סקר: כל ישראלי רביעי הוטרד מינית ברשת

איגוד האינטרנט פרסם נתונים מטרידים על הטרדות ותקיפות מיניות אונליין ● כך, למשל, רוב מכריע של הנשים סבור שאין ברשת הגנה מספקת מהטרדות מיניות, ויותר מרבע מהגולשים התבקשו לשלוח סרטונים אינטימיים

די להטרדות המיניות ברשת - ובכלל.

נתוני סקר חדש, שערך איגוד האינטרנט הישראלי, מראים שההטרדות המיניות ברשת רווחות מאוד: כל ישראלי רביעי (23%) הוטרד מינית באינטרנט או באפליקציות. המוטרדים.ות ביותר הם.ן נשים (27%) וצעירים.ות בגילאי 18-34 (28%). כשני שלישים – 65% – ציינו שלא הוטרדו מינית באינטרנט או באפליקציות ו-12% השיבו שהם לא יודעים האם מה שהם עברו הוא הטרדה או לא. מעניין לראות שיש שוני בין המגזרים – כמות המשיבים מהחברה הערבית שלא ידעו להגיד האם הם הוטרדו ברשת עומדת על 24% וגדולה ביותר מפי שניים מהשיעור במגזר היהודי, שעומד על 10%.

את הסקר, שתוצאותיו פורסמו היום (ה'), ערכה עבור איגוד האינטרנט גיאוקרטוגרפיה. נתונים נוספים מראים שכל ישראלי שלישי הצהיר שפנו אליו ברשת באמירות מיניות שגרמו לו אי נוחות, 93% מהנשים חושבות שאין הגנה מספקת על קורבנות פגיעה מינית ברשת, 27% מהגולשים השיבו שביקשו מהם לשלוח חומרים אינטימיים ו-14% עשו זאת.

פחות מעשירית מתלוננים על הטרדות מיניות ברשת

כ-6% מהמשיבים הצהירו שמישהו הפיץ סרטון או תמונה שלהם בעלי אופי מיני ללא רשותם. שיעור זה עולה בחברה הערבית, שם עומד הנתון על 15%. לעומת זאת, ואולי כצפוי, 1% בלבד הודה ששלח תמונות וסרטונים אינטימיים של אחרים ללא רשותם. רק 8% מאלה שגולשים אחרים שלחו תמונות או סרטונים אינטימיים שלהם ללא רשותם התלוננו על כך, או על הטרדה מינית ברשת באופן כללי. בין 92 האחוזים שבחרו לא להתלונן על כך, כשליש (32%) השיבו שהסיבה לכך הייתה שהם לא האמינו שהמשטרה תעזור להם וכרבע (25%) ציינו שהם לא רצו להיחשף.

כשני שלישים מהמשיבים (67%) הצהירו שהם מצפים שלאחר ההטרדה, המטריד ישלם מחיר על הפגיעה. שיעור זה גבוה יותר בקרב אלה שלא הוטרדו מינית באינטרנט או ברשתות החברתיות, ועומד על 74%.

הרוב מבין מספר הא.נשים שגולשים אחרים ביקשו מהם.ן לשלוח תמונות וסרטונים אינטימיים הוא נשים – כמעט פי שניים מאשר גברים (30% לעומת 16%, בהתאמה), ומעל שליש מהצעירים (בני גילאי 18-34) התבקשו לעשות זאת, אך גם כרבע (24%) מקרב המשיבים המבוגרים יותר – בגילאים 35-54.

כ-46% הצהירו שהם חושבים על ההשלכות העתידיות לפני שהם שולחים תמונה או סרטון, לעומת כ-43% שלא חושבים עליהן. היתר – 12% – השיבו שהם לא שולחים תמונות וסרטונים אינטימיים כלל. שיעורים אלה יורדים בקרב צעירים: מעט יותר משליש (38%) מהמשיבים בין הגילאים 18-34 השיבו שהם חושבים על ההשלכות של שליחת תמונות וסרטונים אינטימיים לפני שהם עושים זאת.

האם ההגנה מפני הטרדות מיניות ברשת מספיקה?

רק 4% השיבו בחיוב על השאלה הזאת, לעומת רוב מובהק של 91%, שסבור שההגנה לא מספיקה. השיעור גבוה יותר בקרב הנשים – 93% מהמשיבות ציינו שאין הגנה מספיקה לקורבנות, לעומת 3% בלבד שחושבות אחרת.

על פי המשיבים, המאפיינים המרכזיים של פגיעה מינית באינטרנט או באפליקציות שצוינו על ידי הציבור הם חוסר יכולת לשלוט על הקף התפוצה של סרטון או תמונה (80%), חשיפה לקהל רחב של צופים (76%) והפגיעה המתמשכת, כי לא ניתן להסיר את התמונה או הסרטון מהאינטרנט (71%).

אורנה היילינגר, מנכ"לית איגוד האינטרנט הישראלי, אמרה כי "לצערנו, האלימות המינית והפשיעה המינית מקבלות במה מרכזית וזמינה ברשת – מה שגורם לכך שכמעט כל גולש.ת עלול.ה להיות חשוף.פה לעבירות המין ולאלימות מינית. כולנו פחות מוגנים, ובעיקר הנשים. הסקר מאיר שוב את העובדות – דיק פיק זה לא מצחיק (הכוונה לתמונה של איבר המין הגברי – י"ה) והפצה של תוכן אישי עם אופי מיני היא פגיעה שקשה למצוא לה נחמה. רק חינוך לאורך שנים, הסברה אינטנסיבית וחוצת גילאים – החל מגילאים צעירים מאוד, פנייה ישירה לפוגעים ולבני משפחותיהם, שלעתים לא מבינים את עומק הפגיעה שלהם, ותהליכי חקיקה, אכיפה וענישה משמעותיים לצורך הרתעה אמיתית יכולים לחולל שינוי. זה חייב להיות כאן ועכשיו. עם הטכנולוגיה של היום, אי אפשר להמתין לתהליך ממושך כמו שהיה לפני כמה עשורים בחוק למניעת הטרדה מינית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים