גוגל תיישם טכנולוגיות HTML 5 בג'י-מייל

רבים מתפקודי שירות הדואר של החברה שיופיעו בעתיד יתבססו על שפה זו ● בחברה ציינו, כי אחד היתרונות הגדולים הצפויים בשימוש בשפה זו הוא האצה של זמן טעינת השירות ● כמו כן, ניתן יהיה לגרור קבצים מהמכתבה ולהשליך אותם בחלון הדפדפן

פריצה גדולה. ג'י-מייל

ברוח התמיכה הגורפת של גוגל (Google) בשפת HTML 5, רבים מהתפקודים של שירות הדואר של החברה, ג'י-מייל (Gmail), שיופיעו בעתיד יתבססו על שפה זו – כך הבטיח אדם דה בור, מהנדס תוכנה שנמנה על מפתחי השירות. "בשפת HTML 5 ניתן לפעול בצורה יעילה הרבה יותר", הוא אמר בוועידת Usenix WebApps שנערכה בסוף השבוע בבוסטון. "ההצלחה שלה תלויה באימוץ בדפדפני אינטרנט, ואני תולה תקוות רבות באינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9)".

אחד היתרונות הגדולים שציין דה בור עשוי להתבטא במשך הטעינה והעיבוד של ג'י-מייל בדפדפן. היעד שהציבו בגוגל הוא משך טעינה של פחות משנייה. "מבחינתנו, המהירות היא אחד התפקודים", אמר דה בור. הוא הביא כדוגמה את תקן CSS 3, שקשור במידה רבה לשפת HTML 5. לדבריו, אם תקן זה יאומץ בדפדפנים, וג'י-מייל יעשה שימוש בו במקום ברכיבי DOM, ישופר קצב העיבוד שלו בשיעור של 12%.

שיפור נוסף שעשוי להציע השימוש ב-HTML 5 הוא באפשרות לגרור קבצים מהמכתבה ולהשליך אותם בחלון הדפדפן. אפשרות זו תהפוך את השימוש ביישומי האינטרנט לדומה יותר לשימוש בתוכנות שמותקנות במחשב המקומי. עם זאת, גרירה של קבצים מהדפדפן למכתבה לא תתאפשר גם ב-HTML 5, וכדי להתגבר על מכשול זה מפתחים אנשיו של דה בור פרוטוקול חדש להעברת נתונים, שמכונה Downloadurl. "ננסה לפעול לשילוב יכולת זו בשפת HTML 6", אמר דה בור בנימה משועשעת. "בינתיים, נעודד יצרניות דפדפנים להשתמש בפרוטוקול החדש".

דה בור הבהיר, כי גוגל לא מעוניינת לחדש את "קרבות הדפדפנים" שאפיינו את העשור הקודם. "ניסינו ללמוד מההיסטוריה ולפעול בשיתוף עם חברות אחרות שמציעות דפדפני אינטרנט", אמר.

הוא גילה, כי כיום, כולל הקוד של ג'י-מייל 443 אלף שורות קוד בשפת ג'אווה-סקריפט (JavaScript), ואם סופרים גם הערות – מגיעים ל-978 אלף שורות קוד. לדבריו, כולן נכתבו באופן ידני. במענה לשאלה האם גוגל חשה בנוח עם השימוש בג'אווה-סקריפט לכתיבת פרויקט כה גדול הודה דה בור, כי שימוש בשפה אחרת, דוגמת ג'אווה (Java), עשוי היה לאפשר מיטוב של הקוד. עם זאת, הוא הוסיף, כי "כיום זה כבר לא משנה". עוד ציין דה בור, כי הביצועים של שפת ג'אווה-סקריפט לכשעצמה אינם גרועים כפי שמקובל לחשוב. "הרתיעה ממנה נובעת מהיישום שלה בדפדפני האינטרנט", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים