"תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים נכנסו להילוך טורבו"
כך לפי הראל יפהר, מנהל הפעילות של AWS בישראל, שדיבר הבוקר (א') בפתח ועידת הפסגה המובילה ב-IT של ישראל ● "סקר שערכנו, העלה כי 35% מהארגונים השתמשו בראשונה בשירותי ענן", הרחיב
"בעקבות הקורונה, ארגונים רבים האיצו את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. סקר שערכנו, העלה כי 35% מהארגונים השתמשו בראשונה בשירותי ענן, ו-62% מהם הסתייעו בענן כדי להביא לשוק שירותים ומוצרים חדשים. תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית בכל הארגונים נכנסו להילוך טורבו, והם ימשיכו להיות בקצב הזה גם ב-2022", כך אמר הראל יפהר, מנהל פעילות AWS ישראל.
יפהר דיבר בפתח ועידת הפסגה המובילה ב-IT של ישראל. האירוע התקיים היום (א') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. באירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, השתתפו מאות מנמ"רים ומנכ"לים מובילים בישראל.
"מעבר לתהליכים מול הלקוחות", אמר יפהר, "הארגונים התמודדו גם עם הצורך במודלים חדשים של עבודה, כמו עבודה מרחוק ועבודה היברידית. אנחנו רואים דרישה למודלים גמישים של עבודה, המביאה לשימוש בשירותי ענן מאובטחים לצורך שירותים פנים-ארגוניים. בעבר, ארגונים בחרו להסתמך על שרתים פנימיים לצורך השירותים הפנימיים כמו דואר אלקטרוני, שיחות ועידה, מסרים מידיים או יישומים ורטיקליים. כיום, בגלל הגמישות הנדרשת ואיומי האבטחה הגוברים, מנהלי ה-IT מבינים ששירותי ענן מציעים אבטחה ברמה בינלאומית סביב לשעון".
"מהלך נוסף שראינו", ציין, "הוא התעניינות גוברת של ארגונים מסורתיי – כמו מעלומות הביטוח, הפיננסים והתעשייה – בענן, לצורך שירותי וירטואליזציה של שולחנות עבודה, כמו Amazon Workspaces. זאת, על מנת להתמודד בקלות עם אבטחת סביבת העבודה של העובדים – גם בגישה מרוחקת".
האצה של בין שנתיים לשש שנים בטרנספורמציה הדיגיטלית
"באחרונה", אמר יפהר, "AWS ערכה סקר בקרב 10,000 מקבלי החלטות בעולמות הטכנולוגיה, ה-IT והדיגיטל, התפעול, השיווק, והפיננסים – מתוכם, 2,000 מהנשאלים מישראל. הארגונים, המונים יותר מ-250 עובדים, פועלים במגזרי פיננסים, קמעונאות, בריאות, תעשייה וטלקום. 54% מהם ציינו כי במהלך הקורונה, הארגון שלהם האיץ את תכניות הטרנספורמציה הדיגיטלית, בסדרי גודל של בין שנתיים לשש שנים".
"עבור חלק נכבד מהארגונים, שנת הקורונה הייתה הפעם הראשונה שבה הם עשו שימוש משמעותי בשירותי ענן. כך לגבי 44% מארגוני הפיננסים, 43% מהארגונים במדעי החיים, 42% מארגוני הפארמה, 34% מארגוני הקמעונאות, 33% מארגוני תעשיית הרכב, 30% מארגוני הטלקום, ארגוני המדיה והבידור וארגוני התעשייה ו-28% מארגוני הבריאות. תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית בכל הארגונים הואצו דרמטית, והם יימשכו בקצב הזה גם בשנה הבאה", ציין.
"באוגוסט האחרון", סיפר יפהר, "חגגנו 15 שנים להשקת EC2. זה היה השירות השני שהשקנו, ואז הוא היה בגרסה מינימלית, עם מבחר אפשרויות מצומצם. היום יכולים ארגונים – מסטארט-אפים של אדם אחד, ועד לארגוני ענק, עבור באוניברסיטאות וגופי מחקר – לקבל מגוון של אפשרויות עיבוד הנדרשות לצורך הפעלת אפליקציה ועד לחקר האקלים. ואת השירותים הללו הם יכולים לקבל בכל מקום בעולם, באמצעות שימוש במגוון פלטפורמות ושפות פיתוח, ובזמינות גבוהה. אנו מציעים כ-200 שירותי ענן שונים במגוון תחומים. כל ארגון יכול להשתמש בשירותי ענן על מנת להגיב במהירות לשינויים בשוק, להציע מוצרים חדשים בזמן קצר ולבנות פתרונות גלובליים מכל מקום בעולם. נמשיך לפתח פתרונות חדשים ללקוחות".
בקרוב – השקת הדטה סנטר המקומי 'האזור'
יפהר סיים באומרו כי "במחצית הראשונה של 2023, נשיק את 'האזור' (Region) בישראל – דטה סנטר מקומי לענן – מה שיאפשר ליותר מפתחים, סטארט-אפים, וארגוני אנטרפרייז, כמו גם לממשלה, למוסדות חינוך ולעמותות – להפעיל ולהריץ את היישומים שלהם ולשרת את משתמשי הקצה מחוות שרתים הממוקמת בישראל. יש לנו לקוחות רבים בישראל בענפים שונים, כמו טכנולוגיה, קמעונאות, ביטוח, בנקאות, רפואה ותחומים נוספים. הענן המקומי פה יאפשר ללקוחות שלנו פיתוח מיומנויות טכניות ולייצר אוריינות ענן".
תגובות
(0)