איך קרה שה-iPhone הראשון בעולם עם חיבור USB-C אינו מתוצרת אפל?

הענקית מקופרטינו מתנגדת לקביעה האירופית שחובה על היצרניות כולן לצייד את הסמארטפונים שלהן ב-USB-C, אבל אדם פרטי אחד החליט לעשות מעשה...

iPhone ראשון עם חיבור USB-C. האם הוא סנונית המבשרת את השינוי? צילום אילוסטרציה: BigStock

אפל, לפחות בינתיים, עומדת על רגליה האחוריות כדי לבטל את החקיקה האירופית שקובעת שכל יצרני הטלפונים חייבים לצייד את הטלפונים באופן תקני בחיבור USB-C, לצורך טעינה ולצורך התממשקות. אפל הגישה ערעור נגד ההחלטה הזו לבית הדין האירופי, בטענה שהדבר ייפגע בתעשייה.

אבל סטודנט בשם קן פילונאל, הלומד הנדסת רובוטיקה, החליט שהוא לא רוצה לחכות עד שהסגה תגיע אל סופה. ברשות עצמו, ועם אמצעים טכנולוגיים בסיסיים, הוא הצליח להחליף את חיבור ה-Lightning בטלפון האישי שלו – מסוג iPhone X – בחיבור USB-C תקני.

מחבר ומטען בשיטת USB-C. צילום: BigStock

מחבר ומטען בשיטת USB-C. צילום: BigStock

פילונאל נזקק למספר חודשים כדי להגדיר את המחבר, ואז כדי להקטין אותו ואת ההלחמות הנדרשות, כך שיתאים באופן טבעי לגוף של ה-iPhone X בהיבט של העיצוב, אבל יותר מכך, שהוא גם יספק את העבודה כמו שצריך.

הוא אף פרסם סרטון קצר, בו הוא מראה בקצרה את העבודה שעשה, וכן את התפקוד המלא של ה-iPhone X עם המחבר החדש, בעת התקנה ובעת חיבור למחשב וכדומה. הוא גם הציע התחייבות לפיה יעלה סרטון שמציג את העבודה במלואה.

כך או כך, הוא עשה את העבודה לבדו, מבלי כל עזרה מצידה של אפל, שלא בטוח שתאהב את מה שעשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים