תוכן שיווקי

ה-OLED של אסוס: כשאיכות תצוגה זו לא מילה גסה גם במחשבים ניידים

12/09/2021 12:59
מסך OLED של אסוס. מקור: יח"צ

כתב: דורון רותם שני

יש רבים שמתייחסים לסמארטפון שלהם כאל מחשב נייד בזעיר אנפין. לשאלה עד כמה הוא יכול להיות תחליף אמיתי למחשב, שעל הנייר יכול לתת ביצועים טובים יותר, אין תשובה אחת. אבל בהיבט אחד, עד הזמן האחרון לפחות, היה לטלפונים רבים יתרון אחד מסוים: תצוגת ה-OLED שהם הציעו. הכוונה היא לאו דווקא לטלפונים ששייכים לצמרת הגבוהה. נדמה היה שהתצוגה המבוססת על טכנולוגיית ה-OLED קופצת משום מה מהטלוויזיות הגדולות היישר למסכים הקטנים של הסמארטפונים, כשהיא מדלגת על הניידים, שחלקם הגדול מבוסס עד היום על מסכי LCD.

אבל בשוק הטכנולוגיה אין ואקום: גם אם זה לא לגמרי קשור להתעוררות שוק המחשבים הניידים בגלל מגפת הקורונה, השימוש בפאנלים המבוססים על טכנולוגיית ה-OLED מתחיל לצבור תאוצה, כפי שניתן לראות היטב בהיצע המחשבים הניידים של אסוס (Asus), שהיא אחת השחקניות המובילות והמתקדמות בשוק.

למה מסכי OLED טובים ממסכי LCD?

הדבר המהותי ביותר שמבדיל בין שתי טכנולוגיות התצוגה הללו הוא הדרך שבה יוצרים את התמונה. השמות של הטכנולוגיות הם ראשי התיבות שלהן – LCD – Liquid Crystal Display (תצוגת גביש נוזלי) ו-OLED -Organic Light Emitting Diode (דיודה אורגנית פולטת אור). השמות הללו מייצגים את המהות הטכנולוגית של השיטות. תצוגות LCD משתמשות בתאורה אחורית לכל המסך כדי להציג את התמונה, בעוד שבתצוגות OLED אין בה צורך, כי כל פיקסל ניתן לשליטה עצמאית מלאה.

מבחינת המשתמש, שני ההבדלים המהותיים הראשונים שאליהם שמים לב הם הצבעים העשירים במיוחד של התצוגה והבהירות שלה. בעוד בהירות טיפוסית של מסך LCD עומדת על 250 ניט, שזה בסדר לשימוש בחדר סגור עם תאורה, מסכי OLED יכולים להגיע ל-600 ניט, שזו בהירות שבה אפשר לעבוד גם בחוץ, באור שמש, ובתוך הבית זה מקל על העיניים, וגם מאפשר להוריד את רמת הבהירות אם רוצים כדי לחסוך בזמן סוללה.

UX582

UX582

ההבדל המהותי השני, כאמור, הוא כמות הצבעים, האיכות שלהם והתצוגה המלבבת מאוד על המסך. כל אלה נובעים מהניגודיות המצוינת של המסך. ה-OLED של אסוס מציע ניגודיות מדהימה של 1:1,000,000. בהשוואה, הניגודיות הממוצעת של מסך LCD עומדת על 1:1,000 בלבד. זה אומר מרחב צבעים הרבה יותר גדול – 1.07 מיליארד צבעים – שיכול להציג מסך OLED של אסוס לעומת 16.7 מיליון במסך LCD. זה גם אומר תמיכה של 100% במרחב הצבעים DCI-P3 של תעשיית הקולנוע, שמבטיחה חוויית צפייה במולטימדיה מהנה ואיכותית הרבה יותר, מול תמיכה 63% ממוצעת של LCD בתקן ה-sRGB הבסיסי שתוקנן עבור המסכים והמדפסות של פעם.

תחברו לזה את תוספת התמיכה של OLED באופן מלא במרחב הצבעים של Pantone, שהוא התקן בתעשיות הדפוס, העיצוב הגרפי, הייצור ועוד, ואתם יכולים להבין מדוע באסוס בטוחים שתצוגת OLED איכותית יותר בהפרש ניכר לעומת תצוגת LCD.

יש עוד הטבות במסכי ה-OLED של אסוס

אחת מאותן הטבות שייכת יותר לפרק הקודם: השימוש בתאים בודדים עבור כל פיקסל אומר שאפשר לכבות כל אחד מהם כשהוא לא בשימוש. בעברית לא טכנולוגית זה אומר שהוא פשוט שחור. זה גם אומר שמסכי ה-OLED קיבלו אישור שהם עומדים בתקן השחור האמיתי של DisplayHDR 500/600.

הם גם מציעים זמן תגובה מצוין שעומד על כ-0.2 אלפיות השנייה – עד פי 50 מהיר יותר לעומת מסכי LCD פשוטים ואפילו מהיר בהרבה ממסכי LCD ייעודיים לשוק המשחקים. המשמעות של זה היא תצוגת אנימציה וסרטים חלקה לחלוטין, ובעידן המחשוב ההיברידי זאת עוד נקודה שצריך לקחת בחשבון.

יש עוד משהו, חשוב מאוד, שמציעים מסכי ה-OLED של ASUS: אישור של מעבדות TÜV Rheinland ו-SGS שהם מפחיתים במידה רבה ביותר את כמות האור הכחול הפוגעני לעיניים שנפלט מהם. החשיפה לאור כחול במסכים אלה עומדת על 6.5% מול חשיפה של 21.5% במסכי LCD – וזו הפחתה מסיבית של 70%, שחשובה מאוד לשמירה על עיניהם של הילדים, וגם של יוצרי התוכן ושאר האנשים שיושבים שעות ארוכות מול המחשב שלהם בזמן העבודה.

תכירו: הניידים של אסוס שמציעים מסכי OLED

אסוס כבר מציעה כמה מחשבים עם מסכי OLED, ואחד הבולטים שבהם הוא ZenBook Pro Duo 15 OLED UX582, שייחודי ליוצרי תוכן. מתחת למסך הראשי – מסך OLED בגודל 15.6 אינץ' וברזולוציה של 4K איכותית במיוחד בצבעים שהיא מציעה – יש מסך 4K בגודל 14 אינץ', ScreenPad Plus, שנמתח לכל האורך, עם תמיכה בעט אלקטרוני, מעבד עד Core i9 ועם עד 32 ג'יגה-בייט זיכרון. זה מחשב שהוא לא רק מרהיב, אלא גם מעודד יצירתיות מיוחדת במינה.

עוד מחשב מעניין הוא ה-ZenBook Flip 13 UX363, שמעבר למסך המרהיב והאיכותי והיכולת שלו להסתובב 360 מעלות על הציר כדי לעבור למצב טאבלט, וכל מה שבדרך לשם, מציע עיצוב יוקרתי ומרהיב לא פחות בדקיקות שמגיעה ל-13.9 מ"מ עם משקל של 1.3 ק"ג.

K513

K513

אסוס מביאה את מסכי ה-OLED לסדרת המיינסטרים שלה – ניידי משפחת ה-VivoBook, והיא עושה זאת ב-VivoBook 15 PLED K513. מדובר במחשב עם מסך 15.6 אינץ' ברזולוציית FHD, מעבדי הדור ה-11 של אינטל עד Core i7-1165G7 ועד 16 ג'יגה-בייט זיכרון RAM. יש גם אפשרות לשלב שבב גרפי ייעודי של אנבידיה, והעיצוב איכותי ומפתיע.

בקרוב תשיק אסוס בישראל ניידים עסקיים חדשים במשפחת ה-ExpertBook ההולכת ומתרחבת שלה, וגם שני הדגמים החדשים יספקו לרוכשים את האפשרות לבחור בתצוגת ה-OLED המדהימה. מדובר ב-ExpertBook B5 וב-ExpertBook B5 Flip ההפיך עם מסך שתומך, כמובן, במגע. שניהם יביאו אל השוק עיצובים דקים וקלי משקל מסגסוגת אלומיניום ומגנזיום, שניהם מבטיחים זמני עבודה ארוכים במיוחד עם התבססות על מעבדי הדור ה-11 של אינטל, כמו גם עמידות גבוהה בהתאם לתקן הצבאי MIL-STD 810H, ושניהם מגיעים עם טכנולוגיית ביטול הרעשים הקניינית של אסוס.

משה בריק, מנכ"ל אסוס ישראל, אמר כי "כחברה מובילה ופורצת דרך בשוק המחשבים הניידים, אסוס מבינה את החשיבות והאיכות שמציעה טכנולוגיית OLED – החל במגוון הצבעים והבהירות המצוינת, ועד לשמירה על עיני המשתמשים עם הורדת הפליטה של האור הכחול מבלי לפגוע איכות התמונה. אנחנו שמחים להיות מהראשונים שמשלבים מסכי OLED במחשבים הניידים, ונמשיך ונגדיל את ההיצע עם הגידול בביקוש לטכנולוגיה זו".

אירועים קרובים