אורקל: ההכנסות זינקו ב-39%; הרווח הנקי עלה ב-25%

הכנסות החברה ברבעון האחרון של שנתה הכספית 2010 עמדו על 9.51 מיליארד דולרים ● הרווח הנקי הגיע ל-2.36 מיליארד ● אחת הסיבות לעליות היא העובדה שסאן הפכה לרווחית ● צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל, ציינה, כי סאן "תרמה יותר מ-400 מיליון דולרים לרווח התפעולי"

המשבר העולמי הוא, כך נראה, נחלת העבר עבור אורקל (Oracle): מהתוצאות שהציגה החברה לרבעון האחרון של שנתה הכספית 2010, ולשנה כולה, עולה, כי הן ההכנסות והן הרווח הנקי שלה רשמו עליות חדות. כך, הרווח הנקי של החברה על פי GAAP עלה ב-25% ל-2.36 מיליארד דולרים לעומת 1.89 מיליארד ברבעון האחרון של שנתה הכספית 2009. הרווח הרבעוני למניה עמד, לפי חישוב זה, על 0.46 דולרים – גידול של 21.05% בהשוואה ל-0.38 דולרים. הכנסות החברה עלו ב-38.6%, ועמדו על 9.51 מיליארד דולרים לעומת 6.86 מיליארד.

ההכנסות שהשיגה החברה מפעילות בתחום התוכנה עלו ב-13% ל-6.57 מיליארד דולרים אל מול 5.8 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. בתחום החומרה רשמה אורקל הכנסות בסך 1.83 מיליארד דולרים. ברבעון האחרון של שנתה הכספית 2009 לא הייתה לאורקל פעילות בתחום זה, ההכנסות ממכירת שירותים גדלו ברבעון המדווח ב-4% ל-1.11 מיליארד דולרים לעומת 1.07 מיליארד.

ההוצאות הכוללות הרבעוניות של אורקל הסתכמו ב-6.21 מיליארד דולרים – גידול של 56% לעומת 3.98 מיליארד, והיוו 65% מהכנסות החברה. ההוצאות על מחקר ופיתוח עלו ב-46% ל-1.06 מיליארד דולרים בהשוואה ל-731 מיליון. הרווח התפעולי על פי GAAP עמד על 3.3 מיליארד דולרים – עליה של 14% לעומת 2.88 מיליארד.

בחישוב שנתי, גדל הרווח הנקי של אורקל ב-10% ל-6.14 מיליארד דולרים לעומת 5.59 מיליארד בשנה הכספית 2009. הרווח הנקי למניה עמד על 1.21 דולרים – עליה של 10.44% בהשוואה ל-1.09 דולרים. הכנסות החברה בשנה הכספית 2010 עמדו על 26.82 מיליארד דולרים, המהווים גידול של 15% אל מול 23.25 מיליארד.

אורקל סיימה את שנתה הכספית עם מזומנים בסך של 9.91 מיליארד דולרים – עליה של 10.22% לעומת 8.99 מיליארד בסוף שנתה הכספית 2009. סך ההוצאות השוטפות גדל ב-45.33% ל-27 מיליארד דולרים בהשוואה ל-18.58 מיליארד.

סאן התבררה כרווחית

יצוין, כי הרבעון המדווח הוא הראשון שבו הניבה סאן (Sun), שנרכשה לאחרונה על ידי אורקל, רווחים נאים לחברה, שעלו על ציפיות האנליסטים. זאת, לאחר שהיא סבלה משך שנים מהפסדים כספיים. השינוי אירע לאחר שהנהלת אורקל ביצעה בסאן מהלכים ארגוניים ופרסונליים לצורך "התייעלות מסיבית", כלשונה.

אורקל רכשה בחמש השנים האחרונות 67 חברות, כולל סאן. לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, הצהיר בינואר השנה, כי בכוונתו להכפיל את היקף גיוס העובדים לסאן ביחס לכמות המפוטרים בחברה. יצוין, כי כוח האדם של אורקל גדל ברבעון האחרון, והוא עומד כיום על יותר מ-100 אלף עובדים.

אליסון אמר אז, כי "החזון שלנו הוא לעשות את מה שיבמ (IBM) עשתה בשנות ה-60' – לספק חבילה כוללת של טכנולוגיות. זה מה שעשה אותה לכוח גלובלי, ואנחנו אוהבים את האסטרטגיה הזאת". הוא הוסיף, כי כדי להפוך את סאן לרווחית, פועלת החברה המאוחדת להגדיל את המכירות של סאן בקרב 4,000 הלקוחות הגדולים של סאן וארגוני אנטרפרייז העובדים עמה.

"אורקל מצליחה לייצר כסף", אמר ביום ו' מארק מרפי, אנליסט ב-Piper Jaffray. "הצלחתה נובעת מהמודל העסקי הייחודי שיש לה, עם רווחים שהם גם גמישים ובעלי יכולת התאוששות וגם מעצימים ומוסיפים לה איתנות פיננסית".

צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל, העריכה ביום ו', כי הרווח של החברה צפוי לגדול בהמשך השנה מ-44% ל-48%. היא ציינה, כי סאן הוסיפה לרווחים יותר מ-400 מיליון דולרים. אליסון ציין באותו מועד, שוב, כי בכוונת אורקל להכפיל את כמות אנשי המכירות של סאן ולהביא לעוד שיפור ברווחיה.

עם רכישת סאן, אורקל מצויה כעת בשתי חזיתות: בעולם היישומים היא מתמודדת מול סאפ (SAP), ספקית ה-ERP הגדולה בעולם, ובעולם השרתים – יריבותיה הן יבמ, HP ודל (Dell).

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים