דורון יצחקי, שירותי בריאות כללית: "יש פרדוקס מורכב בין חדשנות טכנולוגית ליציבות תפעולית"

"הפרדוקס נוצר כיוון שפעמים רבות בארגונים, חדשנות נתפסת כמערערת על הקיים וכמביאה לכאוס ולאי ודאות", אמר יצחקי, ה-CTO של הכללית, בכנס Storage 2010 ● מערך ה-IT בשירותי בריאות כללית, ציין יצחקי, מבוזר, ומטפל ב-40 מיליון נקודות מפגש בין מבוטחי הכללית לעובדיה בשנה

"קיים פרדוקס מורכב שלעיתים קשה לגשר על הפער הנוצר בגינו, בין הרצון לחדשנות טכנולוגית מחד, ויציבות תפעולית מאידך", אמר דורון יצחקי, ה-CTO של שירותי בריאות כללית. יצחקי היה מהדוברים בכנס Storage 2010, שנערך הבוקר (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקרית שדה התעופה. הכנס, הנערך זו השנה העשירית ברציפות, הופק על ידי אנשים ומחשבים והתקיים בהשתתפות מאות מנהלי תשתיות ואחסון. את הכנס הנחו פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים ויהודה קונפורטס – העורך הראשי בקבוצה.

לדברי יצחקי, הפרדוקס נוצר כיוון שפעמים רבות בארגונים, חדשנות נתפסת כמערערת על הקיים וכמביאה לכאוס ולאי ודאות. מערך ה-IT בכללית, ציין, מבוזר, ומטפל ב-40 מיליון נקודות מפגש בין מבוטחי הכללית לעובדיה בשנה. המיחשוב כולל בין השאר אלפי שרתים במרכז המיחשוב ומחוצה לו ו-26,000 תחנות קצה. יצחקי הציג טכנולוגיות שהוטמעו בכללית, המעידות לדבריו על חדשנות הקיימת בכללית. הראשון, פרי פיתוח של סטארט-אפ ישראלי, Qure SQL, שמטרתו לשפר הביצועים במערך האחסון, בשל היותו פרואקטיבי במניעת תקלות.

השני, ציין, הטמעת PureDidk במרפאות. המוצר, אמר יצחקי, הביא לשיפור משמעותי בתהליכי הגיבוי והשחזור, והציג את התועלות שנבעו מההטמעה, בהיבט קיצור זמני הגיבוי והקטנת נפח המידע המגובה באמצעותו. דוגמה שלישית אותה הביא יצחקי, היא פרויקט PACS , דימות רפואי, שמטרתו יצירת תיק דימותי אחד למטופל, הכולל את כל הבדיקות והמידע אודותיו, במקום אחד. הפרויקט התבסס על מוצרי אלגוטק, ומטפל ב-130 טרה-בייט נפח מידע מדי שנה.

יצחקי תיאר כללים לאימוץ טכנולוגיה חדשה בכללית: כשהפתרון והספק מוכחים, כשהטכנולוגיה משתלבת באסטרטגיה הארגונית, כשעלות התפעול של הטכנולוגיה הישנה גבוהה, וכאשר הארגון בשל להטמעה. הוא סיכם בציינו, כי "החדשנות הטכנולוגית בכללית מהווה אמצעי לדילוג על המכשולים".

אריאל לס, מנהל תחום אחסון וגיבוי סאן (Sun), אורקל (Oracle) ישראל, הציג מערכות אחסון מאוחד, Sun Storage 7000. המערכות, אמר לס, מפשטות את ניהול האחסון, ובה בעת משפרות משמעותית את יכולות האבחון ופתרון הבעיות. הוא ציין, כי המערכת ניתנת להתקנה ולהגדרת תצורה בפחות מחמש דקות, וכוללת יכולת לניתוח מבוסס אבחון, ולאיתור בעיות ופתרונן, בטרם הן ישפיעו על העסק. לדבריו, המערכת צורכת רבע מצריכת החשמל של מערכות מתחרות, ומניבה עלויות תפעול שנתיות נמוכות ב-60% לחשמל, מקום וקירור. לס סיכם כי המערכת מהווה שיפור משמעותי ביחס העלות/ביצועים על פני מתחרות.

שי גלעזר, CTO קומפיומדיה, אמר, כי "Open Storage מציגה חלופות חדשניות, טכנולוגיות מתקדמות ומותאמות לכל דרישה, בדגש על הקטנת עלויות האחסון". הפתרון, אמר, מציע אחסון ללא מגבלות ביצועים, נפח או תאימות, והוא בעל תוחלת חיים ארוכה מהמקובל. גלעזר סיכם בציינו, כי "אנו חושים לנפץ את המיתוס סביב פתרונות האחסון המסורתיים, תוך שבירת הקיפאון הטכנולוגי הקיים בתחום האחסון שנים רבות".

מארק גלפין, מנהל שיווק אזורי, קוואנטום, אמר שהחברה פועלת בעולם של ערכות גיבוי, אחסון נתונים ורובוטיקה בסביבה של מערכות מיחשוב פתוחות. החברה, ציין גלפין, "מציעה מגוון רחב של כונני גיבוי אוטומטיים וספריות גיבוי מתקדמות, המאפשרות יכולת גיבוי בנפחים גדולים, יכולת גידול וגמישות, תמיכה והתממשקות בסביבה רבת פרוטוקולים, מערכות הפעלה ובסיסי נתונים". גלפין סיים בתארו כיצד מוצרי החברה מתממשקים למוצרי VMware.

חיים ריינהולד, מנהל תחום המשכיות עסקית, HMS, דיבר על DRP כשירות. בעידן התגברות האיומים והחשש מפגיעת טילים או רעידות אדמה, אמר, "גדל הצורך בשמירה על המידע הארגוני הקריטי". הוא הציג פתרון התאוששות בחו"ל, בסיציליה שבאיטליה, המאפשר לשמור על המידע במרחק 3,000 ק"מ מהמדינה. המידע, הסביר, נשמר באמצעות הכבל התת-ימי, במיזם משותף ול-"מד נאוטילוס". יתרונו של התווך, הסביר, הוא בהיותו הקשר העיקרי של ישראל לעולם. הפתרון המוצע, ציין, כולל שתי חלופות. האחת, שכירת שטחים בחדר המיחשוב, בלא מגבלות נפח ותקשורת. השניה, שכירת שטחי דיסק במכונות האחסון של HMS. הוא סיכם בציינו כי המדובר בפתרון "שפוי כלכלית".

יובל רוטקאי, יועץ טכנולוגי, EMC ישראל, הציג את חזון החברה ביצירת ענן פרטי. מיחשוב ענן, אמר מבוצע בסביבה דינמית ולכן יש חשיבות רבה למיכון ולניהול התהליכים, "מדובר בסביבה גמישה ודינמית". החברה, אמר, מספקת פתרון מקצה לקצה לסביבה הווירטואלית של הדטה סנטר מחד, וגם כלים ותשתיות ליצירת הענן הפרטי. הוא תיאר את הקואליציה שנוצרה בין EMC, סיסקו (Cisco) ו-VMware, ליצירת סביבת המיחשוב בענן. וסיים בציינו, כי "המסע לקראת הענן הפרטי, מתחיל בדטה סנטר הארגוני".

חגית וייס, מהנדסת מערכות בכירה, גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל, דיברה על שיקולים טכנולוגיים בבחירה ובאפיון פתרון אחסון לסביבה הווירטואלית. בשנים האחרונות, אמרה, בעקבות צורך גדל והולך לנצל במלואם את משאבי הארגון ולחסוך בעלויות, "אנו רואים עליה חדה ביישומי תשתית וירטואלית בארגונים קטנים וגדולים כאחד". מגמה זו, ציינה, הביאה גם לדרישה להתאים את  מערכי האחסון בארגון לסביבה הוירטואלית החדשה. וייס התייחסה לדרישה זו ולצורה שבה מערכי אחסון קיימים בשוק עונים על דרישות אלו ואף מוסיפים יכולות נוספות, המאפשרות ניהול חכם, נוח וגמיש, של הסביבה הוירטואלית, "וחשוב מכל, שיניבו צמצום ניכר בעלויות התפעול והתחזוקה".

חתם את שרשרת הספקים לואיס ריקו, מנהל פרייסייל פלקונסטור (FalconStor), המיוצגת בישראל על ידי ויטק. החברה, אמר ריקו, מתמחה בעולם ההגנה על מידע, באמצעות גיבוי מבוסס דיסקים. הוא תיאר פתרונות שונים של החברה, המסייעים לדבריו להאצה של תהליך הגיבוי, לשיפור האמינות שלו וצמצום ההוצאות הכרוכות בו. תועלות אלו מגיעות, הסביר, באמצעות שימוש בטכנולוגית דה-דופליקציה, "החוסכת בנפח הדיסקים, בצריכת אנרגיה ובכמות המידע המועבר בתקשורת כאשר נדרש שכפול". הוא סיים בהציגו את פלטפורמת החברה לעולם ההמשכיות העסקית ולהתאוששות מאסון, שלדבריו ניתן ליישמו על מערכות אחסון של יצרנים שונים, "ובכך שובר את התלות של פתרון וירטואליזציה ביצרני מערכות האחסון הספציפיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים