נשים ומחשבים: טל כץ, פורטק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: טל כץ, מנהלת תיקי לקוחות בפורטק

טל כץ, מנהלת תיקי לקוחות בפורטק. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: טל כץ, מנהלת תיקי לקוחות בפורטק.

ותק בתפקיד: שלוש שנים.

תפקיד קודם: שיווק וקידום עסקים קטנים ובינוניים.

השכלה ושירות צבאי: שירות במשרד הביטחון ולימודי תואר ראשון בניהול ותקשורת.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בתחילת דרכי עבדתי כמנהלת אדמיניסטרטיבית בחברת קומליין, שנרכשה על ידי חברת מלם תים, ומשם התקדמתי לשיווק ומכירות. אחרי שבע שנים החלטתי לצאת מעולם ההיי-טק התובעני ועברתי לנהל את השיווק של החברה המשפחתית שלנו. כעבור שנים עברתי לעבוד בחברה שמתמחה בפיתוח עסקי לעסקים קטנים ובינוניים.

בוקר אחד ב-2018 ניהלתי שיחה עם אלון יעקב, מנכ"ל חברת פורטק, עימו נשארתי בקשרי ידידות מאז עבודתנו המשותפת במלם לפני למעלה מ-20 שנה, והוא הציע לי להצטרף לחברה שלו. החזרה להיי-טק הייתה מרגשת וטבעית, כאילו מעולם לא עזבתי את התחום. התחלתי כמנהלת אדמיניסטרטיבית, אבל כעבור זמן קצר אלון עודד אותי לעבור למכירות. תמיד ידעתי למכור, ולמרות החששות מן התפקיד החדש התגברתי על כל האתגרים, והיום אני מנהלת את לקוחות החברה ודואגת לנושאים כמו חידוש רישיונות, הזמנות, הצעות מחיר, תקשורת עם יצרנים בחו"ל וכל מה שנדרש מאיתנו כחברת הפצה של מוצרי אבטחת מידע וסייבר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חוויתי אפליה מעולם וגם לא ראיתי נשים אחרות בקרבתי שחוו אפליה. מובן שהיום רואים הרבה יותר נשים בתעשיית ההיי-טק בתפקידים משמעותיים ובתפקידי ניהול בכירים יותר מאשר בעבר. בעיניי, מי שיש לה אמביציה ויש לה מה להציע תגיע רחוק, למרות האתגרים והקשיים בדרך. גם בכנסים של תעשיית ה-IT מתחילים לראות יותר ויותר נשים וזה מחמם את הלב.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

מעולם לא חוויתי אפליה על רקע היותי אישה, גם כשילדיי היו קטנים המעסיקים שלי תמיד אפשרו לי לתמרן בשעות העבודה כדי שיהיה לי נוח, אף פעם לא מדדו אותי על שעות או ימים, אלא הסתכלו על התפוקה והמסירות שלי לעבודה, ואני מאוד מעריכה ומודה על כך. הגדיל לעשות אלון, מנכ"ל פורטק, אשר  נתן לי הזדמנות לחזור לתעשיית ההיי-טק אחרי הרבה שנים, ליווה אותי כל הדרך עזר לי להשלים פערים, השקיע בי המון, האמין בי ודחף אותי קדימה. בדיוק ההיפך מאפליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים