מיטאפ על הגג של סולוטו – מדברים על תפקיד מנהלי מוצר

משתתפות הפאנל. מימין: שירי ארד איבצן, וייט-סורס; נופר ארז, לייטריקס; ענבר בדיאן, מיקרוסופט; שירה גרשוני, סולוטו. צילום: יח"צ

משתתפות ומשתתפי הקורס "מבוא לניהול מוצר" של קהילת הפייסבוק Becoming Product Managers ועמותת Give & Tech נפגשו על הגג של סולוטו בשדרות רוטשילד למיטאפ. המיטאפ כלל פאנל בנושא סוגי מנהלי מוצר בהיי-טק, ולקחו בו חלק מנהלות ומנהלי מוצר של חברות ההיי-טק המובילות בישראל בהן סולוטו, מיקרוסופט, לייטריקס ועוד. כל אחת מחברות הפאנל שיתפה בניסיונה האישי ובבחירות השונות לאורך הקריירה, ונתנה למשתתפים טיפים לכניסה והצלחה בתפקיד.

בשנים האחרונות, הביקוש לתפקיד מנהל מוצר עלה משמעותית, כאשר על כל משרה מתמודדים מאות מועמדים. לרוב, תפקיד ניהול מוצר אינו תפקיד כניסה לעולם ההיי-טק והדרך להיכנס לתחום דורשת מהמועמדים להיות פרואקטיביים, לחפש הזדמנויות ולצבור ניסיון מתוך תפקידים משיקים.

משתתפות הפאנל. מימין: שירי ארד איבצן, וייט-סורס; נופר ארז, לייטריקס; ענבר בדיאן, מיקרוסופט; שירה גרשוני, סולוטו. צילום: יח"צ

משתתפות הפאנל. מימין: שירי ארד איבצן, וייט-סורס; נופר ארז, לייטריקס; ענבר בדיאן, מיקרוסופט; שירה גרשוני, סולוטו. צילום: יח"צ

מנהלי ומנהלות מוצר בהיי-טק אחראים להוביל צוותים טכנולוגיים לבניית מוצרים חדשניים ושירותים על ידי תהליך מתמיד של זיהוי בעיות, בחינה של פתרונות אלטרנטיביים ומדידת ההשפעות שלהם על המשתמשים והתוצאות העסקיות של החברה. תפקיד מנהל המוצר משתנה מחברה לחברה כתלות בסוג המוצר, הלקוחות והשלב שבו נמצאת החברה. על אף השוני, קיימות התמחויות שונות וניתן להתמקד וללמוד את הכלים, הכישורים ותהליכי המחשבה הנדרשים כדי להצליח בתפקידים השונים.

כדי לסייע ולקדם את הדורות הבאים של מנהלי ומנהלות המוצר בארץ , Becoming Product Managers ו -Give & Tech חברו ויצרו קורס לעובדי היי-טק בתפקידים המשיקים לניהול מוצר, כגון אנליסטים, מפתחים, מעצבים ועוד, המתעניינים במעבר לתפקידי ניהול המוצר.

בניגוד לקורסי ניהול מוצר אחרים בתעשייה, הקורס הוקם כדי לייצר בראש ובראשונה אימפקט חברתי במחיר נגיש עבור המשתתפים. כל ההכנסות מהקורס נתרמות לחמש עמותות בישראל: ראשון אוהבת חיות, תנופה לחיים, מחוברים פלוס, מסל"ן וגשר אל הנוער. בנוסף, סגל הקורס מורכב ממנהלי ומנהלות המוצר המובילים בארץ, אשר התגייסו לתרום מזמנם כדי לקדם יוזמה חשובה זו. עד כה נתרמו כ-150 אלף שקלים משני המחזורים של הקורס, וכמחצית מבוגרי הקורס מצאו את משרת ניהול המוצר הראשונה שלהם. במחזור הבא מתכננות מקימות הקורס לתרום יותר מ-250 אלף שקלים ומחפשות חברות וארגונים שיצטרפו ליוזמה.

שירה גרשוני, מובילת מחלקת מוצר הום בחברת סולוטו ומנחת הפאנל, אמרה, כי "מנהל מוצר הוא אחד התפקידים המשמעותיים ביותר בהצלחתה של חברה. זהו לא מקצוע שאפשר ללמוד כתיאוריה, וקורס המשלב פרקטיקה וליווי צמוד ממנהלי המוצר המובילים בתעשייה יכול להוות מקפצה אמיתית. יש פה ערך חברתי ותרומה עצומה לשתי קהילות – המקצועית והחברתית. מנטורינג וליווי קריירה של מנהלי מוצר מתחילים, לצד תרומה חברתית משמעותית לעמותות כה ערכיות וחשובות. אני גאה לקחת חלק באירוע הזה ובליווי של מנהלי מוצר בתחילת דרכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים