האם ההורים באמת לא יודעים מה הילדים עושים בדיגיטל?

מסקר של מכון אדלר עולה שהתשובה לכך חיובית: רק אחד מכל שלושה הורים מפקח על הפעילות של הילד.ה שלו ברשתות החברתיות, ורק 30% מתוכם עושים זאת באופן קבוע

לפעמים, גם כשההורים והילדים כבר "ביחד" - כולם בסמארטפונים שלהם.

ההנחה הרווחת היא שהרבה מאוד הורים, שלא לומר מרביתם, לא באמת יודעים מה הילדים שלהם עושים באפליקציות וברשתות החברתיות ולא מפקחים על כך – בין אם הם אין להם את הרצון או היכולת לעשות זאת. האם זה אמנם המצב? סקר שערך באחרונה מכון אדלר ביקש לברר את הסוגיה הזו, כמו גם סוגיות אחרות שקשורות בהורים, ילדים והיחסים ביניהם.

הסקר נערך בשבוע שעבר על ידי מכון IPanel ופורסם היום (ד'), לרגל יום הילד הבינלאומי, שיחול בשבת הקרובה. השתתפו בו 300 משיבים והוא כלל תחומים שונים בחייהם של הילדים: החינוך בבית, בתי הספר, מרחב הדיגיטל ועוד.

מהנתונים עולה שכמחצית מהמשיבים – 49%, ליתר דיוק – חושבים שצריך לאפשר לילדים לפתוח חשבון ברשתות החברתיות החל מגיל 16. זאת, בעוד שהילדים נמצאים ברשתות החברתיות כבר בגיל הרבה יותר צעיר. פייסבוק, שאמנם אהודה יותר על ידי מבוגרים מאשר ילדים, אבל היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, מאפשרת לפתוח חשבון רק אם הגולש.ת הוא.היא בן.ת 13 ומעלה.

האם ההורים מנהלים בקרה על הפעילות של הילדים שלהם במדיה החברתית? ובכן, מרביתם לא עושים זאת. רק אחד מתוך שלושה מהמשיבים השיב לשאלה בחיוב ומתוכם, רק 30% מנהלים בקרה שכזאת במידה רבה ובאופן קבוע.

ליאן סלע, מנכ"לית מכון אדלר, אמרה כי "יש חשיבות גדולה לנוכחות ההורים על ידי היכרות עם מרחבי הרשת של הילדים, השגחה, הכוונה ושיח מתמשך. הילדים הרבה יותר מודעים וחשופים להשפעות של תכנים ברשת".

37% מההורים משתמשים בעזרים דיגיטליים כדי לדעת איפה הילדים

לפניכם עוד מידע מעניין שעולה מהסקר: 60% מההורים חושבים שצריך לדבר עם הילדים על מיניות בגיל ההתבגרות (12-18) וכ-30% סבורים שכדאי לעשות זאת עוד לפני גיל 10. כ-70% מההורים השיבו שהם אלה שצריכים להדריך את הילדים שלהם מבחינה מינית, ורק 16% הטילו את המטלה על בתי הספר. 8% בלבד חושבים שמי שצריך להדריך את הילדים בכל הנוגע למיניות הם אנשי מקצוע בתחום.

עוד עולה מהנתונים של-92% מההורים חשוב לדעת איפה הילד שלהם נמצא בכל רגע; 37% מהם משתמשים בעזרים דיגיטליים כדי לדעת את זה ולפקח עליהם; רבע מהם מבלים עם הילדים פחות משעתיים ביום; 21% מההורים כלל לא יודעים האם ילדם.תם עבר.ה או עובר.ת חרם בבית הספר; ו-53% מחשיבים את בית הספר כמקום בטוח עבור הילד.ה שלהם. 30% השיבו שהוא לא בטוח ו-17% לא יודעים. ככלל, 80% מההורים סבורים שחינוך ילדיהם מוטל עליהם ו-13% הטילו את האחריות על בית הספר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים