נשים ומחשבים: אנה בלום, AT&T ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אנה בלום, UX Lead במרכז הפיתוח של AT&T ישראל

אנה בלום, UX Lead, מרכז הפיתוח של AT&T ישראל.

שם: אנה בלום.

תפקיד: UX Lead במרכז הפיתוח של AT&T ישראל. רוב היום אני עוסקת ב-UX (חוויית משתמש), אבל יש גם לא מעט דברים מעבר. במסגרת תוכנית ייחודית ב-AT&T, הוכשרתי להיות מדריכת UX פנימית, במסגרתו אני מעבירה קורס הכשרות UX למפתחים בחברה. הקורס הזה נולד מצורך לשפר את השיח בין המפתחים למאפיינים והמעצבים, ואני מאמינה שזה הופך את המוצרים שלנו לטובים יותר בסופו של דבר. בשנה האחרונה יצא לי להעביר את הקורס גם בקרב סטודנטים בחוג למדעי המחשב באוניברסיטת בר אילן ובחוג להנדסת תוכנה במכללת שנקר והפידבקים לשמחתי היו מעולים.

תפקידים קודמים: את הקריירה שלי התחלתי בתור מפתחת ממשק משתמש (UI), ובעשור האחרון אני עובדת בתחום חווית המשתמש (UX). לפני שהגעתי ל-AT&T ישראל, עבדתי חמש שנים בחברת מטריקס בתור מאפיינת חווית משתמש ולאחר מכן גם בתור ראש צוות, כמו גם בחברת HP ובניהול הסטודיו של Uniq UI.

השכלה ושירות צבאי: שירתתי כמדריכה בצבא, מה שהשפיע רבות על המקום שבו אני נמצאת היום. אני בוגרת תואר ראשון בהנדסת מערכות מידע מאוניברסיטת בן גוריון שבנגב, והיום אני סטודנטית לתואר ראשון נוסף בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.

משפחה: נשואה + שני בנים (6בני שש ושלוש) וכלבה, שהצטרפה אלינו בקורונה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כבר בילדותי אהבתי מאוד לשחק משחקי מחשב. בבית ספר בחרתי במסלולים הריאליים – עשיתי חמש יחידות פיזיקה ו-11 יחידות מחשבים, ובכלל מוצרים טכנולוגיים והקצב שבו הדברים מתקדמים ומשתנים מאוד מסקרנים בעיניי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? את המילה "אפליה" אני לא מאוד אוהבת, אבל נתון שאי אפשר להתווכח איתו הוא כמות הנשים במקצועות הטכנולוגיים בתעשייה. אני מרגישה שאנחנו נמצאים במגמת שיפור, אבל הייתי רוצה לראות הרבה יותר נשים בתעשייה בישראל ובעולם, ואני מאמינה שהשינוי צריך להתחיל כבר בבתי הספר.

אצלנו לדוגמה, יוזמים ומארגנים בעבור כלל העובדים מפגשים מקצועיים, הרצאות ואירועים, עבודה על מיתוג אישי ועוד, אך על אף ההזדמנויות הרבות, הרבה נשים מחליטות בסופו של היום שלא לקחת חלק בהן. כשזיהיתי את המצב, החלטתי להרים את הכפפה וליזום סדנה בשיטת design thinking, במטרה להכיר את הנשים בחברה ולבחון יחד איתן מדוע הן בוחרות שלא לקחת חלק. התוצאות היו מאוד מסקרנות, ועכשיו אני עובדת יחד עם ההנהלה הבכירה בחברה על תוכניות ייעודיות לנשים שיעזרו להן להעז, להאמין ולצאת מאזור הנוחות שלהן. עד כה, נעשו כבר חמש סדנאות כאלו וצפויות להיפתח עוד בקרוב.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? למזלי, אני לא פוגשת את זה בחברה בה אני עובדת היום, אבל הרגשתי במקומות אחרים שאני צריכה להתאמץ יותר. בנוסף, לא פעם יצא לי לשבת בחדר בו הייתי האישה היחידה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מריאנה

    אלופה! גם אני כל פעם כשיושבת בדיונים סופרת מספר נשים מול מספר גברים. לרוב מספר הגברים בערך גדול פי 3 ממספר הנשים.

אירועים קרובים