מבט מלמעלה: כך נראית קריית התקשוב החדשה של צה"ל

שתי תמונות שמשרד הביטחון פרסם היום (ד') מראות את התקדמות הבנייה של הקריה, שמוקמת בימים אלה בבאר שבע ועתידה להכיל אלפי חיילים, אנשי קבע ואזרחים עובדי צה"ל

קריית התקשוב החדשה של צה"ל בבאר שבע ממעוף הציפור.

משרד הביטחון מאפשר מבט מלמעלה על קריית התקשוב הדיגיטלית החדשה של צה"ל, שנבנית בימים אלה בבאר שבע, ופרסם היום (ד') שתי תמונות שלה, שצולמו על ידי רחפן. בתמונות ניתן לראות את המבנים שכבר הוקמו ואת אלה שנמצאים בבנייה.

בקריית התקשוב הדיגיטלית, שמקימים מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, אגף התקשוב וההגנה בסב״ר ואגף התכנון בצה״ל, ישרתו כ-6,300 חיילים, אנשי קבע ואזרחים עובדי צה"ל. הקריה משתרעת על שטח של כ-180 דונם בצפון באר שבע, מתוכם כ-200 אלף מ"ר של שטח בנוי. היא מוקמת בשיטת PFI (מימון, תכנון, הקמה ותפעול), באמצעות שיכון ובינוי ואפריקה ישראל, שיקימו ויתפעלו אותה בזיכיון למשך 25 שנים.

הקריה נבנית כ-"בסיס חכם". במשרד הביטחון אומרים שהיא כוללת תשתיות מתקדמות ויעילות אנרגטית. היא תוכננה כגורם מרכזי באקו-סיסטם הטכנולוגי של מטרופולין באר שבע, שכולל ועוד יכלול יחידות צבאיות, משרדי ממשלה, חברות טכנולוגיה, אוניברסיטה ותעשייה.

יש כבר מבנים, ומנופים שבונים עוד מהם. קריית התקשוב החדשה של צה"ל בבאר שבע.

יש כבר מבנים, ומנופים שבונים עוד מהם. קריית התקשוב החדשה של צה"ל בבאר שבע. צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, אמר כי "המשך התקדמות פרויקט קריית התקשוב הוא חלק מהמלך לחיזוק הנגב ותשתיות צה"ל. נמשיך בכך, לצד רתימת כלל הגופים הממשלתיים והרשויות המקומיות להצלחת המעבר".

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ציין כי "הראשונים בחזית הטכנולוגית והמודיעינית הם הראשונים במהלך הלאומי לפיתוח הנגב. כמו במעבר קריית המודיעין לנגב, גם הקמת קריית התקשוב בבאר שבע מהווה הזדמנות כפולה ליצירת סביבת עבודה ויכולות מתקדמות למשרתינו ולהעצמת האזור. המעבר, בשיתוף משרד הביטחון ומשרדי הממשלה, הוא ביטוי נוסף לתרומה של מערכת הביטחון וצה״ל לחברה הישראלית ולפיתוח הנגב והאנשים המשרתים בו״.

לדברי ראש אגף התקשוב וההגנה בסב״ר, אלוף ליאור כרמלי, "מדובר במעבר בעל חשיבות לאומית, שיעמיד לאגף, על משרתיו, סביבת עבודה ויכולות מתקדמות, על מנת לעמוד במשימותיו להבטחת עליונות צה"ל בממד הקיברנטי".

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אזרחית

    כל עוד התחבורה הציבורית מבאר שבע למרכז תהייה בעייתית (שעה וחצי רכבת אחת לשעה ברוב שעות היום, ועוד שעה בתוך פקקי תל אביב) יחידת התקשוב לא תעבור לבאר שבע הבניות האלו הם בזבוז כספי ציבור

  2. מוני

    שיעשו גם סיור לימודי באתר לראשי החמס ; משהב"ט מסביר פנים לחמס

  3. יעקב

    ולמה זה בכלל חשוב להראות את הבביס הצבאי מהאוויר או בכל לנדב פרטים?

  4. א.יעקב

    חדשות טובות,הדבר ירים את הנגב ואת באר שבע לטובה .

  5. תושב האזור

    מקווה שימצאו פתרונות לצפיפות של התנועה באזור גם ככה צפוף כבר מסביב

אירועים קרובים