רונן ערמון, הישראלי הבכיר ביותר ב-HP העולמית: "הענן יגרום למנמ"רים כאב ראש"

"בעידן הענן, המנמ"ר יהפוך למתווך של חלק משירותי ה-IT, ספק של שירותים אחרים, אחראי על קבלה של המשתמשים את התוכנה כשירות - ועל כל זה הוא יצטרך לבקר, לנהל ולפקח", אמר ערמון, סגן נשיא בכיר בקבוצת התוכנה של ענקית המיחשוב, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים ● ערמון מנה את האתגרים שניצבים כיום בפני המנמ"ר, בהם הצורך במעבר לטכנולוגיות התומכות ביישומי ווב 2.0, ניהול הדטה-סנטר, ומיחשוב הענן - שלוקח את הווירטואליזציה צעד אחד קדימה

"מיחשוב הענן לצורותיו העומד בפתח ישנה את האופן שבו המנמ"ר הארגוני יספק ויצרוך שירותי IT. עם זאת, אף על פי שמצד אחד זה אמור להקל עליו, מיחשוב הענן צפוי לגרום לכאב ראש לא קטן למנמ"רים. המנמ"ר יהפוך למתווך של חלק משירותי ה-IT, ספק של שירותים אחרים, אחראי על קבלה של המשתמשים את התוכנה כשירות (SaaS), ועל כל זה הוא יצטרך לבקר, לנהל ולפקח", כך אמר רונן ערמון, סגן נשיא בכיר בקבוצת התוכנה של HP העולמית, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים.

ערמון היה בכיר במרקורי (Mercury) הישראלית, ולאחר שזו נרכשה על ידי HP במחצית העשור, עבר למטה HP העולמית, שם הוא אחראי לתחום מיטוב הטכנולוגיה העסקית (BTO). לדבריו, "בעבר, אתגרי המנמ"ר הארגוני היו בתחום של הצורך למכן את ה-IT כדי לעשות את המיחשוב ליותר 'מתועש', אוטומטי, ולספק לו 'ERP'. אלא שאלה הופכים להיות אתגרים של העולם הישן – אז נדרש היה לחבר מערכות ולשבור ביניהן מחסומים".

כיום, אמר ערמון, המנמ"ר ניצב בפני כמה אתגרים: הצורך במעבר לטכנולוגיות התומכות ביישומי ווב 2.0; ניהול הדטה-סנטר – חלקו וירטואלי וחלקו פיזי – שהופך למורכב יותר ויותר; "וכמובן הענן, שלוקח את הווירטואליזציה צעד אחד קדימה". כך, אמר, "זה יהיה האתגר המשמעותי של השוק בשנתיים-שלוש הבאות. 50%-60% מתקציבי המיחשוב יוקצו לטובת ספקי שירותי IT חיצוניים, אך עדיין, המנמ"ר הוא שיבואו אליו בדרישות לשמירה על רמת השירות".

ערמון ציין, כי אתגרים נוספים הם הצורך בהטמעת מימד של חדשנות, פישוט תהליכי האינטגרציה, קבלת מוצרים מהקופסה, שיפור חוויית משתמש, הטמעה של טכנולוגיות חדשות וחידוש יישומים קיימים. "המשתמשים רוצים שמה שיש להם ב-iPhone בבית יהיה להם גם בעבודה, וגם במכשירים ניידים", אמר. לדבריו, האתגר האחרון הוא היערכות המנמ"ר לבניית מערך המיחשוב העתידי שלו, תוך שילוב בין טכנולוגיות קיימות ועתידיות ובניית יכולת גידול.

"נתמקד בארגוני ביניים"

"מימוש תפיסת ה-BTO מאפשר לחטיבת התוכנה של HP לספק ללקוחות את היכולת לחבר בין שלושה רכיבים קריטיים במערך המיחשוב הארגוני: אסטרטגית IT, יישומי IT, ופעולות IT", הוסיף. הוא הסביר, כי "החיבור החיוני הזה מספק לעסקים את היכולת להתחרות ביתר יעילות, לפתוח שווקים חדשים, ללכוד לקוחות נוספים ולפעול ביתר רווחיות. זאת, לצד האתגר ה-'רגיל' הניצב לפתחו של המנמ"ר: היכולת לנצל את ה-IT בצורה יעילה יותר ולחסוך בהוצאות התפעול".

כך, אמר ערמון, "סייענו השנה לארגונים לראות איפה מושקע הכסף שלהם שהוצא על IT. הכנסת אלמנטים של שליטה ובקרה ל-IT מביאה לכך שניתן להחליט באיזה אירוע יש לטפל באופן פרטני, ובאיזה באופן אוטומטי. זאת, על בסיס מדיניות IT ונהלים. המידע הזה מעשיר את מנהל המיחשוב ונותן לו יכולת לקבלת רזולוציה עמוקה יותר על מה שקורה אצלו".

מגמות נוספות שערמון מבחין בהן הן הרצון והצורך של מנמ"רים להלימה גבוהה יותר לרגולציות ולתקנות, לצד מימוש נהלים פנים ארגוניים. "ארגונים הולכים יותר ויותר לכיוון הזה, ולנו ולספקים האחרים יש צורך לספק יותר מענה לדרישות אלה", אמר.

ערמון ציין, כי באחרונה החליטה החברה לפנות לארגוני ביניים, בגודל העולמי, משמע: כאלה המונים בין אלף לעשרת אלפים עובדים. "נתמקד בארגונים כאלה, ונספק להם חבילות שלנו. מדובר בארגונים שמערכי המיחשוב שלהם פשוטים יותר מאלה של ארגוני אנטרפרייז, ובהכרח – גם תקציבי ה-IT שלהם מצומצמים", אמר.

"אנחנו רואים שהלקוחות מקדישים מאמץ בצמצום כמות הספקים עימם הם עובדים, והדרישה הזו מתורגמת ליותר אינטגרציה של ההיצע שלנו", ציין ערמון. "כך, השקנו באחרונה את גרסה 9.0 של ה-Business Service Management. הרעיון הוא לבצע ניהול ובקרה על מערך ה-IT הארגוני, ולספק מבט אחיד על תשתיות וירטואליות, תשתיות פיזיות ותשתיות מבוססות שירותי ענן – והכול במקום אחד. אנחנו יודעים כיום לזהות כשלים ולדווח לצוות ה-IT בחברה האם הכשלים נובעים כתוצאה מכשל במערכות פנימיות שנמצאות באחריותם, או שהם נובעים מתקלות של ספקי שירות חיצוניים. כך, מתבצע ניטור הפעולות והתהליכים העסקיים שבאחריות ה-IT, מהמשתמש עד הנתב, במשולב. יש להגיב לבעיות טוב יותר ומהר יותר, ולהבין האם הבעיה היא ביישום, במחשב, או ברשת התקשורת".

ערמון סיכם את דבריו באמרו, כי "BTO היא טכנולוגיה ששולבה באופן מעמיק במגוון הפתרונות של החטיבה. זה הפך את HP לבחירה הברורה של חברות המבקשות להפוך את תחום ה-IT לבעל ערך עסקי. תפיסת ה-BTO שאותה אנחנו מובילים 'מתאימה' את ה-IT לעולם העסקים, ומאפשרת להגיב במהירות לתזוזות בשוק, בנוסף ליכולת להרוויח משינויים. כך, ניתן להפוך אתגרים עסקיים להזדמנויות עסקיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים