אנבידיה: גידול מרשים בהכנסות וברווח הנקי לרבעון השלישי

ענקית הטכנולוגיה אנבידיה פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי של שנתה הפיסקלית, עם ביצועים מצוינים: ההכנסות גדלו ב-50.3% והרווח הנקי זינק ב-84.43%

ג'נסן וואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה. צילום: יח"צ

ענקית הטכנולוגיה אנבידיה (Nvidia) פרסמה את תוצאותיה העסקיות לתשעת החודשים הראשונים ולרבעון השלישי של שנתה הכספית הפיסקלית 2022 אשר תסתיים -31 בינואר 2022. הרבעון השליש הפיסקלי ננעל ב-25 באוקטובר 2021.

התוצאות היו מצוינות, והציגו גידול דו-ספרתי בהכנסות בשתי התקופות, גידול דו-ספרתי ברווח הנקי והתפעולי ברבעון השלישי, ותלת-ספרתי בתשעץ החודשים הראשונים של השנה.

במהלך תשעת החודשים הללו, גדלו ההוצאות הכלליות ב-46.21% – ל-12.65 מיליארד דולר, עלייה של 4.0 מיליארד, וההכנסות גדלו יותר ב-7.6 מיליארד דולר – ל-19.27 מיליארד, עלייה של 65.11%.

הרווחיות זינקה בשיעור תלת-ספרתי, 133.8% ברווח התפעולי – ל-7.07 מיליארד דולר, וב-134.75% ברווח הנקי – ל-6.75 מיליארד.

גם במהלך הרבעון השלישי התוצאות היו מצוינות: ההוצאות הכלליות גדלו ב-33.17% – ל-4.43 מיליארד דולר, עלייה של 1.1 מיליארד, בעוד ההכנסות גדלו יותר, ב-2.38 מיליארד דולר, ל-7.1 מיליארד, עלייה של 50.3%.

ההוצאות הגולמיות גדלו ב-40.0% – ל-2.47 מיליארד דולר, והרווח הגולמי גדל ב-56.45% – ל-4.63 מיליארד, עם רווח גולמי שולי של 65.2% לעומת 62.63% ברבעון המקביל אשתקד.

בסעיפים התפעוליים ההוצאות גדלו ב-25.48% – ל-1.96 מיליארד דולר, והרווח גדל ב-91.06% – ל-2.67 מיליארד. מנגד, חל קיטון של 34.0% בהוצאות המימון, ל-66 מיליון דולר, אך חבות המס קפצה פי 14.5, ל-174 מיליון דולר, לעומת 12 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הרבעוני גדל ב-84.43% – ל-2.46 מיליארד דולר, עם רווח נקי למניה מדוללת של 0.97 דולר, המשקף עלייה של 83.02%.

מייסד ומנכ"ל החברה, ג'נסן וואנג, אמר עם פרסום התוצאות, כי "הרבעון השלישי היה יוצא מן הכלל, והוא נחתם עם שיא בהכנסות. הביקוש לטכנולוגיות Nvidia AI ממשיך להתגבר, עם יותר מ-25,000 חברות שכבר מאמצות את טכנולוגיות הבינה המלאכותית. בנוסף, Nvidia RTX המציאה מחדש את הגרפיקה הממוחשבת עם Ray-Tracing ובינה מלאכותית, והיא השדרוג האידיאלי עבור השוק הגדול והצומח של גיימרים ויוצרים, כמו גם מעצבים ואנשי מקצוע נוספים הבונים תחנות עבודה בבית.

"סדרת כנסי GTC שלנו מציגה את התרחבות עולם המחשוב המואץ של Nvidia. כנס GTC שהתקיים בשבוע שעבר היה המוצלח ביותר שלנו עד כה, והדגיש את מגוון היישומים לטכנולוגיות השונות, בהם הלוגיסטיקה של שרשרת האספקה, הגנת-סייבר, עיבוד שפה טבעית (NLP), מחקר במחשוב קוונטי, רובוטיקה, מכוניות אוטונומיות, מדעי האקלים וביולוגיה דיגיטלית.

"Omniverse היה נושא משמעותי מאוד בכנס GTC בשבוע שעבר. הצגנו את האפשרויות הרבות שנפתחות ברגע שאנו יכולים להיכנס לעולמות וירטואליים. פלטפורמת Omniverse תשמש אותנו במגוון תחומים, החל מעיצוב משותף (Collaborative Design), שירות לקוחות באמצעות אווטארים ושיחות וידיאו, ועד לתאומים דיגיטליים (Digital Twins) של מפעלים, ואפילו ערים שלמות. פלטפורמת Omniverse מאגדת את המומחיות של Nvidia בתחומי בינה מלאכותית, סימולציה, גרפיקה ותשתיות מחשוב. זהו רק קצה הקרחון של מה שעתיד לבוא", סיכם וואנג.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים