לפחות מבחינתה של יו-טיוב, שפת HTML 5 עדיין לא בשלה מספיק

יו-טיוב ממשיכה להעדיף את פלאש על פני HTML 5, בטענה שהוא "מציע יתרונות משמעותיים בכל הקשור להצגת וידיאו" ● "נגן פלאש נותן מענה לשליטה מלאה על השידור ובקרה דינמית על האיכות, משום שהוא מאפשר ליישומים לנהל את ההורדה והנגינה של הווידיאו בשפת Actionscript ובשילוב עם פרוטוקול HTTP או RTMP", הסביר קואן יונג, מנהל מוצר ביו-טיוב

טרנדית. יוטיוב

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), מתח אמנם ביקורת על טכנולוגיית פלאש (Flash) וטען, כי שפת HTML 5 תאפשר להציג וידיאו בצורה יעילה יותר, אך אם להאמין לאנשי יו-טיוב (YouTube), יחלוף עוד זמן רב עד ששפה זו תוכל לשמש תחליף מלא לטכנולוגיה מבית אדובי (Adobe).

בהודעה שפרסם אתמול (ג') בבלוג כתב קואן יונג, מנהל מוצר ביו-טיוב, כי על אף שהחברה מציגה וידיאו בנגנים שמבוססים על HTML 5, הרי שטכנולוגיית פלאש אינה עומדת להיעלם. לדבריו, תגית <video> נותנת אמנם מענה בסיסי להצגת וידיאו, אך אין די בכך כדי להציג סרטונים בהיקף נרחב כמו ביו-טיוב. "תגית <video> מייצגת אמנם צעד חשוב לקראת סטנדרטים פתוחים, אך הפלאש יוסיף למלא תפקיד מכריע בהפצת וידיאו", כתב.

יש לראות את הדברים על רקע העובדה שבעוד שאפל ומיקרוסופט (Microsoft) תומכות ב-H.264 ומחזיקות בפטנטים על טכנולוגיות אלה, הרי שאדובי, גוגל (Google), מוזילה (Mozilla) ואופרה (Opera) הכריזו על תמיכה בתצורת VP8. עם זאת, אין חולק על כך ששפת HTML 5 עדיין לא מציעה תמיכה רבת עוצמה בשידור וידיאו.

יצוין, כי כבר בימים אלה, מציע יו-טיוב סרטים באורך מלא ושידורים חיים מאירועים, וכדי למנוע תקלות, חייבת החברה שליטה מלאה על השידור ובקרה דינמית על האיכות. "נגן פלאש נותן מענה לצרכים אלה, משום שהוא מאפשר ליישומים לנהל את ההורדה והנגינה של הווידיאו בשפת Actionscript ובשילוב עם פרוטוקול HTTP או RTMP", הסביר יונג. "שפת HTML 5 לכשעצמה אינה מתייחסת לפרוטוקולים לשידור וידיאו, אם כי בכמה חברות כבר שוקדים על שיפור היכולות לאספקת וידיאו בפרוטוקול HTTP".

אנשי יו-טיוב מבקשים גם יכולות של שמירה על זכויות יוצרים – למשל לצורך השכרה של סרטים. בעוד שפלטפורמת פלאש תומכת בטכנולוגיות רלוונטיות לצורך כך, הרי ש-HTML 5 לא כוללת פתרונות לנושא זה. פלאש היא גם הפיתרון המועדף להטמעה של תכני וידיאו בדפי אינטרנט מצד שלישי. "זהו המנגנון היחיד שאומץ במרבית אתרי האינטרנט לצורך כך", הוסיף יונג. עוד יצוין, כי טכנולוגיית פלאש תומכת גם בהאצת חומרה לצורך הצגה של תכני HD במסך מלא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים