מצטרפת למועדון: גוגל חצתה את הרף של שני טריליון דולר
החברה חצתה את הרף לזמן קצר, ובמועד כתיבת שורות אלה מסתובבת סביבו ● מתחילת השנה שווי השוק שלה זינק ב-60% - בעיקר בגלל תחום הפרסום אונליין ● שתי החברות האחרות במועדון השני טריליון הן מיקרוסופט ואפל
אלפבית, החברה האם של גוגל, חצתה היום (ב') לזמן קצר את הרף של שני טריליון דולר, ובכך הצטרפה לשתי חברות בלבד שמאיישות את המועדון הקטן הזה: מיקרוסופט, שכבר שווה יותר מ-2.5 טריליון, ואפל. מאז השווי של אלפבית-גוגל נע סביב שני טריליון, ונכון לכתיבת שורות אלה הוא עומד על 1.98 טריליון.
החברה שייסדו לארי פייג' וסרגיי ברין עולה ועולה, ורק השנה היא רשמה גידול של כ-60%: בתחילת השנה עמד שווי השוק שלה על פחות מ-1.2 טריליון דולר. לשם השוואה, לפני כשבע שנים, בסוף 2014, היא הייתה שווה "רק" 360 מיליארד דולר.
הסיבה העיקרית לגידול המטאורי בשווי של גוגל היא עסקי הפרסום שלה: יחד עם פייסבוק, שתי החברות שולטות על כמעט מחצית מכלל שוק הפרסום באינטרנט בעולם. לפי מחקר שפרסמה eMarketer בחודש מאי האחרון, גוגל, עם Google Ads שלה, חולשת על 27.5% מההכנסות ממודעות באינטרנט ופייסבוק על 22.3%. עם זאת, עלי באבא ואמזון מזנבות אחריהן יותר ויותר, עם נתחי שוק של 8.6% ו-5.2%, בהתאמה. ככלל, השוק הזה פרח בתקופת הקורונה, עם ההכרח להיות, לעבוד ולצרוך מהבית – מה שהשפיע מאוד לטובה גם, ואולי אף בעיקר, על גוגל.
החברה פרסמה את הדו"חות הכספיים האחרונים שלה עד כה, לרבעון השלישי של השנה, בסוף החודש שעבר, ודיווחה על תוצאות טובות: ההכנסות זינקו ב-40.6%, כולל הכנסות שיא ליוטיוב, והרווח הנקי צמח ב-68.4%. עם זאת, היא הורידה את תחזית ההכנסות מפרסום שלה ברבעון הנוכחי, שכולל את חגי סוף השנה עמוסי הקניות אונליין – ובכלל.
תגובות
(0)