נשים ומחשבים: אירית אבני, וריפון ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אירית אבני, סמנכ"לית Delivery ב-וריפון ישראל

אירית אבני, סמנכ"לית Delivery ב-וריפון ישראל.

שם ותפקיד: אירית אבני, סמנכ"לית Delivery ב-וריפון (Verifone) ישראל

ותק בתפקיד: חמישה חודשים וחצי.

תפקידים קודמים: מנתחת מערכות, מנהלת פרויקטים, מנהלת מוצר.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בסטטיסטיקה וחקר ביצועים ומדע המדינה במסגרת העתודה האקדמית, תואר שני במינהל עסקים (MBA). בצבא התחלתי את דרכי המקצועית כקצינת מחקר (סטטיסטיקאית) במדור מחקר באגף כוח אדם, ותוך זמן קצר נוצרה הזדמנות והתקדמתי להיות ראש המדור. המשכתי את שירות הקבע שלי כקצינה במרכז לניתוח מערכות (מנת"ם) באגף התכנון, שם אף המשכתי לעשות מילואים עד זמן קצר לאחר לידת בתי הבכורה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כבר בצעירותי נמשכתי לתחום הטכנולוגי. למרות שקיבלתי את הציון הגבוה ביותר בשכבה במבחנים הפסיכוטכניים, ההורים שלי התעקשו שאלמד בתיכון עיוני. בתור פשרה הלכתי לכיתה מדעית ועשיתי בגרות של חמש יחידות במתמטיקה, פיזיקה וכימיה. בהמשך נרשמתי ללימודי מדע המדינה באוניברסיטת תל אביב במסגרת העתודה האקדמית, אבל מהר מאוד הבנתי שהמדעים המדויקים חסרים לי והוספתי לימודי סטטיסטיקה וחקר ביצועים.

לאחר השחרור התחלתי לעבוד באמדוקס, ושם בעצם התוודעתי לעולם התוכנה, ניהול המוצר והפרויקטים. התחלתי בתחום בדיקות תוכנה, אבל לשמחתי בהיבט של ניהול פרויקטים. גיליתי שאני ממש טובה בעבודה עם ריבוי ממשקים ולגרום לדברים לקרות, בעיקר כשיש גם אינטראקציה עם לקוחות. המשרות שלי תמיד כללו היבטים טכנולוגיים בשילוב עם כישורים "רכים", של עבודה עם צוותים ולקוחות. צברתי ניסיון רב בניהול פרויקטים וניהול מטריציוני בסדרי גודל משמעותיים. עבדתי בחברות גדולות ובסטארט-אפים, ותמיד אהבתי את השילוב בין ה-Inbound ל-Outbound.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לא באופן מודע ומכוון. עם זאת, אין ספק שעדיין מסתכלים בצורה שונה על גברים ונשים בהקשרי ניהול הקריירה שלהם. מכיוון שהעבודה בהיי-טק כרוכה בשעות נוספות רבות, עבור נשים תמיד תרחף השאלה האם יש להן עזרה בבית, וכשאישה עם ילדים מועמדת לתפקיד הכרוך בנסיעות לחו"ל, היכולת שלה לעמוד בזה עדיין מוטלת בספק.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

באופן אישי, לא חוויתי אפליה. בעיקרון תמיד הרגשתי שמעריכים אותי על בסיס הביצועים שלי. אני חייבת לומר, שדווקא כשהיו לי מנהלות נשים נתקלתי לעיתים ביחס לא הוגן ושלא נבע משיקולים מקצועיים. לצערי, יותר מדי פעמים לא רק שנשים בתוך אותה חברה לא תומכות זו בזו, אלא לעיתים ההיפך הוא הנכון.

לשמחתי זה לא המצב בחברת וריפון – צוות ההנהלה שלנו מוביל קו של שוויון ומסתכלים על יכולות והישגים בלבד. שליש מהמנהלים הבכירים הן נשים ,והאווירה בינינו לבין עצמנו ועם הקולגות הגברים היא מצוינת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רחל אבני

    שמחנו לקרוא את הדברים המחמיאים מאחלים לסמנכלית אירית שתצליח בכל עיסוקיה בחברת וריפון.

אירועים קרובים