דיווחים: פייפאל מתכננת לרכוש את פינטרסט תמורת 45 מיליארד דולר
מניות פינטרסט זינקו בסך הכל בכמעט 13% על רקע הדיווחים על עסקת הענק, שאם תצא לפועל עשויה להאפיל על רכישתה של מיקרוסופט את לינקדאין ולהפוך את הנרכשת למתחרה אמיתית של אינסטגרם שבבעלות פייסבוק
שירות התשלומים האינטרנטי פייפאל (PayPal) מתכנן השתלטות על פינטרסט (Pinterest), כך לפי דיווחים המתבססים על גורמים יודעי דבר. לפי הדיווחים, היקף העסקה כ-45 מיליארד דולר. העסקה עדיין אינה בטוחה ומימושה לא וודאי. עם זאת, פייפאל מקווה להצליח להביא את המשא ומתן לסיומו עד ה-8 בנובמבר, אז תציג את הרווחים הרבעוניים שלה, כך אמרו האנשים שמכירים את התהליכים ל-Bloomberg News אתמול (ד'). הבשורה על ההשתלטות המתגעשת הזניקה את מניית פינטרסט.
על פי הטענות, פייפל הציעה 70 דולר למניה של פינטרסט, לכן חושב מחיר הרכישה ככזה שיעמוד בסופו של דבר על 45 מיליארד דולר. אם תצא לפועל, העסקה תהווה את ההשתלטות הגדולה ביותר של קבוצת מדיה חברתית עד כה, ותאפיל על רכישתה של לינקדאין בידי מיקרוסופט.
שתי חברות שהרוויחו וגדלו בזכות הקורונה
שתי החברות נחשבות למי ש"חגגו" בעיתות מגיפת הקורונה. הגבלות היציאה מהבית והריחוק החברתי גרמו ליותר ויותר אנשים לעבורך לעשות את הקניות שלהם באינטרנט כשעל נתח נכבד מרכישות אלו שילמו הגולשים באמצעות חשבון הפייפאל שלהם.
פייפאל מחזיקה גם בשירות התשלומים הניידים Venmo, והתרחבה במגזר 'קנה-עכשיו-שלם-אחר כך' (BNPL) כשבחודש שעבר רכשה את פיידי (Paidy), שירות יפני המתמחה ב-BNPL, תמורת 2.7 מיליארד דולר.
פינטרסט – רשת חברתית שמאפשרת שיתוף של תכנים ויזואליים – נוסדה בסן פרנסיסקו לפני 11 שנים. כיום יש לה יותר מ-478 מיליון משתמשים פעילים. הפלטפורמה העסיקה רבים בעת הסגרים, והיו מי שקיבלו דרכה השראה בין היתר לפרויקטים לשיפוץ ביתם או לעיסוקי DIY שונים.
בתחילת דרכה הייתה פינטרסט מקום שבו משתמשים יכולים לשמור תמונות מהאינטרנט על מה שנקרא 'לוח נעצים', בתוך חלוקה לנושאים מסוימים – למשל, כאשר הם מתכננים חופשה או רוצים לעצב מחדש את הבית שלהם. אולם במשך הזמן פינטרסט הלכ והפכה למעין מנוע חיפוש ויזואלי, בעיקר בזכות הכישורים הטכניים שהתווספו לשירות, שיכולים לזהות אובייקטים דומים. על בסיס יכולת זו, הפלטפורמה התחילה למלא תפקיד חשוב יותר ויותר במסחר אונליין, כשידעה להציע למשתמשים אפשרויות לרכוש את הפריטים שהוצגו בפניהם באופן מיידי.
בשנה שעברה חתמה פינטרסט על הסכם עם Shopify, פלטפורמת מסחר אלקטרוני לקמעונאים מקוונים, כדי לאפשר ללקוחותיה גם ליצור קטלוגים באפליקציית Pinterest.
האבולוציה הזו כנראה מושכת את פייפאל, משום שאם תתמזג עם פינטרסט, הרוכשת עשויה להרוויח מכך שיותר ויותר גולשים רוכשים סחורות כיום דווקא עקב התקלות בהם במדיה החברתית, שבה הם פוגשים גם "המלצות" של "משפיעני רשת" על הסחורה הקמעונאית.
למעשה, אימוץ פינטרסט אל חיקה החם של פייפאל יכול למנף את הנרכשת לכדי מתחרה אמיתית של פייסבוק, שגם היא מתחזקת – בעיקר באינסטגרם שבבעלותה – רשת חברתית שמהווה כר פורה לפעילות מסחר אלקטרוני.
מניות פינטרסט זינקו, כאמור, בסך הכל בכמעט 13% מאז הדיווחים על העסקה המתגבשת, והדבר מהווה הוכחה נוספת שהרכישה יכולה להזניק באופן ניכר גם את שווי השוק של פייפאל, שעומד כיום על 304 מיליארד דולר.
לפי שעה, לא נמסרה כל תגובה על החדשות מפייפאל או מפינטרסט.
תגובות
(0)