נשים ומחשבים: מיה וויסמן, stor.ai

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיה וויסמן, מפתחת פול סטאק בחברת stor.ai

מיה וויסמן, מפתחת פול סטאק, stor.ai. צילום פרטי

שם ותפקיד: מיה וויסמן, מפתחת פול סטאק (Full Stack) בחברת stor.ai, המספקת פלטפורמות מסחר וליקוט עבור מאות חנויות ורשתות קמעונאיות בארץ ובעולם.

וותק בתפקיד: שישה חודשים.

תפקידים קודמים: מפתחת פול סטאק במשך שנה בחברת פרסום.

השכלה: קורס Full stack web development במכללת ג'ון ברייס.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגי? בגיל 16 החלטתי לקחת את אהבתי לאיפור צעד אחד קדימה והקמתי חברה המתמחה בקוסמטיקה. אך הדרך להגשמת החלום הייתה מורכבת משחשבתי. תוך זמן קצר הבנתי שכדי לפרוץ קדימה עליי לפתח נכסים דיגיטליים שהיו יקרים עבורי באותה העת, ולכן נאלצתי למצוא אלטרנטיבה. כדי לגבור על הבעיה לקחתי את בניית הנכסים כפרויקט אישי, ובשעות הקטנות של הלילה, כשאני צופה בסרטוני יוטיוב וקורסים דיגיטליים, התאהבתי בעולם הפיתוח, בכתיבת קודים ובטכנולוגיה.

משם הדרך להפוך את זה למקצוע הייתה קצרה מאוד, והיום אני גאה לקחת חלק ב-stor.ai, שמחוללת מהפכה בעולמות ה-E-commerce. במרוצת הימים גיליתי כי סבתי הייתה מראשונות המתכנתות בארץ, אז ייתכן שזה בכלל בגנים שלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? ישנה תפישה שגויה כי עולם המחשבים שייך לגברים, לכן ניתן לראות מקרים בהן נשים מופלות לרעה ומקבלות יחס פחות שוויוני. אך אם נסתכל בפרספקטיבה רחבה יותר, נראה כי אפליה חלה גם כלפי גברים במקצועות שנתפשים כ"נשיים". אני חושבת כי חל שינוי בעולם בכלל ובעולם הטכנולוגי בפרט, ואותן ההבניות החברתיות וההפרדות המגדריות מצטמצמות, ולהערכתי כך גם תפחת האפליה המגדרית.

האם נתקלת באפליה אישית נגדך בתעשייה עצם היותך אישה? לצערי התשובה היא כן. בתחילת דרכי המקצועית אני ומכר מהתעשייה התמיינו לתפקיד זהה באותה החברה, ולאחר הליך מיונים ארוך התבשרנו כי התקבלנו. אך רגע לפני החגיגות גיליתי כי פערי השכר שהוצעו לנו עבור אותו התפקיד גדולים במיוחד, מיותר לציין כי לשנינו היה את אותו הניסיון התעסוקתי והרקע הלימודי. החברה לא טרחה להסתיר את הבדלי השכר, וכששאלתי מה היא הסיבה הוסבר לי כי המשרה אינה מיועדת לנשים והם "באים לקראתי" בכך שהם מקבלים אותי. לשמחתי ב-stor.ai נשים זוכות ליחס שוויוני ויכולות לבטא את עצמן, לכהן בתפקידי מפתח ובמקביל לנהל חיי משפחה ענפים לצד קריירה משגשגת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים