אמזון תאפשר לרכוש מוצר, לקבל אותו – ולשלם אחר כך
הענקית מסיאטל נכנסת לתחום ה-BNPL (ר"ת Buy Now Pay Later) והודיעה על שותפות שכוננה עם חברת Affirm, המתמחה בשיטה החדשה, אשר מציעה תשלומים גמישים גם למי שאין לו כרטיסי אשראי
אמזון רוצה שתקנו, בקלות והרבה. לצורך כך היא מנסה להכניס שיטת תשלומים חדשה ומאוד נוחה בעבור מי שלא רוצה/יכול לשלם בזמן אמת על מה שקנה, או למי שאין בבעלותו כרטיס אשראי.
החברה הודיעה בסוף השבוע (ו') על כינון שותפות עם חברת Affirm, המתמחה בשיטת "קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר", המכונה בקיצור BNPL (ר"ת Buy Now Pay Later), מתוך כוונה להביא את הפתרון הזה לצרכנים בפלטפורמת הקמעונאות שלה. אמצעי תשלום חדש זה ייבדק אצל לקוחות נבחרים בפיילוט, ובחודשים הקרובים בכוונת החברה להפוך את השיטה לזמינה למשתמשים נוספים בינתיים בארצות הברית.
משמעות הרכישה ב-BNPL היא שהלקוח מקבל במעמד התשלום את המוצר או השירות שאותו הוא מעוניין לרכוש, אך התשלום עליו נעשה בתשלומים מותאמים אישית, מחושבים בעזרת גישה מהירה למידע ולמידת מכונה, וכאלו שלא תופסים את מסגרת האשראי שלו. התשלום המלא לבעל העסק עובר אליו באופן מיידי, מהגורם שנותן את האשראי.
מודל 'קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר' הפך לפופולרי בקרב הדורות הצעירים של הצרכנים, שבדרך כלל מעוניינים באפשרויות תשלום גמישות יותר מאשר בתשלום מלוא העלות מיד. התחום זוכה ליותר ויותר עניין, מכיוון שחברות מסחר אלקטרוני מחפשות להגדיל את נפח העסקאות שלהן באמצעות שירותיהן של חברות לתשלום מאוחר, ביניהן Affirm, Klarna ו-Afterpay. החברות פייפאל ושירות אפל פיי הציגו גם הן תכניות תשלומים דומות באחרונה.
בקנייה מעל 50 דולר – פריסה נוחה וזמינה במיוחד
כתוצאה מהשותפות החדשה שנרקמה בין אמזון ל-Affirm, לקוחות יוכלו לחלק את העלות הכוללת של רכישות בסכום של מעל 50 דולר לתשלומים חודשיים, דרך השירות של Affirm. המשתמשים ידעו מראש את סכום הרכישה, ולא ישלמו יותר ממנו. צרכנים שיבחרו באפשרות זו, לא יחויבו בעמלות נסתרות או על איחור, כך מבטיחה אמזון, וזאת בניגוד לאופן שבו כרטיסי האשראי פועלים כשהם מציעים חלופות תשלום וגמישות.
בהתאם לעלות הכוללת של ההזמנה, ולהיסטוריית האשראי של הלקוח, ניתן יהיה גם לבחור לפרוס את התשלום ל-3-48 תשלומים חודשיים בריבית של 0-30%. בדרך תשלום זו, ללא קשר לגובה הריבית שמשלמים הצרכנים, העמלות מתקבלות מראש, ואינן מצטברות במקרה של פיגור.
עד כה לא ברור לכמה אנשים או באיזה שווקים תוצע השיטה החדשה, וכן לא צוין מתי היא תהיה זמינה לעוד משתמשים או לכלל הלקוחות. מכיוון ש-Affirm היא חברה שבסיסה בארצות הברית, אפשר לנחש שכרגע את הבדיקות ואת הרחבת השירות הראשונית תערוך ענקית המסחר האלקטרוני רק על השוק המסוים, למרות שבסופו של דבר היא בהחלט יכולה להרחיב את ההצעה לשווקים אחרים.
"על ידי שיתוף פעולה עם אמזון אנו מביאים את השקיפות, את יכולת החיזוי (predictability) והמחירים, ש-Affirm מספקת כיום, אל מיליוני האנשים שקונים ב-Amazon.com בארה"ב", אמר אריק מורס, סגן נשיא בכיר ב-Affirm, לביזנס אינסיידר. מניותיה של Affirm זינקו ב-40% אחרי שאמזון בישרה על השותפות החדשה איתה.
תגובות
(0)