תוכן שיווקי
לקראת כנס PMI 2021 - ה-16 בדצמבר 2021, לאגו

המהפכה הבאה בעולם ניהול הפרויקטים מתחילה כאן

נתן פרידחי, אברא: “על מנת לשגשג ולהצליח, ארגונים נדרשים 'להעביר הילוך' ולהתאים עצמם לעולם מונחה ערך" ● לקראת כנס PMI הקרוב, מסמנים כמה מומחים את המגמות שיובילו את עולם ניהול הפרויקטים ב-2022 ● מהפך?

15/12/2021 13:27

אחד המאפיינים העיקריים של העולם העסקי בעידן הנוכחי הוא מודל עבודה מבוסס פרויקטים, שהוכח באופן עקבי כמודל המייצר את ההישגים הגדולים ביותר. חוקרים מעריכים, כי מספר האנשים העובדים בתפקידים מבוססי פרויקטים יגדל ל-88 מיליון עד שנת 2027, וערך הפעילות הכלכלית המבוססת על פרויקטים ברחבי העולם יגדל ל-20 טריליון דולר.

"בעידן של שינויים עסקיים מהירים, הדרך שבה ארגונים רואים את הפרויקטים עוברת מהפכה של ממש. אין כיום קשב ארגוני לפרויקט שהערך העסקי שהוא ייצר יתקבל רק לאחר כשנה-שנתיים מרגע סיומו. פרויקטים גדולים צריכים להתבצע בסגמנטים שערכם העסקי ניתן למדידה, כשכל סגמנט מוטמע בארגון, לכל הפחות אחת לרבעון", אומר נתן פרידחי, VP Strategic Customers בפעילות Strategy Realization באברא, המתמחה בפתרונות טכנולוגיים בתחומי מערכות מידע, לקראת כנס PMI שייערך ביום חמישי, 16 בדצמבר 2021, בלאגו ראשון לציון.

תהליכים, מתודולוגיות ומוצרים פורצי דרך

"במציאות של היום, עם קצב השינויים המהיר בעולם העסקי, פרויקטים צריכים להתבצע באופן ממוקד הרבה יותר מאשר בעבר ולספק ערך רב ומקיף יותר. הלקוחות מצפים לקבל תוצאות ראשוניות של הפרויקט במהירות, לצד תועלות עסקיות. לדברי פרידחי, "כל פרויקט מודרני כיום חייב להיות מפותח בשיטה אג'ילית, כאשר כל שיטה אחרת לא תאפשר לו היתכנות".

"ניהול פרויקטים אג'ילי מתמקד בשילוב בין שלושה אלמנטים מרכזיים: תהליכים, מתודולוגיות ומוצרים מתקדמים. ארגונים צריכים להצטייד בתהליכים עדכניים ומותאמים לשנים הקרובות, במתודולוגיות רחבות היקף וגמישות לשינוי התמידי בעולם העסקים הדינמי ובמוצרי תוכנה מתקדמים ואפקטיביים לניהול פרויקטים".

אברא היא החברה המובילה בפתרונות משולבים לניהול פרויקטים בארגונים, המשלבת באופן אידיאלי בין שלוש צלעות המשולש תוך התאמה לאתגרים העסקיים של השנים הבאות. החברה מיישמת פתרונות מבוססי תהליכים, מתודולוגיות ומוצרי תוכנה מתקדמים לניהול פרויקטים בעולם העסקים של 2022.

בעולם שבו הכלים הטכנולוגיים משתפרים וחברות המפתחות מוצרים כגון ASANA ,Atlassian ו-monday.com הופכות לחדי קרן, האם יש הבדל בדרך שבה מתנהלים פרויקטים?

"המשמעות של ניהול בעולם של שינויים בקצב מהיר היא, שהפתרונות צריכים להיות שקופים ואוטומטיים ככל האפשר כדי לעמוד באג'יליות הנדרשת של הפרויקטים", אומר פרידחי.

אחד מחדי הקרן הדומיננטיים בתחום הוא חברת מאנדיי (monday.com) הישראלית, שמפתחת מערכת הפעלה לעבודה. דור וינטר, מנהל שותפויות עסקיות במאנדיי, אומר כי "הפלטפורמה שלנו מאפשרת דרך יעילה ואינטואיטיבית לניהול צוותים, פרויקטים, תהליכים עסקיים ואופרציות מורכבות.

לכל המנהלים והעובדים בארגון יש גישה למידע הרלוונטי על כל פרויקט בלחיצת כפתור. ניתן לראות בקלות מי אחראי על הפרויקט, מה הסטטוס של כל משימה וכיצד הפרויקט תואם לאסטרטגיה העסקית. הפתרון משפר את תהליכי קבלת ההחלטות בארגון, מעלה את הערך המוסף של פרויקטים וחוסך זמן ומשאבים באישור הפרויקטים והוצאתם לפועל".

לדברי אפרת מנצור, VP Business Development בפעילות Strategy Realization באברא, "במרבית הארגונים מצופה ממנהלי הפרויקטים לדווח סטטוס בפורמטים משתנים ובכלים שונים שלרוב אין קשר ביניהם. מה שקורה כתוצאה מכך הוא, שהם 'עובדים בשביל המערכות' והדיווחים בעוד הם עצמם לא מקבלים הרבה ערך מכך".

כיצד הפתרון של אברא מסייע למנהלי הפרויקטים?

"הקו המנחה שלנו, הוא, שהמערכת עובדת עבורם ולא הם עבור המערכת. אנחנו מקדמים את הגישה, שעל פיה מנהלי פרויקטים צריכים להימנע מלבזבז משאבים וזמן מיותר על דיווחים. במקום זה אנו מספקים למנהלי הפרויקטים כלים חדשניים וסביבת עבודה מתקדמת, אינטואיטיבית, ופשוטה עם אוטומציות שמשרתות אותם ותומכות בהם בעבודה השוטפת. ככל שהעבודה מתקדמת, כל הסטטוסים מתעדכנים אוטומטית.

עוד מציינת מנצור, כי "המערכות המובילות היום בתחום הזה הן: JIRA Atlassian, monday.com ונוספות, המקשרות בין המפתחים לבין סביבת הייצור, לצד כלים מובילים למפתחים כמו Microsoft Azure DevOps. המערכות שאנו מיישמים בארגונים משרתות מנהלים ועובדים בכל הרמות, החל מהדרג הניהולי, כדי לוודא שהאסטרטגיה ממומשת, ועד לאחרון העובדים בארגון", אומרת מנצור.

בכנס PMI הקרוב יעביר ציקו חפץ, EVP Strategy Realization באברא, הרצאה מרתקת בנושא "שש מהפכות, שתוצאתן תום עידן ה-PMO".

אירועים קרובים