מחפשים סטוצים? האפליקציה הזאת לא בשבילכם

בניגוד לאפליקציות היכרויות אחרות, שמיועדות גם או בעיקר ל-"אהבה" חד פעמית, It’Serious פונה לאלה שבאמת מחפשים זוגיות ארוכה - ולא כותבים את זה בטינדר אבל מסיימים את הלילה עם מישהו.י במיטה ● האם זאת האפליקציה שתוביל אתכם.ן לחופה?

האם מ-It'Serious יצא הדייט הבא שלכם? אילוסטרציה: BigStock

שוק אפליקציות הדייטינג ממשיך לרתוח, עם פלטפורמות חדשות שמצטרפות אליו, עוד משתמשים והכנסות תופחות. העליות האלה נמשכו ב-2020, כשרבים מאתנו ישבו בבית בסגרים וייחלו למצוא בן או בת זוג, בין אם להיכרות ארוכה או או ל-"היכרות" חד פעמית – סטוץ.

ההכנסות בשוק זה גדלו כמעט פי שניים בשש השנים האחרונות: ב-2015 הן עמדו על 1.69 מיליארד דולר וב-2020 הן כבר הגיעו ל-3.08 מיליארד – כך על פי נתונים של בלקסטון, IAC וסטטיסטה. בסך הכול, ואולי בניגוד למה שניתן לחשוב, מספר המשתמשים באפליקציות הללו לא מאוד גדול ועומד על 270 מיליון בכל העולם, אם כי הוא הולך ועולה: ב-2015 הוא עמד על 185 מיליון. אני מניח שלא תופתעו לקרוא שהפלטפורמה הפופולרית ביותר להיכרויות אונליין היא טינדר, עם 75 מיליון משתמשים, והיא גם החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר – כ-10 מיליארד דולר. אחריה במדד הפופולריות נמצאות כמה אפליקציות שלא כל כך מוכרות בישראל, ובראשן באדו, שמגיעה למקום השני עם 60 מיליון משתמשים. ויש גם את גריינדר, שהיא פופולרית – אבל בציבור מסוים, הלהט"בי.

השחקנית החדשה בשוק היא אפליקציית It’Serious, שהקים היזם מאיר עיני, שמאחוריו ניסיון בעיקר בתחום הביו-טק. לדברי עיני, הכול התחיל כאשר בשיחה בינו לבין אשתו, במהלך טיול שערכו השניים בארצות הברית, הוא אמר לה: "אני לא מצליח להבין את האנשים שמשתתפים בחתונה ממבט ראשון, את האנשים שלא מצליחים למצוא זוגיות. כשחזרנו מהטיול התחלתי לחקור את הנושא והבנתי שהבעיה היא כלל עולמית וענקית. השוק מאוד גדול וכמות האנשים שלא מצליחים למצוא זוגיות היא רבה מאוד".

הוא...

הוא…

עיני, שכן הצליח לפני 12 שנים להכיר מישהי – את אשתו עד היום – באפליקציית היכרויות, טוען שהסיבה לאי ההצלחה של רבים נמצאת גם בפלטפורמות עצמן, שיש בהן היצע גדול של בני.ות זוג פוטנציאליים.ות, אבל אין בהן מיקוד. "הן נותנות לך לראות כמה שיותר אנשים, עם אפשרויות רבות יותר לפסילה. וגם במקרים שבהם קובעים בליינד דייט לאחר שימוש באפליקציות האלה, הוא נכשל במרבית המקרים, מכל מיני סיבות: התמונה לא מתאימה לבן אדם, לכל אחד יש רצונות אחרים או העובדה שההיכרות היא לא על בסיס רגשי אלא על בסיס משהו מאוד שטחי. המיקוד הוא מה שחסר", אמר.

בינה מלאכותית לטובת הדייט הבא שלכם.ן

את אותו המיקוד מבקשת It’Serious להשיג באמצעות בינה מלאכותית, זיהוי וניתוח קול, ושאלון שנוסח על ידי פסיכולוג, שלאחריו יכולים המשודכים הפוטנציאליים לצאת לדייט ראשון בווידיאו. אחרי הדייט המקוון יכולים בני הזוג להחליט האם הם רוצים להמשיך לצאת במציאות הפיזית או להיפרד כידידים כבר בשלב המוקדם הזה.

"קראתי המון מחקרים והבנתי שאפשר לחלק את מחפשי הזוגיות לכמה סוגים: אנשים סקרנים, ספונטניים ויצירתיים, שנמשכים לאנשים שדומים להם; מסורתיים, מכבדי חוקים וסמכות, שגם הם נוטים להימשך לדומים להם; ואנשים אנליטיים, ישירים והחלטיים, שנוטים להימשך לבעלי יכולת ורבאלית גבוהה ויכולת הבעה רגשית", אמר עיני. "בעקבות זאת פיתחנו, בעזרה מקצועית, שאלון, שהמשתמשים מתבקשים לענות עליו בקולם. לאחר שהמשתמש עונה, המערכת שולחת לו אנשים שהיא זיהתה שהם מתאימים בשבילו, ומחלקת להתאמות חזקות ולהתאמות משניות. מכאן, הוא יכול לשוטט במאגר או לבחור במשתנים מסוימים, שרק מי שעונים עליהם יוצגו לו".

השאלון כולל 30 שאלות, שלדברי עיני "מביאות לידי ביטוי את הצד הרגשי של המשתמש. למשל: כשאתם עצובים, מה הייתם רוצים שבן הזוג יעשה, מה הכי מעצבן אתכם או מה גורם לכם את הכי הרבה אושר", הוסיף עיני.

לדבריו, "המערכת מנתחת את הקול של המשתמש ויודעת להוציא מהניתוח פרמטרים כמו הפגנת דומיננטיות, התמודדות עם דחייה, חצאי אמיתות, תגובה לביקורת, יצירתיות, גמישות, הסתגלות לשינויים ומוטיבציה להצלחה. זאת, כדי ליצור עד כמה שניתן פרופיל של המשתמש כמו שהוא בחיים הפיזיים". "בסוף התהליך", ציין, "המערכת שואלת האם תרצו להיפגש. רק אם שני הצדדים עונים כן, המערכת מצליבה טלפונים ומאפשרת להם לקבוע דייט פיזי. התוצאה היא שכשהם נפגשים, הם כבר לא זרים אלא יודעים הרבה האחד.ת על השני.יה, כך שהסיכוי להגיע לזוגיות, ולהגיע לזוגיות טובה ונכונה, גדול עשרות מונים מכל דרך אחרת".

אחת הבעיות באפליקציות היכרויות היא שיש א.נשים שמעדיפים לראות תמונות שלא רואים בהן את הפנים שלהם, אלא איברי גוף או צילומים לא קשורים. לעומת אפליקציות אחרות, It’Sirious מחייבת את המשתמשים להעלות לפחות תמונת סלפי אחת.

...והיא. צילומים: מתוך האפליקציה It'Serious

…והיא. צילומים: מתוך האפליקציה It'Serious

נכון לעכשיו, האפליקציה פועלת רק בישראל, ועל פי עיני יש לה כבר מעל 4,000 משתמשים רשומים. התוכניות לעתיד של אנשי It’Serious הן להיכנס לארצות הברית כבר בשנה הבאה, ולאחר מכן למדינות נוספות, ולפתח אפליקציה ייעודית ללהט"בים, "הגם שכבר כעת האפליקציה מיועדת לכולם.ן", לדברי עיני, "המחקרים מראים שאצלם צריך מיקוד אחר, כי יש אצלם דגשים אחרים". כדוגמה הוא מביא את נושא ההורות, שפחות מובן מאליו אצל להט"בים מאשר אצל סטרייטים. "אם אחד מבני הזוג רוצה להיות הורה והשני לא – זה יכול להביא לזוגיות לא מתאימה או אף להרוס את הזוגיות", אמר.

בינתיים זה בחינם; בקרוב: תשלום מהדייט השני, או מנוי

עד כה הוציא עיני על It’Serious יותר משני מיליון שקלים. ההורדה של האפליקציה היא בחינם וכך גם השימוש בה, בינתיים. בעתיד הלא רחוק יצטרכו המשתמשים לשלם על כל דייט וידיאו נוסף, מעבר לדייט הראשון, או לעשות מנוי חודשי.

מאיר עיני, מייסד ומנכ"ל It'Serious. צילום: יח"צ

מאיר עיני, מייסד ומנכ"ל It'Serious. צילום: יח"צ

האם אתם הולכים להיות הטינדר הבא?
"לא, כי שם אפשר למצוא גם סטוצים. אנחנו מיועדים רק לאנשים שרוצים זוגיות".

איך אתה מסביר שאין אפליקציות אחרות לאנשים שמחפשים זוגיות בלבד, וכולן מיועדות גם לאלה שרוצים סטוצים?
"בגלל שתי סיבות: העובדה שאנשים שמחפשים זוגיות נרשמים לכמה אפליקציות והשינויים בעולם הדייטינג וההיכרויות, כמו מיניות פתוחה וזוגיות מאוחרת. קל ופשוט למצוא סטוץ, כך שהנושא של זוגיות הפך להיות מאוד מורכב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים