתמול (ש') על מזכר הבנות לרכישת 70% ממניות חברת מחשוב הענן קלאוד אדג' (CloudEdge) מידי בעלת השליטה בה, חברת סופטווטש (Softwatch) מקבוצת איווייב (Ewave). יתרת המניות (30%) תיוותר בידי מייסדי החברה. סכום העסקה לא נמסר, אך מוערך ב-12 מיליון שקלים.

קלאוד אדג' הוקמה לפני כארבע שנים על ידי ניסים כספי, אריאל מונפו, אביחי חג'ג' ואושרי דהן, ובשותפות עם קבוצת איווייב. החברה מתמחה בפתרונות Azure, Office 365 ו-Cloud Security של מיקרוסופט עבור חברות המעוניינות להעביר את פעילותן לענן. במהלך ארבע שנות פעילותה החברה צברה בסיס לקוחות משמעותי במגוון מגזרים, החל ממשרדי ממשלה, פיננסים, חברות סטארט-אפ ועוד. במסגרת ההסכם תמשיך קלאוד אדג' לפעול במתכונת עצמאית על בסיס ההנהלה הקיימת.

קבוצת בזק מקדמת מזה כמה חודשים מהלך של פיצול בזק בינלאומי והפיכת החטיבה העסקית, המתמחה בשירותי תקשורת ומחשוב לעסקים, לחברת שירותי מחשוב ואינטגרציה. מטרת המהלך, שמוביל היו"ר, גיל שרון, היא להקים חברת שירותי מחשוב מובילה בישראל, שתתמקד בתחומי הצמיחה בענף, כגון פתרונות ענן, אבטחת מידע וסייבר ושירותי דטה סנטר, לצד פעילויות מסורתיות, כגון אינטגרציה של מערכות ושירותי תקשורת. שרון ציין את כוונתו לבצע כמה רכישות ממוקדות של חברות בעלות יכולות ייחודיות.

בעקבות הרכישה מסר שרון כי "רכישת קלאוד אדג' היא חלק ממהלך אסטרטגי עליו הכרזנו לפני כשבועיים, במסגרתו בכוונתנו להפוך את פעילות שירותי המחשוב והאינטגרציה של בזק בינלאומי לחברה נפרדת שתהפוך למובילה בענף". לדבריו, הרכישה נועדה "להשלים ולחזק את היכולות שלנו בתחום הענן. זהו תחום צומח מאוד, בין היתר לאור מכרז נימבוס למגזר הציבורי, ובעקבותיו ההגעה של חברות הענן הגלובליות לישראל, כשהוא דורש מומחיות רבה. לכן החלטנו להאיץ את הצמיחה שלנו בענף באמצעות מספר רכישות ממוקדות. בקלאוד אדג' זיהנו יכולות בלתי רגילות, אשר יחד עם היכולות של בזק בינלאומי ומעמדה המוביל בשוק יביאו לצמיחה מהירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים