IDC: צניחה של כמעט 50% במכירות המחשבים האישיים בישראל

מספר המחשבים האישיים שנמכרו בארץ ברבעון השלישי עמד על קצת יותר מ-200 אלף ● לנובו ממשיכה להוביל את השוק ועקפה את HP במונחים של שנה לשנה

נמכרים בישראל, אבל פחות. מחשבים אישיים.

מכירות המחשבים האישיים בישראל נמצאות בירידה חדה למדי בחודשים האחרונים – כך עולה מנתונים של חברת מחקרי השוק IDC, שהגיעו לידי אנשים ומחשבים. לא ברור אם מדובר בירידה בגלל קשיי היצע מול ביקוש, עקב המחסור הגדול בשבבים שעדיין קיים בשוק המחשוב הגלובלי, או מכיוון שהמכירות שהיו בעידן הקורונה מיצו את עצמן. כך או כך, בשורה התחתונה נמכרו בישראל ברבעון השלישי של 2021 כ-205,950 מחשבים בלבד – ירידה עצומה, של 46.6%, במונחים של שנה לשנה, וקיטון של 10.4% במונחים של רבעון לרבעון.

לנובו ממשיכה להוביל בראש המכירות הכלליות של המחשבים האישיים בישראל, ניידים ונייחים כאחד, עם נתח שוק של 30.9%, שמהווה גידול של 5.1 נקודות מול הנתח שלה ברבעון המקביל ב-2020. אז הובילה HP את השוק עם 34.5%, שברבעון הנוכחי ירדו ל-30.3% – והיא שוב במקום השני, כמו שהיה ברבעון השני של השנה. דל נמצאת במקום השלישי עם 17.4% ואסוס ברביעי עם 9.7%.

רוב המחשבים שנמכרו היו לפטופים – כ-123.32 אלף יחידות, או כ-60% מכלל המחשבים האישיים. בהיבט הזה של השוק מדובר בירידה קשה אף יותר, של 57.8%, במונחים של שנה לשנה. עם זאת, בלנובו יכולים להיות מרוצים במקצת, כי הנתח שלה בשוק המחשבים הניידים זינק באופן משמעותי ל-37.9% ברבעון המדווח מול 28.3% ברבעון הקודם ו-27.5% בזה המקביל ב-2020. הירידה של HP הייתה חדה יותר בבדיקה שנתית – מ-30.8% והובלה לפני שנה למקום שני עם 19.7% בלבד. דל נמצאת אחריה עם 18.7% וגם אסוס לא רחוקה, עם 15.2%. מי שכן רחוקה היא אפל, עם נתח שוק של 3% בלבד, שמהווה ירידה עוצמה לעומת הרבעון הקודם – אז היא הגיעה לשיא של 5.5% מהשוק. עם זאת, הנתח שלה כמעט שהוכפל במונחים של שנה לשנה.

עלייה במכירות תחנות העבודה

דווקא בתחום של תחנות עבודה, נייחות וניידות, יש עלייה במכירות – וחזקה למדי. עם זאת, מדובר במספרים יחסית קטנים לכלל השוק. IDC סיפקה נתונים לגבי שלוש החברות המובילות בלבד – HP, לנובו ודל, ולפי המספרים שלה נמכרו ברבעון השלישי של 2021, או ברבעון הפיסקלי השני של 2022, כ-14,039 תחנות עבודה, 7,343 מהן מחשבים ניידים. מדובר בזינוק של 71% אל מול הרבעון הקודם ושל לא פחות מ-243% בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד.

למעשה, מדובר בארבעה רבעונים רצופים שבהם נרשמת עלייה במכירות העסקיות יותר במהותן. נראה שעובדה זו, כמו גם הירידה במכירות הכלליות של המחשבים האישיים, מצביעה יותר מכל על החזרה למשרדים.

כך או כך, HP ממשיכה להוביל בזכות תחנות העבודה השולחניות שלה, אבל נתח השוק של החברה הצטמצם מ-55.3% ברבעון המקביל לפני שנה ל-41.1% ברבעון המדווח. דל ירדה למקום השלישי עם 27.2% בהשוואה ל-31.4% ולנובו החליפה אותה במקום השני עם זינוק מרשים – מ-13.3% ל-31.7% מכלל שוק תחנות העבודה.

גם בניידים חל מהפך, ואפילו כפול מבחינת נתח שוק: HP, שהובילה בבטחה ברבעון השלישי של 2020 עם 39.8%, התרסקה לנתח של 19% בשוק שעולה מאוד. עם זאת, היא רשמה התאוששות קלה לעומת הרבעון הקודם, שבו נתח השוק שלה עמד על 16.4%. לנובו זינקה בטווח של שנה מ-35% ל-50.1%, ודל תפסה אחיזה במקום השני עם 30.8% לעומת 38.4% ברבעון הקודם. אולם, אז נמכרו רק 3,045 יחידות לעומת פי 2.5 ברבעון המדווח.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים