מנכ"ל טיקטוק ישראל: "המאבק באלימות במדיה החברתית לא יסתיים"

טיקטוק השיקה היום (ב') בישראל פיצ'רים חדשים ליוצרי תוכן, מותגים וצרכנים, והמנכ"ל שלה בישראל, אסף שגיא, דיבר עליהם ועל סוגיות בוערות בתחומים שנוגעים לרשתות החברתיות, כגון אלימות ודימוי גוף

אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל, במסיבת העיתונאים הבוקר (ב'). צילום: יניב הלפרין

"תפיסת הבסיס שלנו היא שהמאבק באלימות ובהשפעות שליליות נוספות במדיה החברתית הוא מאבק שלא יסתיים. גם אם נשפר את יכולות האלגוריתם ונגייס בודקי תוכן, מי שמפיצים את התכנים האלה יתגברו עליהם. אבל אנחנו מקטינים מאוד את התפוצה של התכנים הללו", כך אמר אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל.

שגיא אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (ב'), שבמהלכה השיקה האפליקציה הפופולרית כמה פיצ'רים חדשים – ולצידם את מה שהחברה מכנה "מרכז הבטיחות". אותו מרכז כולל מידע ומדריכים בנושאים בוערים וחברתיים כגון בריונות ברשת, הפרעות אכילה וקורונה.

החשיפות של חושפת השחיתויות פרנסיס האוגן מראות שפייסבוק יודעת, בהתבסס על מחקרים שביצעה, על ההשפעה השלילית הרחבה שיש לאינסטגרם על דימוי הגוף, במיוחד של נערות. אלא שגם בטיקטוק יש תפקיד למראה והשפעה על המשתמשים, שחלק ניכר מאוד מהם אלה בני נוער. בחברה טוענים שהם מודעים לבעיה ובחודש הבא הם מתכננים להעלות קמפיין בנושא של הפרעות אכילה בשיתוף ארגונים מהחברה האזרחית. "אנחנו יודעים שיש לנו אחריות על מה שאנשים מקבלים באפליקציה שלנו, כולל בנושאי מראה ודימוי גוף, ואנחנו עובדים על זה ברמת הפיצ'רים וברמת האופרציה", אמר שגיא.

עוד הוא ציין כי טיקטוק תשתף פעולה עם צוות המומחים שאתמול דווח בחדשות 12 ששר התקשורת, יועז הנדל, עומד להקים. אותו צוות אמור להפעיל שורה של צעדים נגד הרשתות החברתיות, בעיקר פייסבוק, כולל חובת שקיפות ואחריות משפטית לפוסטים המפורסמים בהם. "אני מאמין שהצוות ידבר עם הפלטפורמות השונות ונגיע לפתרון", ציין. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הממשלה, הכנסת והמשטרה".

הכלים החדשים

הפיצ'רים החדשים שטיקטוק השיקה מכוונים ליוצרי תוכן ולתחום האי-קומרס, וחלקם כבר זמינים בישראל. היתר "יעשו עלייה" בעוד חודשים אחדים.

החברה הציגה באירוע מרקטפלייס יוצרים (TikTok Marketplace) – פלטפורמה שמשדכת בין מותגים ליוצרי תוכן. היא מאפשרת למותגים למצוא את יוצרי התוכן שהם מעוניינים לשתף אתם פעולה, באמצעות חיפוש חכם לפי סוג התוכן שהיוצרים מייצרים, מיקום, ממוצע צפיות לפוסט ועוד. היוצרים, מצדם, יכולים להגיש בקשות לשיתוף פעולה על בסיס בריפים שהמותגים מפרסמים לתוך המרקטפלייס. הפיצ'ר הושק בישראל בהשקה שקטה לפני כמה שבועות, ולדברי טיקטוק כבר הצטרפו אליו מעל 100 יוצרי תוכן והוגשו מאות בקשות לשיתופי פעולה מצד מותגים.

החברה מציעה כמה כלים חדשים ליצירת תוכן: Dynamic Scene – כלי מבוסס בינה מלאכותית שמאפשר להכניס קטעי מוזיקה, תמונות ועוד תוצרים קריאטיביים, והופך אותם למותאמים לטיקטוק באופן אוטומטי. הפיצ'ר הוא פרי שיתוף פעולה של טיקטוק עם חברות כגון קנבה האוסטרלית ו-וימאו, על בסיס המוצר של מג'יסטו הישראלית, שאותה היא רכשה; מרכז ההשראה של טיקטוק, שמספק מידע על טרנדים שנמצאים בצמיחה בצורה מרוכזת ונוחה עבור יוצרי תוכן שרוצים להיות הכי מעודכנים; עורך הווידאו של טיקטוק – כלי עריכה פשוט, שמאפשר למותגים ליצור תוכן מותאם לאפליקציה ישירות מהמחשב, וכולל גם ספריית מוזיקה, פונטים ותמונות מורשים לשימוש מסחרי; וסיפור דינמי (Story Selection) – אפשרות ליצירת תוכן דינמי שיערב את חברי הקהילה על ידי בחירה בזמן אמת של קו העלילה של הסרטון שבו הם צופים.

טיקטוק מחזקת בהשקות החדשות את פעילות האי-קומרס. האפליקציה, שאחד ההאשטאגים הפופולריים בה הוא TikTokMadeMeBuyIt#, עם מעל שישה מיליארד צפיות, משיקה את טיקטוק שופינג. הפלטפורמה החדשה היא תוצאה של שיתופי פעולה של טיקטוק עם שופיפיי, סקוור, אקווד ו-Wix – שחלקן הן חברות אי-קומרס ולאחרות יש פעילויות בולטות בתחום. במסגרת זו החברה משיקה שלושה פיצ'רים: לייב שופינג – פיצ'ר שמאפשר לעסקים לתקשר ישירות עם הקהילה שלהם בזמן אמת ולשתף קישורים דינמיים למוצרים ושירותים; קישור למוצר ספציפי – אפשרות להוסיף קישור למוצרים ספציפיים שחברי הקהילה רואים בסרטון, בין אם זה במודעה או בשידור לייב; ומודעות דינמיות ומותאמות אישית.

על המודעות מופיע סימן שמסמן אותן כתוכן מסחרי-שיווקי, ועל פי החוק כך אמור לעשות גם כל יוצר תוכן שמשתף פעולה עם מותגים וחברות מסחריות. בטיקטוק אומרים כי במידה שהאלגוריתם או אחד מבודקי התוכן שלה נתקלים (או מקבלים דיווחים) בתוכן של יוצר תוכן שהוא שיווקי אבל לא מסומן כך – החברה פונה אליו.

המשרד הישראלי של טיקטוק הושק במרץ אשתקד ובשנה האחרונה גייס לשורותיו עשרות עובדים. זה היה המשרד הראשון בטיקטוק שאפשר לעובדיו לחזור לעבוד מהמשרד כל השבוע. לדברי שגיא, החברה תוסיף לגייס עובדים בזמן הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים