מה כדאי לעשות כדי להצליח באתרי היכרויות – ומה לא?

רבים משוטטים בפלטפורמות הדייטינג שעות וימים, ולא יוצאים מהן עם היכרויות ● לי תום דותן, יועצת ל-OKCupid, מייעצת מה כדאי לעשות כדי לשנות את המצב, ובאופן מפתיע, טוענת שהמטרה של האפליקציה היא שתצאו ממנה

רוצים להתאהב? בכתבה הזאת תמצאו כמה עצות מועילות.

רוצות להכיר את האחד.ת שלכן? לחוצים על חתונה? או שאולי בא לכן לפרוק את החרמנות? אתרי ההיכרויות כבר מזמן כבשו את תחום הדייטינג ונגסו קשות כמעט לחלוטין בכל המקומות האחרים שפעם היוו האופציות המרכזיות לפגוש מישהו.י למטרות שידוכים – ללילה אחד או לתקופה ארוכה. בין אם אלה אתרי ואפליקציות היכרויות ותיקים כמו OKCupid ו-Match.com, וללהט"בים גם גריינדר ואטרף (עד שנפרץ לא מזמן), ובין אם אפליקציות חדשות, שמציעות דייטינג בשיטות טכנולוגיות שלא היו מוכרות בעבר, כגון היוש.

עולם ההיכרויות כל כך גדול ומבלבל, כי כמעט כל אחד מאתנו היה רוצה להכיר פרטנר.ית. רבים מאתנו מבלים זמן רב מאוד בפלטפורמות האלה, ולא ממש מוצאים – או שמכוונים לזוגיות ומה שיוצא להם זה בעיקר סקס. זה מפתח לא מעט תסכול, ובלא מעט מקרים גם התמכרות. הסיבה הבסיסית לכך היא שרבים מאתנו לא יודעים איך כדאי לנהוג בהן, ועושים את מה שלא צריך לעשות. למשל, לכתוב דברים לא מושכים ואף לא רלוונטיים, או להיעלם באמצע ההתכתבות או השיחות, גם כשהן היו יכולות להוביל להיכרות.

בגלל זה שכרו חלק מפלטפורמות ההיכרויות את שירותיהם של יועצי דייטינג – כאלה שיועצים להן איך לגרום לכך שיותר ויותר אנשים יכירו בהן וייצאו מהן עם בן.בת זוג. גם אם זה סותר את העובדה שמדובר בפלטפורמות מסחריות, שרוצות להרוויח, ולכן, ככל שהגולשים נשארים בהן כמה שיותר זמן, כך הן מרוויחות יותר פרסומות ויותר כסף.

לי תום דותן, יועצת דייטינג ל-OKCupid.

לי תום דותן, יועצת דייטינג ל-OKCupid. צילום: רויטל דקל

לי תום דותן היא דייטולוגית ויועצת זוגית ל-OKCupid. היא מפענחת ומפרשנת עבור החברה תוצאות של מחקרים שזו עושה. תחת ידיה עוברים מחקרים על כמעט כל דבר שקשור בנושא וניתן להעלות על הדעת, או שלא.

מקור הדטה המרכזי ש-OKCupid שואבת ממנו את הנתונים הוא מה שהמשתמשים מכניסים לפלטפורמה בפרופיל שלהם ובשאלון שהם מתבקשים למלא בהרשמה אליה (ראוי לציין שבחברה אומרים שהם משתמשים במידע למטרות כלליות ושומרים על פרטיות המשתמשים.ות). יש בשאלון הזה מגוון שאלות – החל מפרטים דמוגרפיים בסיסיים כמו מין, נטייה מינית ונתונים גופניים, ועד לשאלות על תחביבים, תחומי עניין וכדומה. המערכת של החברה אוספת את כל הנתונים האלה ומעבירה אותם ליועצי הדייטינג שלה. אלה מפולחים ומפוענחים על ידי החברה, ודותן נותנת את הייעוץ שלה על בסיס זה.

דוגמה לשאלון.

דוגמה לשאלון. צילום: OKCupid

"המטרה של OKCupid היא ליצור חיבורים על בסיס דמיון, כי אדם נמשך לדומים לו. אנחנו אוספים את הנתונים ורואים, למשל, האם יש תחומים מסוימים שבהם מתעניינים כאלה שמציינים בגאווה את השירות הקרבי שלהם", אמרה דותן.

אפרופו שירות קרבי, סקר חדש שערכה החברה מגלה ש-55% מהישראליות מודות שגברים קרביים מדליקים אותן, ושלא מעטות מהן רוצות במיטה שלהן גבר עם מדים. "אחד הדברים שהכי חשוב לנשים בזוגיות הוא שירות הביטחון", ציינה דותן. "התפיסה היא שגבר קרבי יגן וישמור עליי. על אף שאנחנו חיים בעולם המודרני, ושחלק גדול מהנשים עצמאיות ועובדות כמו הגברים, יש להן צורך בגבר חזק שיגן עליהן. זה גם נחשב סקסי, כי ביטחון נחשב לסקסי, וגם מראה. רבות מהן גם מייחסות לגבר הקרבי מראה טוב, גם אם הוא לא מתאים לטעם שיש להן בדרך כלל".

קונספציה שהתבררה במחקרים של OKCupid כלא נכונה היא בעניין המשקל: "הנטייה של הרבה מאוד נשים היא לחשוב שרוב הגברים מחפשים מישהי רזה – ולהפך. זה לא נכון, זאת סטיגמה שנוצרה כי זה מה שאנחנו נחשפים אליו כל הזמן בתקשורת. לפי הסטטיסטיקות שלנו, רק כ-20% רוצים.ות להכיר מישהו.י רזה. יותר רוצים.ות לצאת עם מישהו.י עם גוף רגיל. שמנים.ות הם מושאי התשוקה של פחות מ-10%, אבל רוב הא.נשים רוצים מישהו נורמלי או שאמרו שלא אכפת להם".

מה שאת אומרת הוא שאין משמעות למראה החיצוני?
"לא. יש לו משמעות, אבל רוב הא.נשים – זה לא הדבר העיקרי שהם מחפשים. הם מחפשים להרגיש בנוח בזוגיות, לשבת עם בן.ת הזוג בבית, לראות אתו.ה נטפליקס ולנשנש תוך כדי. כשאתה נמצא עם בן זוג שאתה מרגיש שהוא הרבה יותר יפה ממך, זה לא בריא לתקופה שמעבר לחודש-חודשיים הראשונים".

התמונה בפרופיל מדברת הרבה יותר מאשר הטקסט.

התמונה בפרופיל מדברת הרבה יותר מאשר הטקסט. צילום: OKCupid

האם א.נשים שמבינים בטכנולוגיה ותופסים מהר מאוד את הפרינציפ מצליחים יותר ב-OKCupid?
"בוא נגיד שיש להם יתרון מאוד גדול. נניח, גבר שבונה לעצמו אוואטאר של הבחורה האידיאלית עבורו – הוא ידע לדבר בשפה של קהל היעד שלו. אם מי שמבין את הפלטפורמה מחפש בחורה ביתית, הוא ישים תמונה שלו אופה עוגה ויכתוב על גבי התמונה 'איזה כיף לי'. הוא ידע גם להשתמש במילות מפתח".

מה לא לכתוב. ממש לא.

ואם כבר מה כן לכתוב, לדותן יש כמה עצות מה ממש לא לכתוב: "'היי, אשמח להכיר את האחת' זה ביג נו נו. זו טעות נפוצה, הרבה אנשים עושים את זה. מי שכותב את זה לא מבין איפה הוא נמצא. הוא נמצא באתר היכרויות, אז ברור שהוא ישמח להכיר. זה כמו להיות בקופת חולים ולהגיד: אני נמצא בתור. זה לבזבז את ההזדמנות שיש לך, את כלום הזמן שיש לך, שזה פחות משלוש שניות. המשפט הזה לא אומר שום דבר על למה כדאי להכיר דווקא אותך".

איך כדאי לבנות את הפרופיל?
"שלב א' הוא להכיר את מי שאתה, ולהביע את זה בפרופיל. שלב ב' הוא ליצור בדמיון אווטאר של בן או בת הזוג האידיאליים, ואז לחשוב איך הם מדברים ובאיזו שפה לפנות אליהם. אני נותנת ללקוחות פרטיים שלי תרגיל: תדמיינו שהפכתם לקופירייטרים ושאתם צריכים למכור בקבוק סודה לא.נשים בני 70, ואחר כך לילדים בני 10. צריך להתאים את הדיבור למי שמדברים אליו, כדי שמי שכבר טורח לקרוא את הפרופיל ירגיש שאתה פונה בדיוק אליו. גם התמונות צריכות לשדר את מי שאתה ולדבר למי שאתה מחפש – יותר על גביהן ופחות בפרופיל, כי לא הרבה א.נשים ממש קוראים אותו".

לסיכום אמרה דותן כי "אחת הטעויות שאנשים נוטים לחשוב היא שאתרי ההיכרויות רוצים שהאנשים יישארו באתר. אנחנו רוצים שתבואו, תשתמשו באתר ותלכו, ותמליצו לחברים. זה לא יפגע בנו, כי כל הזמן יש א.נשים שחוזרים למעגל הפנויים-פנויות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אילן

    נו ברור שהרוב יכתבו שהם רוצים להכיר בחורה עם גוף ממוצע ולא רק רזה וחטובה ולזה יש שתי סיבות: הראשונה, הרבה בנות רזות וחטובות לא בהכרח בוחרות בסוג הגוף שלהן באתר ומשאירות אותו ריק. הסיבה השנייה, רוב הגברים אין להם סטנדרטים, הם רוצים לשכב עם כל מה שזז. זה לא אומר שבאידיאל הגבר לא יעדיף מישהי רזה וחטובה על פני מישהי עם גוף יותר ממוצע. הבנתם? והתקשורת לא יכולה להשפיע על המשיכה המינית שלנו צאו מהסרט הזה! הפרסומאים שמפרסמים פרסומות למיליוני אנשים בארץ ובעולם עושים בדיקות כל הזמן והם תמיד רואים שבחורה רזה וסקסית יותר תביא להם צפיות בפרסומת מאשר אישה ממוצעת, אם זה היה אחרת - הם היו משנים את זה מזמן.

  2. מישהו

    הלכתם לאיבוד עם הניסיון הדפוק שלכם לשמור על כללי הפרוגרסיב. צאו מהסרט שלכם, אין איש שהוא אישה ואישה שהיא איש. יש אתם, יש אתן ויש אתם/ן. אין שום דבר אחר. ואם כבר הלכתם על הקו הדפוק של הפרוגרסיביות, למה עדיין יש רוצות, חושבים, מחפשים (כבר בשורה הראשונה- "רוצות להכיר את האחד.ת שלכן? לחוצים על חתונה? או שאולי בא לכן לפרוק את החרמנות?" אז לכו על האידיוטיות עד הסוף- "רוצים.ות להכיר את האחד.ת שלכם.ן? לחוצים.ות על חתונה" וכו' וכו') קיצר- אתם רק מאבדים קוראים עם ההשתתפות בהנפצה המטומטמת הזאת. כתבו עברית אמיתית ואולי תחזירו לעצמכם את הקוראים שאיבדתם.

אירועים קרובים